Τρίτη 26 Μαΐου 2020

Νότα Κυμοθόη "Το Δημοτικό Σχολείο Ελάτειας" Αρχαιολογικό Μουσείο

Νότα Κυμοθόη:
"Το Δημοτικό Σχολείο Ελάτειας Αρχαιολογικό Μουσείο"
Το παλιό Δημοτικό Σχολείο στην Ελάτεια, Λοκρίδος κάποτε. Αυτό ήταν το Δημοτικό Σχολείο της Ελάτειας, όπου λειτουργεί τώρα ως Αρχαιολογικό Μουσείο στην Ελάτεια του Δήμου Αμφίκλειας Ελάτειας στη Φθιώτιδα, με ελάχιστα ευρήματα, γιατί τα περισσότερα αρχαιολογικά ευρήματα από την περιοχή είναι στα Αρχαιολογικά Μουσεία: α) της Λαμίας, β) της Αταλάντης γ) της Χαιρώνειας δ) της Αθήνας ε) στο Νομισματικό Μουσείο της οδού Πανεπιστημίου στην Αθήνα και... Ίσως σε προσωπικές συλλογές, όπου κάποιοι τα διατηρούν για δική τους φιλοδοξία, δίχως να δίνουν τη δυνατότητα για γνώση και μελέτη άλλων.
Σε αυτό το σχολείο δίδαξαν σπουδαίοι δάσκαλοι και φοίτησαν σπουδαίοι άνθρωποι, που έχουν διαπρέψει στην ελληνική αλλά και στην παγκόσμια κοινωνία. Στην πορεία των χρόνων και επί Δημάρχου Γεωργίου Γώγου πάρθηκε η απόφαση να γίνει Μουσείο και να στεγάσει τα αρχαιολογικά ευρήματα από την αρχαία Ελάτεια.
Η περιοχή ανήκει στο Νομό Φθιώτιδας και η αρχαιολογική Υπηρεσία στο Νομό Φθιώτιδας. Τα φυλλάδια του Μουσείου, γιατί παραπέμπουν στη Φωκίδα; Ποιοι και για ποιο λόγο, διαγράφουν την αρχαία Ιστορία της αρχαίας Ελάτειας, η οποία προϋπήρχε πριν από την Φωκική Συμπολιτεία;
Σιγή ιχθύος, για λόγους συμφερόντων ή σκοπιμότητας; Και τι ακριβώς είναι πίσω απ΄ όλη αυτήν την παραποίηση της Ιστορίας; Ποιο πρόσωπο ή πρόσωπα κρύβονται πίσω από την απαξίωση των αρχαίων Λοκρών της αρχαίας Ελάτειας; Θα τρίζουν τα οστά τους στον τόπο όπου έζησαν και τώρα "ποδοπατούν" αχάριστοι.
Τι έχει συμβεί κατά το παρελθόν και τι στην πορεία με όλες τις ανασκαφές νόμιμες και παράνομες; Ποιοι σχετίζονται με το όλο θέμα και γιατί επιμένουν πως η περιοχή σχετίζεται με τους Φωκείς;
Μου θυμίζει "φασιστική" συμμορία όλη αυτή η συμπεριφορά των τυχάρπαστων μελετητών. όλων αυτών, όπου κομπάζουν "ως ιστορικοί" πίσω από κομματικές οργανώσεις και ξαφνικά έσβησαν απ΄ τον ιστορικό χάρτη την αρχαία Ελάτεια.
Οι θρησκευτικές καταπατήσεις είναι πολλές και οι "σωστικές" ανασκαφές επίσης πολλές. Οι αρχαίες πέτρες στις οικοδομές και στις εκκλησιές δεν στεριώνουν την απαξίωση του αρχαιολογικού χώρου, μήτε την απαξίωση της Ιερής Ενέργειας της αρχαίας Θεάς Κραναίας, στην περιοχή. Μήτε των άλλων αρχαίων Ιερών. όπου υπάρχει εξωκλήσι έχει χτιστεί πάνω σε αρχαίο ελληνικό Ναό.
[ εικόνα: Αυτή η φωτογραφία μου είναι πολύ παλαιά. Φυσικά έχει πνευματικά δικαιώματα και δεν μπορεί κάποιος να την χρησιμοποιεί. Οι όσοι από γνωστούς που καλύπτουν το πρόσωπό τους στο fb με αυτό το "προφίλ", να το αφαιρέσουν]

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 23 Μαΐου 2020

Νίκος Κ. Τασιόπουλος "Ο τρομερός λήσταρχος Στάθης Λαπατσώρας" Βιβλίο:Γράφει η Νότα Κυμοθόη


Νίκος Κ. Τασιόπουλος*
"Ο τρομερός λήσταρχος Στάθης Λαπατσώρας"
Βιβλίο
Γράφει και παρουσιάζει η Νότα Κυμοθόη
       Ο σπουδαίος ερευνητής συγγραφέας κι εγκυκλοπαιδιστής Νίκος Κ. Τασιόπουλος, μετά από ετών εργασία εξέδωσε το νέο του βιβλίο, με τίτλο "Ο ΤΡΟΜΕΡΟΣ ΛΗΣΤΑΡΧΟΣ ΣΤΑΘΗΣ ΛΑΠΑΤΣΩΡΑΣ" Μύθοι και Πραγματικότητα. Το βιβλίο αναφέρεται στο ληστρικό βίο του Λοκρού από το Ζέλι, Στάθη Λαπατσώρα για την ΛΗΣΤΕΙΑ ΣΤΗ ΛΟΚΡΙΔΑ (1850-1936), που ήταν γνωστός λήσταρχος. Ο συγγραφέας έχει κάνει μεγάλη μελέτη για την ληστοκρατία στην Ελλάδα και στη Λοκρίδα και περιλαμβάνει αυτήν την λεπτομερή του ανάλυση στο α΄ (πρώτο) μέρος του βιβλίου αυτού. 
     Αναφέρει τους γηγενείς ληστές καθώς και τις ληστρικές τους πράξεις. Οι γηγενείς ληστές που αναφέρει κατάγονταν από τις μικρές τοπικές κοινωνίες των χωριών και κωμοπόλεων: Άγ. Κωνσταντίνο, Αγ. Μαρίνα, Άγναντη, Αταλάντη, Αμφίκλεια (Δαδί), Δρακοσπηλιά, Ελάτεια (Δραχμάνι), Έξαρχο, Ζέλι, Καραβίδια, Κυπαρίσσι, Καλλίδρομο (Ρετζέρι), Παναγίτσα (Σουλέμπεη). Οι λήσταρχοι ήταν ο φόβος και ο τρόμος και δρούσαν στις  περιοχές αυτές καταστρέφοντας το βιος των ντόπιων αλλά και σε άλλες περιοχές όπως: Λάρυμνα Μαρτίνο, Μελιδόνι, Μώλο, Ρεγγίνι, Τιθρόνιο (Ντερνίτσα), Τιθορέα (Βελίτσα),  Μόδι, Λευκοχώρι (Μάνεσι), Ανθοχώρι (Μπέλεσι), Προφήτη Ηλία (Μεραλί), Σφάκα και σε άλλες περιοχές ολόγυρα.
    Στο β΄μέρος περιγράφει τη ζωή και τη ληστρική δράση του τρομερού λήσταρχου Στάθη Λαπατσώρα από το Ζέλι, που έδρασε στη διάρκεια του 1920.  Λήστευε και αιχμαλώτιζε τα θύματά του, μεταξύ αυτών ήταν κι ο σπουδαίος Δήμαρχος της Ελάτειας Λοκρίδος τότε, Πέτρος Λαπατσάνης και η δολοφονία δυο πολιτών.
      Το βιβλίο κυκλοφόρησε πρόσφατα, με τον Υπότιτλο : Λοκρικά Ιστορικά Μελετήματα
      *Ο Νίκος Κ. Τασιόπουλος έχει γράψει κι ένα σπουδαίο έργο 2τομο που περιλαμβάνεται στ Λοκρικά Ιστορικά Μελετήματα με τίτλο: ΛΟΚΡΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΕΣ από την αρχαιότητα έως τις ημέρες μας.





Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Νότα Κυμοθόη" Η αρχαία Ελάτεια των αρχαϊκών Λοκρών"

Νότα Κυμοθόη "Η αρχαία Ελάτεια των αρχαϊκών Λοκρών"
       Διαβάζω σε αναρτήσεις πως η αρχαία Ελάτεια ήταν πόλη της αρχαίας Φωκίδας και πραγματικά γελάω, γιατί κάπου κάτι δεν λέγεται σωστά κι ερευνώ την όλη αυτή διαστρέβλωση, για χάρη της αλήθειας. Και η όλη αλήθεια, αφ΄ ενός κρύβεται μέσα στην αρχαία γη των Λοκρών που δεν ήταν αρχικά γη για Φωκείς κι αφ΄ ετέρου στην εμμονή όσων σιωπούν, για κάποια συμφέροντα κάποιων γνωστών-αγνώστων.
1) Στο διαδίκτυο υπάρχει ένα βιβλίο το οποίο αναφέρεται στους Λοκρούς και είναι στην αγγλική γλώσσα το οποίο διάβασα και μελέτησα με πολύ προσοχή. Είναι γραμμένο από τον George Willis,1862 (όνομα που άκρη δεν βγάζεις γιατί ανήκει σε πολλούς). Το βιβλίο από το οποίο γίνεται αυτή όλη η μελέτη είναι το History Of Greece For High Scools And Academies, Έτος 1899 (1890) Authors: Botsford, George Willis, 1862
      Παρατηρώ, πως οι χάρτες του βιβλίου αυτού, είναι πριν κατασκευαστεί η Διώρυγα του Σουέζ. Αυτό φανερώνει πολλά. Αγνοεί την αρχαία Ιστορία της περιοχής και φυσικά αγνοεί όλη την αλήθεια. Είναι γραμμένο σε μια εποχή τουρκοκρατίας, όπου οι περιηγητές έκλεβαν αρχαία από τους αρχαιολογικούς χώρους και αρχαίους ελληνικούς ναούς. 
    Κι επειδή κάποιοι σήμερα, στην εποχή που ζούμε, συνεχίζουν να επιμένουν σε λάθη τα οποία έχουν καταγράψει "ξένοι", η όλη αλήθεια έχει διαστρεβλωθεί, κι αφορά τις ρίζες της ιστορίας μας. Η άνω φωτογραφία, είναι εικόνα δική μου, από το 2010, κι ότι έχει απομείνει από έναν τόπο εμφανώς λεηλατημένο από ξένους και νεοέλληνες.     Κι όταν λέω νεοέλληνες αναφέρομαι σε όλους εκείνους τους αδίστακτους αρχαιοκάπηλους και λήσταρχους των αρχαίων ελληνικών ιερών. Όσο για τους αρχαιολόγους που επιμένουν πως η αρχαία Ελάτεια δεν ήταν πόλη των Λοκρών, ας μελετήσουν με προσοχή ιστορία από πολλές πηγές κι ας μη κρύβουν τις σημαντικότερες. Αυτές, όπου κρύβονται μέσα στις προθήκες Μουσείων, με ευρήματα, από την περιοχή της αρχαίας Ελάτειας αλλά και των Επικνειμιδίων Λοκρών. 

Of Phocis two cities are the most famous, Delphi and Elateia. Delphi, because of the temple of the Pythian Apollo, and because of the oracle, which is ancient, since Agamemnon is said by the poet to have had an oracle given him from there; for the minstrel is introduced as singing “"the quarrel of Odysseus and Achilles, son of Peleus, how once they strove . . ., and Agamemnon, lord of men, rejoiced at heart . . ., for thus Phoebus Apollo, in giving response to him at Pytho, had told him that it should be."
1Delphi, I say, is famous because of these things, but Elateia, because it is the largest of all the cities there, and has the most advantageous position, because it is situated in the narrow passes and because he who holds this city holds the passes leading into Phocis and Boeotia. For, first, there are the Oetaean Mountains; and then those of the Locrians and Phocians, which are not everywhere passable to invaders from Thessaly, but have passes, both narrow and separated from one another, which are guarded by the adjacent cities; and the result is, that when these cities are captured, their captors master the passes also. But since the fame of the temple at Delphi has the priority of age, and since at the same time the position of its places suggests a natural beginning (for these are the most westerly parts of Phocis), I should begin my description there.
ΟΜΗΡΟΣ, ΟΔΥΣ. 8.75
Δηλαδή, γράφει ο Όμηρος στην Οδύσσεια:


...αλλά η Ελάτεια*, επειδή είναι η μεγαλύτερη από όλες τις πόλεις εκεί, και έχει την πιο συμφέρουσα θέση, επειδή βρίσκεται στα στενά περάσματα και επειδή αυτός που κρατά αυτή την πόλη κρατά τα περάσματα που οδηγούν στη Φωκίδα και τη Βοιωτία. Διότι, πρώτον, υπάρχουν τα Όθεον βουνά. και στη συνέχεια εκείνων των Λοκρίδων και των Φωκιών, που δεν είναι παντού επιβάτες σε εισβολείς από τη Θεσσαλία, αλλά έχουν περάσματα, στενά και χωρισμένα το ένα από το άλλο, τα οποία φυλάσσονται από τις παρακείμενες πόλεις. και το αποτέλεσμα είναι ότι, όταν οι πόλεις αυτές αιχμαλωτίζονται, οι κατακτητές τους κυριαρχούν και τα περάσματα. Αλλά επειδή η φήμη του ναού στους Δελφούς έχει την προτεραιότητα της εποχής και δεδομένου ότι ταυτόχρονα η θέση των τόπων της υποδηλώνει μια φυσική αρχή (γι 'αυτό είναι τα πιο δυτικά μέρη της Φωκίδας), θα πρέπει να ξεκινήσω την περιγραφή μου εκεί.

     Και ο Στράβων γράφει στη Γεωγραφία του για την αρχαία Ελάτεια, αρχαϊκή πόλη των Λοκρών, η οποία πέρασε σε πολλά χέρια κατακτητών, μεταξύ αυτών ήταν και οι Φωκείς: Strabo. ed. H. L. Jones, The Geography of Strabo. Cambridge, Mass.: Harvard University Press. London: William Heinemann, Ltd. 1924.
*Ελάτεια, εννοεί την αρχαία Ελάτεια των Λοκρών κατοίκων, η οποία χτίστηκε πολλά χρόνια πριν περιέλθει στα χέρια της Φωκικής Συμπολιτείας. Δεν μπορεί λοιπόν να χαρακτισρίζεται η πόλη αυτή, Φωκική. Αποτελεί ύβρη και προσβολή των αρχαίων Ελλήνων Θεών της, οι οποίοι λατρεύονταν από τους αρχαίους κατοίκους της. Ο αρχαίος Ναός της Αθηνάς Κραναίας επάνω στον γνωστό λόφο με τα σκορπισμένα μέρη του, ο αρχαίος ναός του Ασκληπιού, του Διονύσου, της Ήρας, της Αρτέμιδος, του Απόλλωνος και το κρυμμένο αρχαίο Θέατρο. Αλλά τα αμέτρητα αρχαία από τις αρχαιοκαπηλίες είναι σε προθήκες ξένων Μουσείων, υπήρχαν και στην Αταλάντη και στη Χαιρώνεια και στη Λαμία, αλλά και στο Εθνικό Αρχαιολογικό Αθηνών. Όσο για τ΄ αρχαία νομίσματα τα γνωστά "γλιάφια" ναι υπάρχουν σε πολλά χέρια κατοίκων της Άμφισσας και όχι μόνον...
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η εικόνα της ανάρτησης ανήκει στη συγγραφέα, δεν έχει παραχωρηθεί σε κανέναν για χρήση κι έχει πνευματικά δικαιώματα.

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "ΠΕΡΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Ο ΛΟΓΟΣ"

Νότα Κυμοθόη "ΠΕΡΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Ο ΛΟΓΟΣ":
Έχει οριστεί να χαρακτηρίζεται ΠΟΛΙΤΙΚΗ όλο εκείνο το σύνολο των τρόπων και μεθόδων με μέτρα που λαμβάνονται και με όλες τις διαδικασίες που ακολουθούνται από οργανωμένη ομάδα ή οργανωμένες ομάδες ανθρώπων,μέσω των οποίων λειτουργούν, για να πετύχουν με μικρότερο κόστος τους σκοπούς που επιθυμούν, ώστε να έχουν το αποτέλεσμα που επιδιώκουν στις δραστηριότητές τους. ΠΟΛΙΤΙΚΗ εφαρμόζεται αφ΄ενός στις κοινωνικές ομάδες των οργανωμένων ανθρώπων, αφ΄ ετέρου και στις κυβερνήσεις των κρατών για τον χειρισμό των υποθέσεων που έχουν να φέρουν εις πέρας και προέρχονται μέσα από ομάδες συνυφασμένες με δύναμη ομάδων, που τους παρέχει εξουσία η οποία προέρχεται από αυτές. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ αποτελεί ΔΥΝΑΜΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ και θέλει ΤΕΧΝΗ αλλά και ΕΠΙΣΤΗΜΗ για να διατηρηθεί, για να παράγει συνεχώς ιδέες οι οποίες αφ΄ ενός είναι αρεστές στο σύνολο των κοινωνικών ομάδων μιας χώρας κι εφαρμόσιμες, δίχως να βλάπτουν τους ανθρώπους της κοινωνίας στην οποία εφαρμόζονται, αφ΄ετέρου δεν βλάπτουν την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, την ΑΣΦΑΛΕΙΑ, τη ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, τον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, την ΠΑΙΔΕΙΑ, την ΕΡΓΑΣΙΑ, την ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, τ΄ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, την ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ και των ΠΟΛΙΤΩΝ της. Όταν μια ομάδα ή ομάδες εξουσίας έχουν σκοπό να διατηρήσουν τη δύναμη εξουσίας τους με τις ιδέες τους κατακτώντας ή υπερσκελίζοντας ή διαλύοντας ΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΙΣΤΟ μιας χώρας ή άλλες ομάδες με μέσον τα "ΧΡΗΜΑΤΑ", τότε ο παράγων "ΔΙΑΦΘΟΡΑ" οδηγεί σε ολέθρια αποτελέσματα. Το μεγαλύτερο κι ολέθριο αποτέλεσμα της ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ είναι η μεγάλη απογοήτευση των ανθρώπων, οι οποίοι αδιαφορούν για όσα τους συμβαίνουν, με κίνδυνο να καταστούν "υποχείρια" των ισχυρών μιας τέτοιας εξουσιαστικής ομάδας διαφθορέων. Η κατρακύλα έρχεται σταδιακά μέσα από χρήση διαφόρων ουσιών αλλά και σεξουαλικών τρόπων ηδονής για να ικανοποιηθεί ο ατομισμός και η ύπαρξη να αισθανθεί "χαρά", που αφήνουν στάσιμο το άτομο γιατί αφ΄ ενός δεν προάγουν την ΠΡΟΟΔΟ και την ΑΝΑΠΤΥΞΗ του με αυτές τις μεθόδους της εφήμερης απόλαυσης, αφ΄ ετέρου το οδηγούν στην ολοσχερή κοπαδοποίηση και με την ΦΘΟΡΑ του πληθυσμού δυναμώνει η δύναμη εξουσίας των όσων την προωθούν και οδηγούν στην ολοκληρωτική ανθρώπινη αλλοτρίωση. Η αλλοτρίωση του πληθυσμού μιας χώρας, έχει επιπτώσεις σε όλα τα επίπεδα του κοινωνικού γίγνεσθαι.Η θρησκεία έρχεται να φέρει κι αυτή στήριξη και υποστήριξη κάθε φορά στις ομάδες της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ που έχουν τη δύναμη της εξουσίας σε μια χώρα. Αλλά οι άνθρωποι έχουν απογοητευτεί κι από τις "θρησκείες" που αποτελούν κι αυτές μέρος της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ.
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019

Νότα Κυμοθόη "Αισθάνομαι Λοκρή σε όλα μου τα κύτταρα" Δοκίμιο



Νότα Κυμοθόη:"Αισθάνομαι Λοκρή σε όλα μου τα κύτταρα"
Δοκίμιο
Αυτή η εικόνα, είναι μέσα στην μνήμη μου από μικρό παιδί, καθώς την αντίκριζα από αυτό το ιερό σημείο. Αυτός ο τόπος, στενάζει, από βήματα ανθρώπων οπού δεν τον σεβάστηκαν, δεν τον αγάπησαν, όσο αγάπησαν την τσέπη τους να είναι γεμάτη. Όπου κι αν βρεθώ, αυτή η εικόνα είναι πάντα μέσα στο μυαλό μου...Αισθάνομαι Λοκρή κι όσο κι αν άλλαξαν με το νόμο Καλλικράτη τις ονομασίες των περιοχών τοποθετώντας τες σε άλλους Δήμους, κανείς τους δεν μπορεί να σβήσει τις αλήθειες. Αυτές της ιστορίας, οπού οι σύγχρονοι αρχαιολόγοι για κέρδος ίσως, καταμερίζουν σε άλλους. Τι σχέση έχει η αρχαία Λοκρίδα με τους Φωκείς και συνεχίζουν να βεβηλώνουν τους αρχαίους κατοίκους με τους όσους αργότερα με μίσος κυρίευσαν την περιοχή τους; Οι Λοκροί εξαπλώθηκαν σε όλη τη γη. Οι Φωκείς ήρθαν αργότερα ως λήσταρχοι, δίχως να έχουν καμιά σχέση με την αρχαία ελληνική γνώση των Λοκρών.
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Αυτό ήταν το Δημοτικό Σχολείο της Ελάτειας, όπου τώρα λειτουργεί ως Αρχαιολογικό Μουσείο με ελάχιστα ευρήματα, γιατί τα περισσότερα ευρήματα από την περιοχή είναι στα Αρχαιολογικά Μουσεία: α) της Λαμίας, β)της Αταλάντης γ) της Χαιρώνειας δ)της Αθήνας ε) στο Νομισματικό της οδού Πανεπιστημίου και...ποιος αλήθεια ξέρει σε πόσες προσωπικές συλλογές όπου ο καθένας διατηρεί για δική του φιλοδοξία, δίχως να δίνει τη δυνατότητα για γνώση και μελέτη άλλων...Είχα την τύχη να μάθω εδώ τα πρώτα μου γράμματα, σε αυτό το σχολείο με υπέροχους Δασκάλους που προσπάθησαν να τιθασεύσουν το ανήσυχο πνεύμα μου...Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Και η ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Δημητρίου στην πλατεία της σημερινής Ελάτειας του Δήμου Αμφίκλεια- Ελάτεια και σε θέση όπου χτίστηκε αργότερα, ενώ πριν είχε θεμελιωθεί και χτιστεί στη θέση όπου είναι ένα περίπτερο, ακριβώς διαγωνίως, εκεί όπου ενώνεται ο πεζόδρομος με το δρόμο που περνάει μπροστά από το άλλοτε ένδοξο Δημαρχείο της πόλης. Η εκκλησία όπου βαπτίστηκα, η εκκλησία όπου συνδέεται με την οικογένειά μου κι ας είμαι σε άλλη πόλη. Η σχέση μου με την Ελάτεια ως θέλει και γνωρίζει κι ο Θεός, γιατί το Φως του είναι παντού με όποιο τρόπο τον λατρεύουν οι άνθρωποι. Ένα κτίριο, το οποίο θεμελιώθηκε σε μια εποχή όπου κρατάει ιστορία μεγάλη...
(στη βελτιωμένη έκδοση του βιβλίο μου για την Ελάτεια, έχει πλήρη ιστορικά στοιχεία)

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη



Αυτή η αρχαία κρήνη της αρχαίας πόλης Ελάτεια των αρχαίων Λοκρών, διδάσκει για την τέχνη των αρχαίων λιθοξόων. Πόσες αλήθεια τέτοιες κρήνες υπήρχαν στην περιοχή της αρχαίας Ελάτειας; Που πήγαν; Ευτυχώς έχουμε αυτήν για δείγμα, στη σύγχρονη κωμόπολη της σημερινής Ελάτειας του Δήμου Ελάτεια-Αμφίκλεια (ενώ πριν η Ελάτεια ανήκε στην επαρχία Λοκρίδος με πρωτεύουσα την Αταλάντη). Την πήγαν λοιπόν δυτικά, την ξέσκισαν κυριολεκτικά, αφού δεν έχει μείνει στην κωμόπολη καμιά υπηρεσία για τους κατοίκους της. Μόνον καφέ, εστιατόρια και ταβέρνες κι ευτυχώς έχει ακόμα τα σχολεία της.
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Κι αυτές οι σκόρπιες πέτρες στο ιερό της Κραναίας Αθηνάς, στον λεηλατημένο αρχαιολογικό χώρο, εκεί όπου λάτρευαν κάποτε οι αρχαίοι Λοκροί κάτοικοι της αρχαίας Ελάτειας την αγαπημένη τους Θεά, προστάτιδα της πόλης τους. Αλλά κι επισκέπτες που έφθαναν στην αρχαία Ελάτεια.
Κι αν ψάχνουν τις νύχτες κάποιοι τυχάρπαστα γι΄αρχαίους θησαυρούς τη ζωή τους ν΄αλλάξουν, η αρχαία Θεά της Σοφίας και της Γνώσης γνωρίζει τους βέβηλους της περιοχής κι ας μη έχει φωνή να μιλήσει, όπως πιστεύουν οι αφελείς. Ο Αίας ο Λοκρός, από την γειτονική Νάρυκα ή Ρεγγίνι, όταν κάποτε βεβήλωσε τα ιερά της Θεάς Αθηνάς στην αρχαία Τροία, τιμωρήθηκε, μαζί και η αρχαία Νάρυκα. Και τούτο, γιατί τίποτα ιερό δεν χάνεται οπού είναι αληθινό, μήτε η ενέργεια της αρχαίας Θεάς Αθηνάς έχει χαθεί. Μήτε του Θεού Ασκληπιού, τον οποίο λάτρευαν στην αρχαία πόλη της Ελάτειας οι αρχαίοι Λοκροί. Μήτε η ενέργεια της Θεάς Αρτέμιδος έχει χαθεί κι ας μη έχουν αφήσει στην περιοχή κανένα ζαρκάδι, από εκείνα τα ιερά της ζώα, όπου έτρεχαν ελεύθερα μαζί με τα ελάφια και τους λαγούς. Θα έρθει καιρός, όπου οι άνθρωποι θα λάβουν γνώση κι αυτή η γνώση, ίσως να τους διδάξει την όλη αλήθεια με Αρετές.

Γιατί αν ο λόγος γίνει διδαχή, από όλα τα μικρά πράγματα εκείνων των λ που λησμόνησε ο καθένας να σκεφτεί και να πει μια "καλημέρα" στον συγγενή, στο γείτονα, στον συμπατριώτη του, αλλά και στο συνάνθρωπό του, ίσως η ημέρα του να είναι ανθρώπινη. Πάντα θα υπάρχει το Λ όλων των λέξεων για να ξεχωρίζουν οι Λοκροί, όπου κι αν πήγαν κι όπου κι αν μεγαλούργησαν στη γη και πάντα θα γίνεται Λόγος για όλα τους τα Λ. Γιατί ο Λόγος έχει πολλά νοήματα...
Νότα Κυμοθόη, 28/9/2019
Πνευματικά δικαιώματα © Νότα Κυμοθόη

Δευτέρα 19 Αυγούστου 2019

"Λεωνίδας Μακρυγιάννης":Γράφει η Νότα Κυμοθόη

"Λεωνίδας Μακρυγιάννης":Γράφει η Νότα Κυμοθόη
Λεωνίδας Μακρυγιάννης, ο πρωταθλητής του ακοντισμού εξ΄ Ελατείας Λοκρίδος, από τη Φθιώτιδα. Ένα παιδί θαύμα, ένας συγγενής μου αγαπημένος, που έφυγε από αυτήν την επίγεια ζωή, παραμονή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (14/8/2019). Ελάχιστοι γνώριζαν πως ο Λεωνίδας Μακρυγιάννης, υπήρξε ένας σπάνιος άνθρωπος, ένας ταλαντούχος αθλητής. Μικρό παιδί κι είχε πρότυπό του τον Μνησίβουλο, τον αρχαίο εκείνον Ολυμπιονίκη, με καταγωγή από την αρχαία Ελάτεια, των αρχαίων Λοκρών. Για ακόντιο είχε ένα σίδερο, το οποίο κουβαλούσε από μικρό παιδί, δρασκελούσε τη μάντρα του Δημοτικού σχολείου Ελάτειας και στο μεγάλο προάβλειο έριχνε ακόντιο. Εμείς τα πιτσιρίκια, τον θαυμάζαμε. Αργότερα οι προπονήσεις γίνονταν στο γήπεδο. Έτσι κατάφερε το 1970, στη Λαμία, όπου μετείχε σε αγώνες κλασσικού αθλητισμού, να έχει μια βολή στο ακόντιο τόσο πολύ μεγάλη, που εξέπληξε τους πάντες. Το ακόντιο που έριξε ο Λεωνίδας Μακρυγιάννης στο γήπεδο της Λαμίας καρφώθηκε στα απέναντι ξύλινα γκολπόστ.  Πρωταθλητής και κυρίαρχος του ακοντισμού, έκανε τους Έλληνες υπερήφανους, γιατί αγωνίστηκε τίμια με την εθνική ομάδα, στην οποία ήταν μέλος για πολλά χρόνια. 
Οι πρωταθλητές είχαν την τιμή να εισάγονται στην Γυμναστική Ακαδημία δίχως εισαγωγικές εξετάσεις και να προσλαμβάνονταν στην ελληνική αστυνομία, δίχως εξετάσεις. Ο Λεωνίδας Μακρυγιάννης ως πρωταθλητής ακοντισμού, με την εθνική Ελλάδος, τίμησε την Ελλάδα με τη φανέλα του αθλητή κι αφού τέλειωσε την Γυμναστική Ακαδημία προσελήφθη στο σώμα της ελληνικής αστυνομίας κι υπηρέτησε ως σωματοφύλακας κι ακόλουθος του Κάρολου Παπούλια. 
Υπήρξε ο άνθρωπος, που ήταν πάντα κοντά στον Κάρολο Παπούλια, από την εποχή που ήταν Υπουργός εξωτερικών κι αργότερα Πρόεδρος της ελληνικής Δημοκρατίας.
Ο Λεωνίδας Μακρυγιάννης, υπήρξε ένας τίμιος άνθρωπος, λάτρης της αρχαίας Ελλάδας και με βαθιά αγάπη για τον τόπο καταγωγής του, την Ελάτεια Λοκρίδος, όπως έλεγε.
Έφυγε νωρίς, δίχως να χαρεί πολύ τον τόπο του, την Ελάτεια, που αγαπούσε πολύ, στην οποία είχε επανέλθει τον τελευταίο καιρό, όπου ζούσε με την ηλικιωμένη μητέρα του.
Ας είναι ελαφρύ το χώμα οπού σκέπασε αυτόν τον σπουδαίο άντρα, τον οποίο θα θυμάται πάντα ο ελληνικός στίβος και η εθνική ομάδα Ελλάδος και όλοι όσοι τον γνώρισαν. Θα τον θυμάται κι ο κόσμος από την Ελάτεια Λοκρίδος, γιατί τίμησε με την ευγενή του άμυλα τον αθλητισμό, αλλά και το γήπεδο εκείνο, στο οποίο αγωνιζόταν, δίχως τα κατάλληλα μέσα, παρά μόνον με τη δική του θέληση και το δικό του όραμα να γίνει πρωταθλητής στο ακόντιο. Και τα κατάφερε από μόνος του!!!Αιωνία η μνήμη του!!!Αθάνατος!!!
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη




Σάββατο 3 Αυγούστου 2019

Νότα Κυμοθόη "Άνθρωποι και περιβάλλον"

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Άνθρωποι και περιβάλλον"
Από τα χωριά οι περισσότεροι άνθρωποι των πόλεων κι ο καθένας κουβαλάει αυτό οπού συνηθίζεται να λέγεται "χωριατιά"η οποία μπορεί να περιλαμβάνει πολλά. Οι χωριάτες που έχω γνωρίσει κι εκτιμώ, είναι αυτοί οπού έφυγαν από το χωριό τους και κατόρθωσαν μέσα από πολλούς κόπους και προσπάθειες να εξελιχθούν σε ωφέλιμους ανθρώπους για τους ίδιους και για τους άλλους. Αλλά κι όσοι έμειναν στα χωριά τους, εκείνο που τους κάνει να ξεχωρίζουν, είναι οι πράξεις τους, προς τους γείτονές τους...
Η εικόνα πιο πάνω, λέει πολλά. Είναι από έναν δρόμο της Αθήνας, όπου, αφού τσιμεντάρισαν οι σχεδιαστές του Δήμου τον Ευκάλυπτο, δίχως να του αφήσουν περιθώριο για να αναπνεύσει, στη συνέχεια τοποθέτησαν πλάκες πεζοδρομίου. Το τρισχειρότερο απ΄όλα είναι οι κάδοι σκουπιδιών ακριβώς από κάτω. Και οι γείτονές του, "επιχειρηματίες" οι οποίοι έχουν τα μαγαζιά τους κάτω από τη σκιά του, τον μισούν θανάσιμα. Δεν τους ενοχλούν οι κάδοι των σκουπιδιών, που χάσκουν και μολύνουν το περιβάλλον, παρά ο Ευκάλυπτος. Τον πετσόκοψαν...Δίχως να γνωρίζουν τι σημαίνει ΕΥΚΑΛΥΠΤΟΣ!!! Κατ΄ αρχάς διώχνει τα κουνούπια!!!
Όταν ο αμόρφωτος ανοίγει ένα μαγαζί και στοχεύει να σου τα πάρει μέσα από την τσέπη, μη περιμένεις τίποτα καλό από αυτόν, που δε σέβεται το περιβάλλον, αλλά χρησιμοποιεί είδη από το περιβάλλον για να σου τα πουλήσει και να κερδίσει από εσένα, τον αφελή...
Αν οι άνθρωποι είχαν σεβασμό στα δέντρα, η γη μας θα ήταν παράδεισος και η ζωή μας καλύτερη...

Κυριακή 7 Ιουλίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Ο σημερινός άνθρωπος και το περιβάλλον"

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Ο σημερινός άνθρωπος και το περιβάλλον"
Περπατώντας σ΄έναν δρόμο στην Αθήνα για να πάω να ψηφίσω, αντίκρισα αυτό το θέαμα και προβληματίστηκα. Ένα υπέροχο άγριο ζώο, στα σκουπίδια...Ένα ταριχευμένο άγριο ζώο, οπού είχε αυτό, το άδοξο τέλος, από χέρι ανθρώπου χαμηλού πνευματικού επιπέδου... Σε όλο τον πλανήτη το κλίμα έχει αλλάξει, αλλά ο πλεονέκτης άνθρωπος, δεν κατανοεί τίποτα. Κι αυτό προέρχεται από τον κλειστό του νου, που δεν βλέπει πέρα από το άτομό του, που τα θέλει όλα δικά του...
Σε κοινωνίες ανθρώπων, συναντάς χαρακτήρες που όσο κι αν προσπαθήσεις να τους αλλάξεις τη σκέψη, αυτοί είναι κολλημένοι εκεί, στη ματαιοδοξία τους...Κι είναι οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι, που κάθε απόγευμα τους βλέπεις να σέρνουν το σκύλο απ΄ το λουρί και να τον πηγαίνουν...περίπατο, για να κάνει τις ανάγκες του, στου γείτονα την αυλή.
Είναι η μόδα της εποχής; Είναι αυτό "φιλοζωία" ;
...Ας βγάλει ο καθένας τα δικά του συμπεράσματα...

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Το Φως του Αιγαίου" Ζωγραφική

 Νότα Κυμοθόη "Το Φως του Αιγαίου"
Ζωγραφική
Ένα υπέροχο έργο μου, του 1992, που βρίσκεται στα χέρια Έλληνα συλλέκτη, εμπνευσμένο από το "Άξιον Εστί" του Οδυσσέα Ελύτη!..

Ευχαριστώ τον Οδυσσέα Ελύτη για όλη την έμπνευση οπού μου πρόσφερε η 
Ποίησή του κι ευχαριστώ και το συλλέκτη, οπού εκτίμησε την εργασία μου!!!
Νότα Κυμοθόη"Το Φως του Αιγαίου"artnotakymothoe© Νότα Κυμοθόη
Ελαιογραφία σε καμβά
 Νότα Κυμοθόη Εικαστικός
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Η Ποιήτρια Αλκινόη του Θρονίου"

photography Nota Kymotoe© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη"Η Ποιήτρια Αλκινόη του Θρονίου"
Σε μια αρχαία επιγραφή στην πόλη της Τήνου, στις Κυκλάδες διαβάζουμε, πως η Αλκινόη Αιτώλισσα από Θρονίου τιμάται από τη Βουλή και το Δήμο Τηνίων, για την εξύμνηση και διαφήμιση της Τήνου και για τον Ύμνο που έγραψε αφιερωμένο στο Δία, τον Ποσειδώνα και την Αμφιτρίτη.
Σε περιπάτους μου πολλά χρόνια στην περιοχή, η οποία είναι λησμονημένη από τους ιστορικούς, ενώ υπήρξε μια σπουδαία πόλη των αρχαίων Λοκρών, έμαθα πολλά ενδιαφέροντα...Σε Μουσεία αρχαίων νομισμάτων, υπάρχουν χάλκινα νομίσματα από τον 4ο π.Χ. αιώνα των αρχαίων κατοίκων του, δηλαδή των Επικνημιδίων Λοκρών. Η Θεά Αθηνά στην πρόσθια όψη και ο Θεός Απόλλων στην άλλη, είναι οι εικόνες των αρχαίων νομισμάτων τους.Το Θρόνιο πήρε το όνομά του από τη Νύμφη Θρονία. Το αναφέρει ο Όμηρος ως μια πολύ σημαντική πόλη των Επικνημιδίων Λοκρών, στον κατάλογο της Ιλιάδας. Αλλά που βρισκόταν ακριβώς, αφού οι καταστροφές από τη βία των πολέμων και τους αρχαίους σεισμούς την εξαφάνισαν; Η γη, όμως κρατά σημάδια της πόλης πολλά...
Το 431 π.Χ. καταλαμβάνεται από τους Αθηναίους. Το 426 π.Χ. ο σεισμός προκάλεσε αφ΄ενός το θάνατο περί των 850 κατοίκων του και το κατέστρεψε ολοκληρωτικά. Η πόλη ξαναχτίστηκε πάλι, αλλά οι βάρβαροι Φωκείς κατά τη διάρκεια του Γ΄Ιερού πολέμου το 353 π.Χ. την κατέλαβαν και τους κατοίκους της, τους πουλούσαν ως δούλους. Αργότερα συμπεριλήφθηκε στην Αιτωλική Συμπολιτεία. Έτσι εξηγείται και η επιγραφή Αλκινόη Αιτώλισσα από Θρονίου...
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 30 Μαρτίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Μέστριος Πλούταρχος"

Ploutarchos photography Nota Kymotoe© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Μέστριος Πλούταρχος"
Γνωστός ως Πλούταρχος, ο Βοιωτός από την πόλη Χαιρώνεια της Στερεάς Ελλάδας Μέστριος Πλούταρχος (45 π.Χ.-120 π.Χ.). Μυημένος στα αρχαία ελληνικά και ιερά Μυστήριατου Θεού Απόλλωνος. Διετέλεσε Ιερεύς Πρεσβύτερος των ιερέων του Απόλλωνος στο ιερό των Δελφών. Είχε αναλάβει την υπευθυνότητα, για την ερμηνεία των χρησμών της Πυθίας επί 29 χρόνια.Υπήρξε δραστήριος στην κοινωνική του ζωή με επικοινωνίες απ΄όλο τον τότε γνωστό κόσμο. Κοινωνικά δραστήριος αλλά και πολιτικά, έγραψε ιστορικά Δοκίμια αλλά και Βιογραφίες. Στα έργα του ανατρέχουμε και ερευνούμε έως σήμερα για τον πλούτο των γνώσεων που μας μεταφέρει.
Γράφοντας αυτά τα ελάχιστα για τη μέγιστη αυτή προσωπικότητα του Έλληνα Μέστριου Πλούταρχου, καταθέτω ένα μεγάλο "Ευχαριστώ" με "Τιμή" κι "Ευγνωμοσύνη", για τη γνώση που λαμβάνω και έλαβα από τα γραπτά του έργα.
Νότα Κυμοθόη 30/3/2019
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη


Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Τα σπήλαια των αρχαίων Λοκρών"

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Τα σπήλαια των αρχαίων Λοκρών"

Αν η ιστορία έχει γραφτεί λάθος ή όχι, έρχεται η ίδια η φύση και οι θησαυροί όπου κρύβει μέσα της, για να γίνουν οι "μαρτυριάρυδες" για κρυμμένες αλήθειες που μάλλον για σκόπιμο λόγο, αποκρύφτηκαν ή σιωπήθηκαν. Στη φωτογραφία διακρίνονται κάποια από τα πλήθος σπήλαια του αρχαίου και ιστορικού βουνού Παρνασσού, για τα οποία η αρχαία Ιστορία, δεν αναφέρεται μήτε με κάποια ελάχιστα ψηλά γράμματα. Φταίνε οι φιλόλογοι ιστορικοί ή μήπως οι όσοι ασχολήθηκαν γράφοντας την επίσημη ιστορία κατά το παρελθόν, ήταν κατευθυνόμενοι κι ελεγχόμενοι, από "θρησκευτικοπολιτικά κέντρα", που απαγόρευαν να γίνει γνωστή η αρχαία ιστορία των αρχαίων Ελλήνων;
Οι αρχαίοι Λοκροί, απέχουν από την σημερινή ελληνική συνείδηση, όσων πατούν και βιώνουν στους τόπους τους, τρίζουν τ΄αρχαία τους οστά κι αν οι σημερινοί κάτοικοι δεν το κατανοούν, ίσως θα πρέπει ν΄αλλάξουν τρόπους σκέψης, οι όσοι γράφουν τα βιβλία ιστορίας. Γιατί ναι μεν με "σχέδιο" ολοσχερούς καταστροφής εξαφανίστηκαν οι αρχαίοι ελληνικοί ναοί και πάνω τους χτίστηκαν χριστιανικοί, αλλά, για ευγνωμοσύνη στις αρχαίες ιερές ενέργειες οφείλουμε οι Ελληνίδες και οι Έλληνες να γνωρίζουμε αυτούς τους τόπους. Γιατί έρχονται καιροί, όπου όλα αλλάζουν...
Οι αρχαίοι Λοκροί που κατοικούσαν στην περιοχή και μέσα στα αρχαία σπήλαια, είναι καιρός ν΄αποκτήσουν τη θέση εκείνη, όπου τους ανήκει.
Το 2019 δεν είναι ο Μεσαίωνας στην Ευρώπη, όσο κι αν επιμένουν κάποιες ομάδες να βγαίνουν με φορεσιές παλιότερες απ΄τον μεσαίωνα και να διαδηλώνουν υποστηρίζοντας πολιτικές απόψεις κάποιων, που τρέχουν τα σάλια τους για να γίνουν "πρωθυπουργοί" κι ευλογούνται από εκκλησιαστικούς παράγοντες, διχάζοντας τον τόπο με το μίσος τους. Αν τοποθετήσουμε τη λογική στην όλη αυτή κίνηση και το μένος δυστυχώς καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως η κοσμική θρησκευτική εξουσία έχει...οικονομικό όφελος. Κι ενώ δε ζούμε στην εποχή των "σπηλαίων" που κάποτε ζούσαν οι άνθρωποι, επιμένουν με τις συμπεριφορές τους αφ΄ενός να μας κρύβουν την αλήθεια της αρχαίας ελληνικής πορείας των αρχαίων Ελλήνων, αφ΄ετέρου να επιστρέψουμε πίσω σε ζωή πρωτόγονη. Κι ενώ χρησιμοποιούν όλη την τεχνολογία, συνεχίζουν να επιμένουν στη σκοτεινάγρα τους προσπαθώντας να πείσουν τους αγράμματους κι αφελείς.
Πριν χρόνια ας πούμε γραπώθηκαν από το γραμμικό σύστημα και δημιούργησαν μια σειρά καταστάσεων εις βάρος της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας μας. Αλλά όλοι αυτοί χρησιμοποιούν το γραμμικό σύστημα αγορών με τις κάρτες (666) που έλεγαν παλιά πως είναι ο αντίχριστος. Τώρα τους φταίει το Μακεδονικό, αλλά και η εξόρυξη υδρογονανθράκων από τις παράκτιες ακτές μας. Δεν θέλουν την οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας αλλά ευλογούν τη δική τους. Μήπως είναι καιρός να δούμε όλη την αλήθεια κατάματα τραβώντας αυτό το σκοτεινό πέπλο της σιωπής;
(...συνεχίζεται)
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Ο Παις της Αταλάντης"

                           Photography " O Παις της Αταλάντης" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Ο Παις της Αταλάντης"


Αυτές τις ημέρες πραγματοποιείται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών μια σπουδαία έκθεση με τον γενικό τίτλο "Η ΈΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΥ". Στην εικόνα είναι ένα υπέροχο άγαλμα από την περιοχή των αρχαίων Λοκρών και συγκεκριμένα από την Αταλάντη (Οπούντιοι Λοκροί). Όνομα που ακόμα παραμένει στην περιοχή του νομού Φθιώτιδας, όπως και της αρχαίας Ελάτειας (Επικνυμίδιοι Λοκροί). Εντυπωσιακό για την όλη έρευνα και την μελέτη των αρχαίων Λοκρών της περιοχής, αλλά και με απορία μεγάλη, γιατί  μόνον αυτό, κι όχι τόσα άλλα, τα οποία...αλήθεια που να βρίσκονται άραγε με τόσες λαθρανασκαφές σε όλη την περιοχή;
                 Photography " O Παις της Αταλάντης" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αταλάντης, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Χαιρώνειας, στο Αρχαιολογική Μουσείο Ελάτειας ή μήπως σε κάποια άγνωστα χέρια σε άγνωστες περιοχές; 
                   Photography " Καντάρι από το Δαδί" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αλλά, δίχως να κατανοεί ο θεατής, φτάνει και στο έκθεμα αυτό εδώ, της άνω εικόνας, όπου διαβάζει "καντάρι από το Δαδί" και με ρώτησε αν γνωρίζω που είναι αυτή η πόλη. Του εξήγησα, πως πρόκειται για την περιοχή Αμφίκλεια του νομού Φθιώτιδας, όπου κατοικούσαν σε μια  αρχαία εποχή Λοκροί και χαμογέλασε, λέγοντάς μου κάποιο αστείο, για τα βαρίδια που ακολουθούν στην άλλη εικόνα, τα οποία συνοδεύουν το καντάρι...
         Photography " Βαρίδια από το Δαδί (Αμφίκλεια)" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Μια περιοχή, της οποίας οι αρχαίοι τόποι κατοικήθηκαν πάλι μετά από τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα και της Πύρας, με κέντρο τον αρχαίο Ναό της Κραναίας Αθηνάς και όλα τα ιερά στην περιοχή, ως να γίνει αργότερα κέντρο το ιερό του θεού Απόλλωνος στους Δελφούς.
                                                                                       
Photography " Αλογάκι από την περιοχή των Λοκρών" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Να κι ένα μικρό αλογάκι από την περιοχή των Λοκρών με πολύ μεγάλη κομψότητα...
Νότα Κυμοθόη: Λογοτέχνης -Συγγραφέας και Εικαστικός
Πνευματικά δικαιώματα © 2018 Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Ο Παίς της Αταλάντης και άλλα ωραία εκθέματα"© Nότα Κυμοθόη