Πέμπτη 28 Αυγούστου 2008

Νότα Κυμοθόη "ΕΛΑΤΕΙΑ ΛΟΚΡΙΔΟΣ Ιστορική Αναδρομή"



Νότα Κυμοθόη*"Ε Λ Α Τ Ε Ι Α  Λ Ο Κ Ρ Ι Δ Ο Σ Ιστορική Ανδρομή" Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi
copyright:Nota Kimothoi
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
Της Νότας Κυμοθόη
 Νότα Κυμοθόη© Nota Kimothoi

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ "ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ"
ΕΛΑΤΕΙΑ 14/8/04 (με αφορμή την Ολυμπιάδα του 2004 και τον Μνησίβουλο)

Εισαγωγή

    Η συνείδηση του ανθρώπου μοιάζει με πηγή, που όσο βαθύτερα τη σκάβεις, τόσο περισσότερο καθαρίζει. Αν όμως ρίξεις χώματα και τη σκεπάσεις σε λίγο καιρό θα χαθεί.
Στην Ελάτεια έκανα τα πρώτα μου βήματα κι έμαθα τα πρώτα μου γράμματα. Είχα την τύχη να έχω σπουδαίους δασκάλους και τους ευχαριστώ όλους για το ήθος και την προσπάθειά τους, γιατί μου άνοιξαν το μυαλό. Η Ελάτεια ήταν, είναι και θα είναι μέσα στην καρδιά μου.
      Έχω μνήμες πολλές απ' αυτόν τον άγιο τόπο κι όπου κι αν πάω με ακολουθούν. Όταν κάποτε πρωτοπήγα στον αρχαιολογικό χώρο ή "λιβάδι", όπως αποκαλούσαν την περιοχή οι ντόπιοι, από εκεί ψηλά 5-6 χρονών αγνάντεψα ολόγυρα τον κόσμο κι από τη γιαγιά μου την Ελένη πρωτάκουσα την ιστορία της Αρχαίας Ελάτειας.
     Είχα την τύχη να κατοικώ στην Ελάτεια και σε ένα σπίτι που ήταν στην οδό Μνησιβούλου, που επί της 7ετούς Χούντας, κάποιος παράγοντας του Δήμου, άγνωστο πως, μετονόμασε σε οδό Ι. Μεταξά. Αυτό με θύμωσε πολύ τότε, γιατί ο Μνησίβουλος ήταν ένας από τους ήρωες των παιδικών μου χρόνων.
    Περπάτησα πολλές φορές "στο λιβάδι" κι έφτασα ως το ναό της Κραναίας Αθηνάς.
   Η ιστορία της Αρχαίας Ελάτειας, ήταν μια μεγάλη πηγή για εμένα, που όμως έγινε π-λ-ηγή με τα χρόνια. Αυτό το "λ" έγινε λέξεις διαμαρτυρίας, γιατί οι συλημένοι τάφοι, τα κοπάδια των βοσκών και τα μαντριά τους ανάμεσα από τα σκόρπια αρχαία, μαζί με την αδιαφορία ή συνεργία των τοπικών αρχών, δεν με έβρισκαν σύμφωνη με όλη αυτήν την καταστροφή.
  Εκεί, επάνω από τη σημερινή Ελάτεια και μέσα στο χώμα, ήταν θαμμένες οι αποδείξεις και κάποιοι κρυφά τις έκλεβαν. Όλη η γη των Λοκρών είναι ποτισμένη με ιδρώτα και αίμα. Είναι σπαρμένη με κορμιά και κόκαλα ανθρώπων που έζησαν πριν χιλιάδες χρόνια. Εδώ, σε τούτο τον τόπο, πρωτοκατοίκησαν οι Έλληνες που έδωσαν το όνομα Ελλάς στη χώρα μας... (συνεχίζεται)
.....
* Η Νότα Κυμοθόη είναι Λογοτέχνης, Εικαστικός, Δημοσιογράφος και βραβευμένη Ποιήτρια. Το άνω μικρό απόσπασμα είναι από Διάλεξη που πραγματοποιήθηκε στην κεντρική πλατεία της Ελάτειας στις 14-08-2004. Η Διάλεξη αυτή δημοσιεύτηκε ολοκληρωμένη σε αριθμημένα αντίτυπα που δόθηκαν δωρεάν στους παρευρισκόμενους στην πλατεία και κυκλοφόρησε δημοσιευμένη ολόκληρη στη σελίδα 245-253 στην Ανθολογία Ποίησης-Διηγήματος Δ΄ Τόμος "Σύγχρονοι Έλληνες Λογοτέχνες" έκδοση "Πολιτιστική Συνεργασία" Αθήνα 2007 με επιμέλεια της φιλολόγου κ. Καίτης Λειβαδά, εκδότριας του Λογοτεχνικού περιοδικού "Νέα Αριάδνη".


Νότα Κυμοθόη "ΕΛΑΤΕΙΑ ΛΟΚΡΙΔΟΣ Ιστορική Αναδρομή" 2004© Νότα Κυμοθόη

Άδεια Creative Commons