Κυριακή 7 Ιουλίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Ο σημερινός άνθρωπος και το περιβάλλον"

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Ο σημερινός άνθρωπος και το περιβάλλον"
Περπατώντας σ΄έναν δρόμο στην Αθήνα για να πάω να ψηφίσω, αντίκρισα αυτό το θέαμα και προβληματίστηκα. Ένα υπέροχο άγριο ζώο, στα σκουπίδια...Ένα ταριχευμένο άγριο ζώο, οπού είχε αυτό, το άδοξο τέλος, από χέρι ανθρώπου χαμηλού πνευματικού επιπέδου... Σε όλο τον πλανήτη το κλίμα έχει αλλάξει, αλλά ο πλεονέκτης άνθρωπος, δεν κατανοεί τίποτα. Κι αυτό προέρχεται από τον κλειστό του νου, που δεν βλέπει πέρα από το άτομό του, που τα θέλει όλα δικά του...
Σε κοινωνίες ανθρώπων, συναντάς χαρακτήρες που όσο κι αν προσπαθήσεις να τους αλλάξεις τη σκέψη, αυτοί είναι κολλημένοι εκεί, στη ματαιοδοξία τους...Κι είναι οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι, που κάθε απόγευμα τους βλέπεις να σέρνουν το σκύλο απ΄ το λουρί και να τον πηγαίνουν...περίπατο, για να κάνει τις ανάγκες του, στου γείτονα την αυλή.
Είναι η μόδα της εποχής; Είναι αυτό "φιλοζωία" ;
...Ας βγάλει ο καθένας τα δικά του συμπεράσματα...

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Το Φως του Αιγαίου" Ζωγραφική

 Νότα Κυμοθόη "Το Φως του Αιγαίου"
Ζωγραφική
Ένα υπέροχο έργο μου, του 1992, που βρίσκεται στα χέρια Έλληνα συλλέκτη, εμπνευσμένο από το "Άξιον Εστί" του Οδυσσέα Ελύτη!..

Ευχαριστώ τον Οδυσσέα Ελύτη για όλη την έμπνευση οπού μου πρόσφερε η 
Ποίησή του κι ευχαριστώ και το συλλέκτη, οπού εκτίμησε την εργασία μου!!!
Νότα Κυμοθόη"Το Φως του Αιγαίου"artnotakymothoe© Νότα Κυμοθόη
Ελαιογραφία σε καμβά
 Νότα Κυμοθόη Εικαστικός
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Η Ποιήτρια Αλκινόη του Θρονίου"

photography Nota Kymotoe© Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη"Η Ποιήτρια Αλκινόη του Θρονίου"
Σε μια αρχαία επιγραφή στην πόλη της Τήνου, στις Κυκλάδες διαβάζουμε, πως η Αλκινόη Αιτώλισσα από Θρονίου τιμάται από τη Βουλή και το Δήμο Τηνίων, για την εξύμνηση και διαφήμιση της Τήνου και για τον Ύμνο που έγραψε αφιερωμένο στο Δία, τον Ποσειδώνα και την Αμφιτρίτη.
Σε περιπάτους μου πολλά χρόνια στην περιοχή, η οποία είναι λησμονημένη από τους ιστορικούς, ενώ υπήρξε μια σπουδαία πόλη των αρχαίων Λοκρών, έμαθα πολλά ενδιαφέροντα...Σε Μουσεία αρχαίων νομισμάτων, υπάρχουν χάλκινα νομίσματα από τον 4ο π.Χ. αιώνα των αρχαίων κατοίκων του, δηλαδή των Επικνημιδίων Λοκρών. Η Θεά Αθηνά στην πρόσθια όψη και ο Θεός Απόλλων στην άλλη, είναι οι εικόνες των αρχαίων νομισμάτων τους.Το Θρόνιο πήρε το όνομά του από τη Νύμφη Θρονία. Το αναφέρει ο Όμηρος ως μια πολύ σημαντική πόλη των Επικνημιδίων Λοκρών, στον κατάλογο της Ιλιάδας. Αλλά που βρισκόταν ακριβώς, αφού οι καταστροφές από τη βία των πολέμων και τους αρχαίους σεισμούς την εξαφάνισαν; Η γη, όμως κρατά σημάδια της πόλης πολλά...
Το 431 π.Χ. καταλαμβάνεται από τους Αθηναίους. Το 426 π.Χ. ο σεισμός προκάλεσε αφ΄ενός το θάνατο περί των 850 κατοίκων του και το κατέστρεψε ολοκληρωτικά. Η πόλη ξαναχτίστηκε πάλι, αλλά οι βάρβαροι Φωκείς κατά τη διάρκεια του Γ΄Ιερού πολέμου το 353 π.Χ. την κατέλαβαν και τους κατοίκους της, τους πουλούσαν ως δούλους. Αργότερα συμπεριλήφθηκε στην Αιτωλική Συμπολιτεία. Έτσι εξηγείται και η επιγραφή Αλκινόη Αιτώλισσα από Θρονίου...
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 30 Μαρτίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Μέστριος Πλούταρχος"

Ploutarchos photography Nota Kymotoe© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Μέστριος Πλούταρχος"
Γνωστός ως Πλούταρχος, ο Βοιωτός από την πόλη Χαιρώνεια της Στερεάς Ελλάδας Μέστριος Πλούταρχος (45 π.Χ.-120 π.Χ.). Μυημένος στα αρχαία ελληνικά και ιερά Μυστήριατου Θεού Απόλλωνος. Διετέλεσε Ιερεύς Πρεσβύτερος των ιερέων του Απόλλωνος στο ιερό των Δελφών. Είχε αναλάβει την υπευθυνότητα, για την ερμηνεία των χρησμών της Πυθίας επί 29 χρόνια.Υπήρξε δραστήριος στην κοινωνική του ζωή με επικοινωνίες απ΄όλο τον τότε γνωστό κόσμο. Κοινωνικά δραστήριος αλλά και πολιτικά, έγραψε ιστορικά Δοκίμια αλλά και Βιογραφίες. Στα έργα του ανατρέχουμε και ερευνούμε έως σήμερα για τον πλούτο των γνώσεων που μας μεταφέρει.
Γράφοντας αυτά τα ελάχιστα για τη μέγιστη αυτή προσωπικότητα του Έλληνα Μέστριου Πλούταρχου, καταθέτω ένα μεγάλο "Ευχαριστώ" με "Τιμή" κι "Ευγνωμοσύνη", για τη γνώση που λαμβάνω και έλαβα από τα γραπτά του έργα.
Νότα Κυμοθόη 30/3/2019
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη


Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "Τα σπήλαια των αρχαίων Λοκρών"

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Τα σπήλαια των αρχαίων Λοκρών"

Αν η ιστορία έχει γραφτεί λάθος ή όχι, έρχεται η ίδια η φύση και οι θησαυροί όπου κρύβει μέσα της, για να γίνουν οι "μαρτυριάρυδες" για κρυμμένες αλήθειες που μάλλον για σκόπιμο λόγο, αποκρύφτηκαν ή σιωπήθηκαν. Στη φωτογραφία διακρίνονται κάποια από τα πλήθος σπήλαια του αρχαίου και ιστορικού βουνού Παρνασσού, για τα οποία η αρχαία Ιστορία, δεν αναφέρεται μήτε με κάποια ελάχιστα ψηλά γράμματα. Φταίνε οι φιλόλογοι ιστορικοί ή μήπως οι όσοι ασχολήθηκαν γράφοντας την επίσημη ιστορία κατά το παρελθόν, ήταν κατευθυνόμενοι κι ελεγχόμενοι, από "θρησκευτικοπολιτικά κέντρα", που απαγόρευαν να γίνει γνωστή η αρχαία ιστορία των αρχαίων Ελλήνων;
Οι αρχαίοι Λοκροί, απέχουν από την σημερινή ελληνική συνείδηση, όσων πατούν και βιώνουν στους τόπους τους, τρίζουν τ΄αρχαία τους οστά κι αν οι σημερινοί κάτοικοι δεν το κατανοούν, ίσως θα πρέπει ν΄αλλάξουν τρόπους σκέψης, οι όσοι γράφουν τα βιβλία ιστορίας. Γιατί ναι μεν με "σχέδιο" ολοσχερούς καταστροφής εξαφανίστηκαν οι αρχαίοι ελληνικοί ναοί και πάνω τους χτίστηκαν χριστιανικοί, αλλά, για ευγνωμοσύνη στις αρχαίες ιερές ενέργειες οφείλουμε οι Ελληνίδες και οι Έλληνες να γνωρίζουμε αυτούς τους τόπους. Γιατί έρχονται καιροί, όπου όλα αλλάζουν...
Οι αρχαίοι Λοκροί που κατοικούσαν στην περιοχή και μέσα στα αρχαία σπήλαια, είναι καιρός ν΄αποκτήσουν τη θέση εκείνη, όπου τους ανήκει.
Το 2019 δεν είναι ο Μεσαίωνας στην Ευρώπη, όσο κι αν επιμένουν κάποιες ομάδες να βγαίνουν με φορεσιές παλιότερες απ΄τον μεσαίωνα και να διαδηλώνουν υποστηρίζοντας πολιτικές απόψεις κάποιων, που τρέχουν τα σάλια τους για να γίνουν "πρωθυπουργοί" κι ευλογούνται από εκκλησιαστικούς παράγοντες, διχάζοντας τον τόπο με το μίσος τους. Αν τοποθετήσουμε τη λογική στην όλη αυτή κίνηση και το μένος δυστυχώς καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως η κοσμική θρησκευτική εξουσία έχει...οικονομικό όφελος. Κι ενώ δε ζούμε στην εποχή των "σπηλαίων" που κάποτε ζούσαν οι άνθρωποι, επιμένουν με τις συμπεριφορές τους αφ΄ενός να μας κρύβουν την αλήθεια της αρχαίας ελληνικής πορείας των αρχαίων Ελλήνων, αφ΄ετέρου να επιστρέψουμε πίσω σε ζωή πρωτόγονη. Κι ενώ χρησιμοποιούν όλη την τεχνολογία, συνεχίζουν να επιμένουν στη σκοτεινάγρα τους προσπαθώντας να πείσουν τους αγράμματους κι αφελείς.
Πριν χρόνια ας πούμε γραπώθηκαν από το γραμμικό σύστημα και δημιούργησαν μια σειρά καταστάσεων εις βάρος της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας μας. Αλλά όλοι αυτοί χρησιμοποιούν το γραμμικό σύστημα αγορών με τις κάρτες (666) που έλεγαν παλιά πως είναι ο αντίχριστος. Τώρα τους φταίει το Μακεδονικό, αλλά και η εξόρυξη υδρογονανθράκων από τις παράκτιες ακτές μας. Δεν θέλουν την οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας αλλά ευλογούν τη δική τους. Μήπως είναι καιρός να δούμε όλη την αλήθεια κατάματα τραβώντας αυτό το σκοτεινό πέπλο της σιωπής;
(...συνεχίζεται)
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Ο Παις της Αταλάντης"

                           Photography " O Παις της Αταλάντης" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Ο Παις της Αταλάντης"


Αυτές τις ημέρες πραγματοποιείται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών μια σπουδαία έκθεση με τον γενικό τίτλο "Η ΈΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΙΟΥ". Στην εικόνα είναι ένα υπέροχο άγαλμα από την περιοχή των αρχαίων Λοκρών και συγκεκριμένα από την Αταλάντη (Οπούντιοι Λοκροί). Όνομα που ακόμα παραμένει στην περιοχή του νομού Φθιώτιδας, όπως και της αρχαίας Ελάτειας (Επικνυμίδιοι Λοκροί). Εντυπωσιακό για την όλη έρευνα και την μελέτη των αρχαίων Λοκρών της περιοχής, αλλά και με απορία μεγάλη, γιατί  μόνον αυτό, κι όχι τόσα άλλα, τα οποία...αλήθεια που να βρίσκονται άραγε με τόσες λαθρανασκαφές σε όλη την περιοχή;
                 Photography " O Παις της Αταλάντης" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αταλάντης, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Χαιρώνειας, στο Αρχαιολογική Μουσείο Ελάτειας ή μήπως σε κάποια άγνωστα χέρια σε άγνωστες περιοχές; 
                   Photography " Καντάρι από το Δαδί" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αλλά, δίχως να κατανοεί ο θεατής, φτάνει και στο έκθεμα αυτό εδώ, της άνω εικόνας, όπου διαβάζει "καντάρι από το Δαδί" και με ρώτησε αν γνωρίζω που είναι αυτή η πόλη. Του εξήγησα, πως πρόκειται για την περιοχή Αμφίκλεια του νομού Φθιώτιδας, όπου κατοικούσαν σε μια  αρχαία εποχή Λοκροί και χαμογέλασε, λέγοντάς μου κάποιο αστείο, για τα βαρίδια που ακολουθούν στην άλλη εικόνα, τα οποία συνοδεύουν το καντάρι...
         Photography " Βαρίδια από το Δαδί (Αμφίκλεια)" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Μια περιοχή, της οποίας οι αρχαίοι τόποι κατοικήθηκαν πάλι μετά από τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα και της Πύρας, με κέντρο τον αρχαίο Ναό της Κραναίας Αθηνάς και όλα τα ιερά στην περιοχή, ως να γίνει αργότερα κέντρο το ιερό του θεού Απόλλωνος στους Δελφούς.
                                                                                       
Photography " Αλογάκι από την περιοχή των Λοκρών" Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Να κι ένα μικρό αλογάκι από την περιοχή των Λοκρών με πολύ μεγάλη κομψότητα...
Νότα Κυμοθόη: Λογοτέχνης -Συγγραφέας και Εικαστικός
Πνευματικά δικαιώματα © 2018 Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Ο Παίς της Αταλάντης και άλλα ωραία εκθέματα"© Nότα Κυμοθόη

Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2018

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΌΗ "ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ..."


Νότα Κυμοθόη "Λεφτά υπάρχουν..."

"Λεφτά υπάρχουν".Έχει μείνει στην ιστορία σαν σύνθημα του ΠΑΣΟΚ με το στόμα και τη φωνή του Γιωργάκη Α. Παπανδρέου και μαζί με τον Κώστα Σημίτη, που διαβεβαίωναν τον ελληνικό λαό για να μας ταΐσουν και πάλι κουτόχορτο, σε μια εποχή, που η κρίση έσκασε μύτη και στη χώρα Ελλάδα. Αλλά και πριν από αυτήν την εποχή με σακούλες ευρωχιλιάρικα που κανείς δεν ξέρει πόσες ήταν, πηδούσαν ενθουσιασμένοι της Ν.Δ. από τα μπαλκόνια του Υπουργείου Πολιτισμού.
Το ΠΑΣΟΚ και η Ν.Δ. ξέσκισαν τον ελληνικό λαό με τις κλεψιές του δημοσίου χρήματος όλα τα πριν χρόνια που κυβέρνησαν κι είχαν από κοντά και την ορθόδοξη εκκλησία να τους ευλογεί σαν καλούς χριστιανούς...
Χρησιμοποιείται ο Θεός και οι άγιοι με ποικίλους τρόπους για...κερδοσκοπικούς σκοπούς...
Και σήμερα λοιπόν, λένε όλοι για την κολοκυθιά του πολιτικού από το χώρο του ΠΑΣΟΚ που έκανε ένα κολοκύθι με...19.000.000 ευρώ. Α..ρε Γιωργάκη, έλεγες πάντα "΄λεφτά υπάρχουν", κάτι ήξερες εσύ...


Στο Ψυχικό βρέθηκαν σε μια κρύπτη ενός πολυτελούς σπιτιού, πολιτικού του ΠΑΣΟΚ που δεν έμενε εκεί, αλλά το φύλαγαν φρουροί. Θησαυρός...φυλασσόμενος από σεκιουριτάδες... 

ΠΗΓΗ: ειδήσεις από τον έντυπο τύπο

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Επικνημίδιοι Λοκροί και θεά Αθηνά Κραναία" Δοκίμιο


Νότα Κυμοθόη"Επικνημίδιοι Λοκροί και θεά Αθηνά Κραναία"


Ο νεοέλληνας σήμερα, καλό θα είναι να ερευνά, να μελετά και να ιστορεί ή μάλλον να αφηγείται, με βάση αρχαιολογικά ευρήματα και δίχως καμία σκοπιμότητα. Αναφέρομαι στους Λοκρούς, τους αρχαίους κατοίκους στην περιοχή της σημερινής Στερεάς Ελλάδας. Οι αρχαίοι Λοκροί, άγουν την καταγωγή τους από τον Προμηθέα της παλαιολιθικής εποχής, έρχονται στη νεολιθική εποχή μέσω του Δευκαλίωνα και της Πύρας κι αποκτούν το Λοκρό, που κατοικεί στην περιοχή του όρους Κνημίς (χαρακτηριστική ονομασία). Επάνω λοιπόν σε αυτό το βουνό ονομάζονται Επικνημίδιοι δηλαδή οι επί Κνημίδος κατοικούντες. Αληθές ακούγεται, αφού μετά την απομάκρυνση των νερών του κατακλυσμού της εποχής του Δευκαλίωνα, η Κνημίς ήταν το ασφαλέστερο μέρος στην πλαγιά του Καλλιδρόμου, του νομού Φθιώτιδας. Το ό,τι κατοίκησαν πρώτα οι Λοκροί στο όρος Κνημίς, αποδεικνύεται από τον σεβασμό τους στα ιερά και ιδιαίτερα στην κόρη του Ζηνός (Διός) την θεά Αθηνά. Προς τιμήν της θεάς Αθηνάς, έχτισαν περίλαμπρο ναό, που ονόμασαν Κραναία Αθηνά.  Γρήγορα εξαπλώθηκαν στις πλαγιές του Καλλιδρόμου, αποφεύγοντας τα ποτάμια και τις παράκτιες περιοχές, για το φόβο των νερών, από τον κατακλυσμό. Ίδρυσαν την αρχαία Νάρυκα, την αρχαία Ελάτεια και το αρχαίο Θρόνιον. Οι περιοχές είχαν άφθονο κυνήγι από ζαρκάδια, ελάφια, αγριογούρουνα, λαγούς, αγριόπαπιες, αγριόχηνες αλλά και άλλα πτηνά και ζώα. 
Από τους Επικνημίδιους Λοκρούς μεταφέρονται ανατολικότερα και ιδρύουν τον Οπούντα, όπου ονομάζονται Οπούντιοι στη σημερινή περιοχή της Αταλάντης και των γύρω περιοχών της, κυρίως κατοικούσαν σε λόφους και πλαγιές. Τους όσους ασθενούσαν από όζους, οι Οπούντιοι και οι Επικνημίδιοι Λοκροί τους απομάκρυναν προς δυσμάς, πέραν του ογκώδους Παρνασσού, Ήταν οι ασθενείς των οποίων οι πληγές δεν έκλειναν και τους έστελναν δυτικά κι ονομάστηκαν Εσπέριοι από το άστρο Έσπερος, αλλά έμειναν γνωστοί από τους όζους τους να λέγονται Οζόλαι (Οζόλες) Λοκροί. Κατοικούσαν σε περιοχές της σημερινής Φωκίδας κι Αιτωλοακαρνανίας υπό περιορισμό, κάτι σαν εξόριστοι.
Λοκρός
Διάφοροι ερευνητές, ψάχνουν για να βρουν το γενεαλογικό δέντρο του Λοκρού κι έχουν αναρτήσει διάφορες απόψεις ο καθένας.
Ανιχνεύοντας την αρχαία ελληνική γλώσσα κι αυτό το Λ, όπως γράφω στο βιβλίο μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου", ο Λοκρός έχει μια ρίζα πολύ σημαντική, η οποία δυστυχώς εύσχημα αποκρύβεται από τους επιστήμονες ιστορικούς και η Ιστορία, έχει γραφτεί λάθος. Όπως λάθος έχει γραφτεί και η σημασία του ελληνικού Αλφαβήτου, που ισχυρίζονται οι λεξικογράφοι, πως είναι "φοινικικό". Μετά χαράς μεγάλης, χαιρετίζουμε οι όσοι δίχως κερδοσκοπία, ερευνούμε τις αρχαιολογικές έρευνες και μελέτες,καθώς η αλήθεια ναι μεν έρχεται στο φως μέσα από την αρχαιολογική σκαπάνη, αλλά τα αποτελέσματα της μελέτης των αρχαιολόγων, αργούν...
"Αθηνά Κραναία"Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Επάνω στο όρος Κνημίς ή Σπαρτιάς (από τα άφθονα σπάρτα που μέχρι σήμερα φύονται στην περιοχή) της οροσειράς του Καλλιδρόμου, υπάρχει ο αρχαίος ναός της θεάς Αθηνάς Κραναίας, στην τοποθεσία αρχαία Ελάτεια, για την οποία αναφέρει και ο περιηγητής Παυσανίας, σε εποχή, όπου είχε φτάσει έως εκεί, ως προστατευόμενος των Ρωμαίων, αναζητώντας αρχαίους τόπους...
Το ό,τι έζησαν οι άνθρωποι αυτοί σε αυτές τις περιοχές, οι αρχαίο Λοκροί, που εξαπλώθηκαν έως την σημερινή Ιταλία, στην περιοχή που ονομάστηκαν Επιζεφύριοι, από τον άνεμο Ζέφυρο, καλό είναι να μαθαίνουν οι νεότεροι της περιοχής, που ίσως καμιά σχέση να μην έχουν μαζί τους... Η μοναδική σχέση που έχουν, είναι πως κατοικούν στον τόπο των αρχαίων Λοκρών κι αυτό τους φορτώνει με τη μεγαλύτερη ευθύνη, για τις αρχαίες αυτές ψυχές, ώστε να σεβαστούν το χώρο, όπου ζουν, ερωτεύονται, παντρεύονται, μεγαλώνουν παιδιά κι εργάζονται ή επισκέπτονται ως τουρίστες. Η ευθύνη που τους βαραίνει, είμαι μεγίστη, διότι από άγνοια, έχουν καταστρέψει σημαντικά μνημεία, αρχαίες τοποθεσίες και ενώ καταπατούν από άγνοια, είναι καιρός να μάθουν, διότι καθώς καλλιεργούν κάποιοι τη γη, βρίσκουν δείγματα, δηλαδή "αρχαία" μνημεία από αυτήν την εποχή και όχι μόνον...
Δεν ξέρω στο μέλλον, αν οι άνθρωποι μνημονεύουν τους σημερινούς κατοίκους, αλλά εκείνο που είναι βέβαιο, είναι πως με μαύρα γράμματα θα καταγραφούν όλες οι καταστροφές των αρχαίων τόπων και ιδιαίτερα αυτές των Λοκρών. Και τούτο, διότι αποτελούν τον συνδετικό κρίκο με την αρχαία εκείνη εποχή, που ονομάζεται μετακατακλυσμιαία ή νεολιθική εποχή. Μια εποχή που ανέπτυξε σιγά-σιγά πολιτισμό και δεν είναι καθόλου τυχαίο, που ο ναός της θεάς Αθηνάς Κραναίας στην αρχαία Ελάτεια του σημερινού νομού Φθιώτιδας, σχετίζεται με τα νομίσματα αλλά και με τους ναούς των κατοίκων που ονομάστηκαν τότε Επιζεφύριοι Λοκροί, και κατοικούσαν στη σημερινή Ιταλία.
Ο αρχαίος ναός των Επιζεφυρίων Λοκρών ομοιάζει με αυτόν της θεάς Αθηνάς Κραναίας στην αρχαία Ελάτεια, των Επικνημιδίων Λοκρών. Το κοινό χαρακτηριστικό είναι οι κίονες του ναού και όχι μόνον. Τα νομίσματα των αρχαίων Επικνημιδίων Λοκρών είχαν το κεφάλι της θεάς Αθηνάς Κραναίας κι έγραφαν Ε, ενώ τα αρχαία νομίσματα των Επιζεφυρίων Λοκρών είχαν κι αυτά από τη μια όψη τους το κεφάλι της θεάς Αθηνάς Κραναίας γράφοντας ΛΟΚΡΩΝ!..

Το σπάνιο νόμισμα με το κεφάλι της θεάς Αθηνάς Κραναίας είναι αυτό κι είναι αρχαίο νόμισμα των Λοκρών Επικνημιδίων της αρχαίας ελληνικής πόλης Ελάτεια, στη σημερινή Φθιώτιδα. Το νόμισμα παριστάνει την Κραναία Αθηνά τιμητικά για τον ναό που την λάτρευαν, κι είναι ο πρώτος ναός που έχτισαν μετά από τον κατακλυσμό, φέρει Ήλιο, τον οποίο λάτρεψαν για το ό,τι λάτρευαν το Φως ως Θεό και έχει έναν πυρσό, φανερώνοντας την καταγωγή τους αφ΄ ενός από τον Προμηθέα, που έδωσε τη φωτιά στους ανθρώπους, αφ΄ ετέρου γιατί με αυτήν δημιούργησαν ανάπτυξη εκείνη την αρχέγονη εποχή!..
(συνεχίζεται...)

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Ποιος είχε όφελος από τη δολοφονία Π. Μπακογιάννη;"

Νότα Κυμοθόη:"Ποιος είχε όφελος από τη δολοφονία Π.Μπακογιάννη;

 Στις 26 Σεπτέμβρη του 1989 δολοφονήθηκε ο Π. Μπακογιάννης από την οργάνωση 17 Νοέμβρη. Μετά από 29 χρόνια, αναρωτιέται ο κόσμος ακόμα, το "γιατί", αλλά το πληρωμένο έγκλημα έχει πίσω του, αυτούς οι οποίοι είχαν "λόγους" για να βγάλουν από τη μέση τον Παύλο Μπακογιάννη. Ποιοι όμως πλήρωσαν τη 17 Νοέμβρη για να τον βγάλει από τη μέση;
Ας δούμε τα ιστορικά τα γεγονότα, εκείνης της εποχής.
Στις 18 Ιουνίου 1989 στις βουλευτικές εκλογές η Ν.Δ. έλαβε το 44,25% των ψήφων του ελληνικού λαού και το ΠΑΣΟΚ το 39,15% και στις 30 Ιουνίου ο Χαρ. Φλωράκης του ΚΚΕ κάνει συγκυβέρνηση με το Μητσοτάκη της Ν.Δ., καθώς έλεγαν πως ο Αντρέας Παπανδρέου είναι ετοιμοθάνατος. Η συγκυβέρνηση ΝΔ+ΚΚΕ ορκίστηκε στις 2 Ιουλίου 1989 και στο εσωτερικό του ΚΚΕ ξέσπασε θύελλα πολιτικής φύσης, καθώς πήρε ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική Βουλή και χιλιάδες κομμουνιστές διαγράφηκαν.
Ο Παύλος Μπακογιάννης, γαμπρός του Μητσοτάκη, είχε διαφορετικές πολιτικές απόψεις, από αυτές που είχε η οικογένεια στην οποία μπήκε; 
Ο Παύλος Μπακογιάννης ήταν ενωτικός και συμφιλιωτικός των παλιών κομματικών παθών κι έβλεπε πολύ μπροστά από την εποχή του. Στις εκλογές του 1989 εκλέχτηκε Βουλευτής στην μονοεδρική περιφέρεια Ευρυτανίας και με την κυβέρνηση που σχηματίστηκε με τον Τζανή Ζαννετάκη της Ν.Δ.+ΚΚΕ ήταν ο μεσολαβητής στις διαπραγματεύσεις συνεργασίας τους.
Την προηγούμενη ημέρα, από τη δολοφονία του, στην οδό Ρηγίλλης και στα γραφεία τότε της Ν.Δ., οι συζητήσεις ήταν πολύ έντονες, για όλα τα θέματα που απασχολούσαν τη Ν.Δ., καθώς είχε επιστρέψει από την Αμερική, ο πεθερός του... 
Ποιοι ενοχλήθηκαν από τις θέσεις του Παύλου Μπακογιάννη, το 1989 στη Ν.Δ., για τις απόψεις του, να υπερβούν τις στενές ιδέες που είχαν, για την συγκυβέρνηση με το τότε ΚΚΕ; Πόσο πράγματι μπροστά ήταν οι απόψεις του, σε μια εποχή, που ακόμα οι διωγμοί στα ξερονήσια των κομουνιστών και των βασανιστηρίων από την ΕΑΤ-ΕΣΑ ήταν νωπά; Οι παγερές απόψεις ποιών στελεχών της Ν.Δ. τότε, ήταν αντίθετες με τη θέση του Παύλου Μπακογιάννη; Με ποιους διαφώνησε εκείνο το βράδυ στις έντονες συζητήσεις μέσα στα γραφεία της Ν.Δ. στην οδό Ρηγίλλης; Είχε διαφωνήσει; Αν όχι, τότε γιατί ήταν έντονη εκείνη η νύχτα, πριν το θάνατό του;
Ποιοι ωφελήθηκαν από το θάνατό του;
Τα γεγονότα έως και το 2015, έχουν να πουν πάρα πολλά, για μια σειρά οικονομικών σκανδάλων, τα οποία διέπραξαν άνθρωποι του πολιτικού χώρου από το ΠΑΣΟΚ κι από τη Ν.Δ. τα οποία ταλαιπωρούν οικονομικά με βαριά φορολογία τον ελληνικό λαό.
Ας κάνει ο κάθε ένας μια μικρή ανασκόπηση και θα κατανοήσει πάρα πολλά...
Ο ελληνικός λαός προδόθηκε από ανθρώπους στην πολιτική σκηνή, τους οποίους πίστεψε. Ο Π. Μπακογιάννης είχε όραμα ενωτικό και οικουμενικό, για να συμφιλιωθεί ο τόπος από το σπαραγμό του εμφυλίου κι από όσα παθήματα είχαν υποστεί όλες οι οικογένειες των αριστερών από τις κυβερνήσεις της δεξιάς.
Κάποιοι διαφωνούσαν μαζί του. Δεν ήθελαν να συμβιβαστούν με τις απόψεις του...
Ποιους ενοχλούσαν οι απόψεις που είχε; Με ποιους διαφωνούσε ο Π. Μπακογιάννης, εκείνη την εποχή; Ποιοι πλήρωσαν τη 17 Νοέμβρη για να τον δολοφονήσει;
Τι σχέση είχε, ας πούμε η Κρήτη και τα κοιτάσματα πετρελαίου, που πέρασαν τόσα χρόνια για να μάθουμε επίσημα, πως η θαλάσσια περιοχή της Κρήτης, διαθέτει αυτά τα κοιτάσματα;
Τι σχέση είχε ο φάκελος της Κύπρου, αλλά και άλλα θέματα οικονομικής ανάπτυξης που σχετίζονταν με τις διαπραγματεύσεις για την είσοδο της χώρας μας στην ΟΝΕ αργότερα Ε.Ε. και το θέμα των τραπεζών;
Ποιοι είχαν τότε την ευθύνη για οικονομικά σκάνδαλα που έσκασαν αργότερα και τι σχέση είχαν για να οπλίσουν τα χέρια των δολοφόνων του Π. Μπακογιάννη;
Ο Κουφοντίνας στο βιβλίο του, ας πούμε, μιλάει για πρόσωπα και για γεγονότα, τα οποία, θα πρέπει να μας προβληματίσουν ως ελληνική κοινωνία, αν θέλουμε να λέμε πως ενδιαφερόμαστε για την ανθρωπιά μας.
Κι όλα έγιναν, για κάποιο λόγο και σήμερα το 2018, ενώ όλα έχουν αλλάξει, κάποιοι επιμένουν ακόμα σε ένα ταξικό-κομματικό μίσος, που δεν κατανοεί εύκολα, κανένας λογικός άνθρωπος. Σε αυτήν την όμορφη χώρα, η οποία όλους μας προβληματίζει πως θα είναι στο μέλλον, καθώς ο πληθυσμός της έχει αλλάξει. Εκείνο όμως που ακόμα δεν έχουν συνειδητοποιήσει οι περισσότεροι, είναι πως δεν υπάρχουν στεγανά ανάμεσα σε κόμματα και ιδεολογίες. Η ζωή έχει  αλλάξει, καθώς και οι ιδέες μεταβάλλονται κι αλίμονο σε όσους κρατούν ακόμα πολιτικά και κομματικά μίση, ξεχωρίζοντας τους ανθρώπους στην ίδια μας τη χώρα...
Ας διδαχτεί ο ερευνητής που θέλει να δει τα ιστορικά γεγονότα με καθαρή ματιά κι ας διδάξει κι άλλους, μέσα από την έρευνά του, δίχως σκοπιμότητες κομματικές κι ατομικό συμφέρον.
Κι ας μη στεριώσει η λαϊκή παροιμία που λέει ο ελληνικός λαός "ο θάνατός σου η ζωή μου", γιατί, όσοι πάτησαν πάνω στο πτώμα του Παύλου Μπακογιάννη για να υψωθούν, τα κόκαλά του θα τρίζουν.
Η μνήμη του έχει περάσει στην ιστορία και οι ιστορικοί του μέλλοντος, ίσως έχουν πολλά να γράψουν για το όλο θέμα της υπόθεσής του, το οποίο ακόμα κρατάνε σε σκοτεινά συρτάρια...

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Ο Αριστοτέλης και τα λάθη των κατηγόρων του"

Νότα Κυμοθόη "Ο Αριστοτέλης και τα λάθη των κατηγόρων του"

Το 335 π.Χ., με την υποστήριξη του Αντίπατρου, φτάνει ο Αριστοτέλης στην Αθήνα και ιδρύει τη δική του σχολή, ένα μεγάλο πανεπιστήμιο, θα λέγαμε σήμερα. Είχε μεγάλη και σπουδαία βιβλιοθήκη, διέθετε σύγχρονα διδακτικά μέσα της εποχής του και είχε σταθερό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Η σχολή του Αριστοτέλη ιδρύθηκε στο Λύκειο γυμνάσιο, που ήταν ανάμεσα στον Λυκαβηττό και τον ποταμό Ιλισό. Ήταν ένα κτήριο με στοές, όπου μαθητές και  καθηγητές περπατώντας, συζητούσαν όλα τα θέματα και τα προβλήματά τους, βρίσκοντας λύσεις. Στη Σχολή του έδωσε το όνομα "Περίπατος". Όσοι ακολουθούσαν το πρόγραμμα ονομάστηκαν περιπατητικοί φίλοι της γνώσης και της σοφίας. Για 13 ολόκληρα χρόνια ο Αριστοτέλης υπήρξε μοναδικός αρχηγός αυτής της Περιπατικής Σχολής Φιλοσοφίας που σκίασε όλες τις άλλες της εποχής του κι έγινε διάσημη. Αυτή η περίοδος των 13 χρόνων έδωσε στον Αριστοτέλη το περιθώριο να συγγράψει ένα έργο, 440.000 στίχων, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Λαέρτιου Διογένη. Ο Έρμιππος αναφέρει πως έγραψε περίπου 400 βιβλία και ο Πτολεμαίος αναφέρει πως έγραψε 1.000 βιβλία. 
Ο θάνατος όμως του Μεγάλου Αλεξάνδρου, φέρνει στην εξουσία των Αθηνών  εχθρούς της μακεδονικής πολιτικής, που έδιωξαν τον Αριστοτέλη ως φίλο των Μακεδόνων. Τον κατηγόρησαν για αθεΐα, ο Δημόφιλος ή ο Ιεροφάντης Ευρυμέδοντας και ίσως να καταδικαζοταν κι ο Αριστοτέλης σε θάνατο, όπως έγινε και με τον Σωκράτη κι αναγκάστηκε ο Αριστοτέλης να φύγει στην Χαλκίδα της Εύβοιας, όπου και πεθαίνει το 322 π.Χ. από κάποια πάθηση του στομάχου του.
Συμπεράσματα:
Η νοοτροπία των "μισανθώπων", που νομίζουν εαυτόν "τέλειο" κι εξουσιαστή των άλλων, χρησιμοποιώντας τη "θρησκεία" έβλαψαν και βλάπτουν από θέσεως "δήθεν", των Ελλήνων την ευδαιμονία. Ο Δημόφιλος ή ο Ιεροφάντης Ευρυμέδοντας, ποτέ δεν έφτασαν σε πνεύμα και γνώση τον Αριστοτέλη. Αυτοί χαρακτηρίστηκαν καταστροφείς κι ακολούθησαν κι όλοι οι όμοιοί τους που κατέστρεψαν τις αρχαίες σχολές των Ελλήνων.
Στην σημερινή εποχή μας, η σκοτεινάγρα μιας αρρωστημένης "θεοκρατίας" προσφέρεται μέσα από τους προφήτες του Ισραήλ, που έχουν εισχωρήσει ύπουλα με το πρόσχημα της νέας θρησκείας του χριστιανισμού (καμιά σχέση δεν έχει με το Χριστό και τα όσα δίδασκε) και τα σημερινά Ελληνόπουλα ευλογούνται με ...τη "σοφία" Σολομώντος. Αλλά, πως κατηγορήθηκε ας πούμε ως άθεος ο Έλλην Σοφός Αριστοτέλης, ενώ ο Σολομών που έγραψε και τη Σολομωνική (σατανικό βιβλίο) είναι ευλογημένος και περιλαμβάνεται επίσημα το έργο του μέσα στο χριστιανισμό; Μιλάω φυσικά για το χειρόγραφό του στα εβραϊκά αλλά και στα ελληνικά και στη λατινική που αναλύει σατανικές μεθόδους για να έχει κάποιος τη δύναμη της εξουσίας και να παραμένει σε αυτήν, όπως η "θρησκεία" ας πούμε και οι ανώτεροί της επίσκοποι οπού, με τις "κατάρες" Σολομώντος, δεν έχουν αφήσει την Ελλάδα έως τώρα να μεγαλουργήσει...
Αφήνω στα χέρια του Πανίερου Συμπαντικού Θεού και του Πάναγνου Πανίερου Συμπαντικού Πνεύματός του, όλα, όσα καταστρέφουν μεθοδικά το πανίερο αρχαίο ελληνικό φιλοσοφικό ιερό πνεύμα της χώρας μου Ελλάδας...
Ας φωτιστούν οι σημερινοί νεοέλληνες και νεοελληνιδες όπου γης κι ας σταματήσουν να καταστρέφουν την πατρίδα μας από άγνοια, εφοδιασμένοι με οργή, θυμούς, μίσος και παίζοντας ρόλους οι οποίοι δεν δημιουργούν καμιά ανάπτυξη στην πατρίδα μας, παρά μόνον προβλήματα της προσθέτουν (εικόνες από την πρόσφατη κατάσταση στη Θεσσαλονίκη, ας πούμε και παλιότερα στην Αθήνα)...

Πέμπτη 30 Αυγούστου 2018

"Αγία Αθανασία του Αιγάλεω και Μητρόπολη Φθιώτιδας"



                                                          εικόνα από το ιντερνετ
Αγ.Αθανασία του Αιγάλεω και Μητρόπολη Φθιώτιδας

Ερευνώντας ένα θέμα μάλλον ξεχασμένο, που σχετίζεται με την γνωστή ως...αγία  Αθανασία του Αιγάλεω, αλλά τόσο έντονο στη Στερεά Ελλάδα, διαβάζουμε στο διαδίκτυο:
"Το 1980 οι δημοσιογράφοι Γιάννης Δημαράς, Γιώργος Λιάνης και ο Κώστας Χαρδαβέλλας, αποκαλύπτουν στην εκπομπή τους την τεράστια περιουσία της, η οποία αποτελείται από σπίτια, οικόπεδα, και χωράφια σ’ όλη την Ελλάδα. Ακίνητα στο Αιγάλεω και το μοναστήρι-φρούριο στη Μάνδρα Αττικής. Η αξία τους αγγίζει τα 400 εκατομμύρια δραχμές ενώ τις τεράστιες εκτάσεις, τις καλλιεργούσαν αφιλοκερδώς οι πιστοί.  Η Αγία Αθανασία του Αιγάλεω, κάθεται στο σκαμνί αφού έχει προηγηθεί επερώτηση στη Βουλή για το ίδρυμά της. Οι καταγγελίες τότε είχαν συγκλονίσει. Σε μια από τις δίκες, ο επιθεωρητής του υπουργείου Κοινωνικών υπηρεσιών, υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι «πότιζαν με υπνωτικά τους γέρους και τις γριές, που δεν μπορούσαν να κουνηθούν από τα κρεβάτια τους. Ήταν ακίνητοι και σκελετωμένοι και περίμεναν τον θάνατο». Ακόμα και όταν ακούστηκαν τέτοιες σκληρές καταγγελίες, οι οπαδοί της Αθανασίας δεν πτοήθηκαν. Της ασκείται ποινική δίωξη για κακούργημα αλλά αθωώνεται. Γενικά απ’ όλα τα δικαστήρια έφευγε με απαλλακτικές αποφάσεις.
Τον Μάρτιο του 2013 δημοσιεύεται μια φωτογραφία της «Αγίας» όπως είναι σήμερα, καθηλωμένη στο αναπηρικό καροτσάκι, ενώ έχει υποστεί πολλά εγκεφαλικά επεισόδια. Έχει μειώσει της δημόσιες εμφανίσεις της, εξακολουθεί όμως να διατηρεί τις περίφημες κουμπαριές της με πολλές και ισχυρές οικονομικά οικογένειες της Αθήνας, που τους έχει βαπτίσει παιδιά. Οι βοηθοί της απλώς την περιφέρουν ανάμεσα στους πιστούς και «ερμηνεύουν» τους ακατάληπτους ήχους που βγαίνουν από το στόμα της. Παρότι είναι ευρέως γνωστό πως τα μηνύματα από την Παναγία ήταν ψεύτικα, υπάρχει στα αλήθεια ακόμη κόσμος, τόσες δεκαετίες μετά, που την θεωρεί στ’ αλήθεια Αγία. Έκπληξη προκαλεί το ότι κάθε Σάββατο, πλήθος κόσμου συρρέει στο ειδικά διαμορφωμένο παρεκκλήσι της, για να την προσκυνήσει…"
Στη φωτογραφία της εικόνας η γνωστή αγ. Αθανασία του Αιγάλεω εικονίζεται μαζί με τον Μητροπολίτη Νικόλαο (από την Τήνο) Φθιώτιδας.
Τι έχουν γίνει οι εκτάσεις της αγ. Αθανασίας; Τι έχουν γίνει τα ακίνητα σπίτια της και τα οικόπεδά της, αλλά και τα πλήθος αφιερώματα των όσων άφηναν στην...ποδιά της; Τι σχέση έχει με αυτό το όλο θέμα η... Μητρόπολη της Στερεάς Ελλάδας ή μήπως όχι και πως μπλέκονται όσοι μπλέκονται από τους..."ευσεβείς" χριστέμπορους της περιοχής εντός κι εκτός ορθοδόξου εκκλησίας; 

Σάββατο 4 Αυγούστου 2018

Νότα Κυμοθόη "Οι βέβηλοι στο ιερό του Ασκληπιού"

Photography and writer Nota Kymothoe© Nota Kimothoi
   Νότα Κυμοθόη "Οι βέβηλοι στο ιερό του Ασκληπιού"
          Η ανάρτηση αυτή, αποτελεί κατάθεση ψυχής, για τα ιερά κι αρχαία όσια ενός ποδοπατημένου αρχαίου χώρου, που δε σέβονται τίποτα. Μεγάλωσα στην Ελάτεια της Λοκρίδος, όπως λεγόταν κάποτε, ενώ τώρα ανήκει στο Δήμο Αμφίκλειας-Ελάτειας με έδρα την Τιθορέα. 
         Αν κάποιοι έχουν άγνοια για την αρχαία ελληνική θρησκεία κι αν κάποιοι συνεχίζουν να καλλιεργούν στρεβλές απόψεις και ιδέες, στιγματίζοντας και βεβηλώνοντας το αρχαίο ελληνικό Πνεύμα και καλλιεργώντας μίσος για την αρχαία ελληνική θρησκεία, έχουν μεγάλο πρόβλημα υπαρξιακό, καθώς ζουν στο ψεύδος της παραπλάνησής τους. Η περιοχή, για την οποία θα μιλήσω συστηματικά λεηλατείται από αρχαιοκάπηλους, από τότε που την γνωρίζω από μικρό κοριτσάκι, δίχως να ενδιαφέρεται κανείς. Κι ενώ υπάρχουν πολλοί αρχαιολόγοι από αυτόν τον τόπο, δυστυχώς ζουν στο "σύννεφο" της ύπαρξής τους και επιμένουν να θέλουν την περιοχή ν΄ ανήκει στη Φωκίδα. 
         Οι λόγοι είναι μάλλον κέρδους και μπερδέματος για λόγους εφοριακούς ή για λόγους που οριοθετούν την περιοχή διαφορετικά απ΄ότι είναι στους χάρτες.
           ΕΡΩΤΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΣ: Αφού ο Δήμος Αμφίκλειας-Ελάτειας με έδρα την Τιθορέα ανήκει στο νομό Φθιώτιδας, γιατί μπερδεύουν τον κόσμο πως ο αρχαιολογικός τόπος της αρχαίας Ελάτειας ανήκει στη Φωκίδα; Τι συμβαίνει εδώ; Η αρχαιολογική Υπηρεσία που είναι Υ/Η για την περιοχή έχει έδρα τη Λαμία.  Κουβάρι όλη η κατάσταση...Για ποιούς λόγους άραγε;
       Η άνω εικόνα, είναι ένα μικρό δείγμα, από τη μεγάλη καταστροφή, από το ιερό Ασκληπιείο και από τον ιερό αρχαίο Ναό του Θεού Ασκληπιού, στη θέση αρχαιολογικός χώρος της αρχαίας Ελάτειας Λοκρίδος, του σημερινού Δήμου Αμφίκλεια- Ελάτεια με έδρα Τιθορέα, στο νομό Φθιώτιδας. 
Photography and writer Nota Kymothoe© Nota Kimothoi
      Το ιερό έχει σκαφτεί πολλές φορές από...τυχάρπαστους, που κατά καιρούς έως και πρόσφατα σκάβουν. Ακριβώς στη θέση αυτή, πλάι υπάρχει μάντρα με περιφραγμένη ορθόδοξη εκκλησία του αγ. Αθανασίου, μέσα σε "οικόπεδο";;; που περιβάλλεται με μαντρότοιχο, εντός του αρχαιολογικού χώρου και διακρίνεται στην φωτογραφία με τα δέντρα, τα οποία έχουν φυτέψει μετά από τις παράνομες ανασκαφές τους κι έχουν ανασκάψει κι ανασκάπτουν πολλές φορές κι έχουν βρεθεί διάφορα κτερίσματα κι αρχαία αντικείμενα που έχουν κάνει φτερά, τα περισσότερα. Στη φωτογραφία διακρίνονται σκόρπιες πέτρες (έχω γράφει κι ένα Ποίημα με τον ίδιο τίτλο, που δημοσιεύτηκε στο βιβλίο μου ΔΙΨΑ και ΣΙΩΠΗ εκδόσεις Διογένης 1992), από τις αρχαίες κατοικίες των αρχαίων κατοίκων της αρχαίας Ελάτειας. Όσες απέμειναν, γιατί και οι σκόρπις πέτρες έκαναν κι αυτές φτερά. Στη φωτογραφία, φαίνεται η καταπάτηση που έχει συμβεί, καθώς παράνομα έχουν τοποθετήσει κάποιοι σωληνώσεις για ίδρευση σε παράνομες κατασκευές τους μέσα στον αρχαιολογικό χώρο. Πρώτη διδάξασα την παρανομία η καταστροφή των αρχαίων ελληνικών ναών και στη θέση τους ανέγερση με τα υλικά τους ορθοδόξων μικρών εκκλησιών. Κλοπές και καταστροφές φανερές!..
    Ο αρχαίος Έλληνας Θεός Ασκληπιός ήταν γιος του Έλληνα Θεού Απόλλωνος και της Ελληνίδας Κορωνίδος (πριγκίπισσας) από τη Θεσσαλία. Μεγάλωσε με τη φροντίδα και τη Διδασκαλία του σοφού Κένταυρου Χείρωνα (ο ίδιος ήταν Διδάσκαλος των Ελλήνων Ηρώων Αχιλλέα, Ιάσωνος και Πηλέα).
   Ο Θεός Ασκληπιός ήταν μέγας Θεραπευτής και λατρεύτηκε στην αρχαία εποχή για τις απειράριθμες θεραπείες σε ασθενείς και του είχαν δώσει τα εξής προσωνύμια κι επίθετα:
1. Ασκληπιός ηπιόδωρος=ο δωρίζων γαλήνη
2. Ασκληπιός ηπιοδότης=ο ανακουφιστής των πόνων
3. Ασκληπιός ηπιόφρων=ο παρέχων αγάπη, ηρεμία και στοργή
4. Ασκληπιός ήπιος=ο ήρεμος, ο πράος θεραπευτής
5. Ασκληπιός Σωτήρας

    Το όνομά του προέρχεται από τη λέξη "ασκάλαβο"=ερπετό, σαύρα, φίδι. Είναι συνθετικό δηλαδή Ασκάλαβος+ήπιος=Ασκληπιός. Στην περιοχή της αρχαίας Ελάτειας υπήρχαν και υπάρχουν ακόμα και σήμερα Ασκάλαβοι ήπιοι. Έχουμε λοιπόν το όνομα: ΑΣΚ (Α)Λ(ΑΒΟΙ)ΗΠΙΟΣ και Α ΑΒΟΙ που παραπέμπει στην αρχαία πόλη ΑΒΑΙ τον σημερινό Έξαρχο κοντά στην πόλη της Αταλάντης. Η περιοχή αυτή ήταν περιοχή των αρχαίων Λοκρών και σήμερα ανήκει στο νομό Φθιώτιδας κι όχι στο νομό Φωκίδας. Οι αρχαίες ΑΒΕΣ ο Έξαρχος δηλαδή σήμερα, γνωστός για κάποιες "τυχαίες" ανασκαφές, όπου άφθονο χρυσάφι ήρθε στην επιφάνεια και πλήθος αγαλμάτων τα οποία δυστυχώς κάποιοι κάνουν τα στραβά μάτια πολλά χρόνια...
    Ο Θεός Ασκληπιός, υπήρξε μέγας θεραπευτής και στα νομίσματα που είχαν κόψει προς τιμήν του, αναγράφεται ΣΩΤΗΡΑΣ.
     Απεικονίζεται ως γενειοφόρος και με μαλλιά μακριά, ακουμπισμένος σ΄ένα ρόπαλο, μια βακτηρία, γύρω από την οποία είναι τυλιγμένο το σύμβολο του Ασκληπιού, το έμβλημά του θα λέγαμε σήμερα, ένα φίδι. Δηλαδή το ρόπαλο με το οποίο εξολόθρευε τα φίδια και ίσως να χρησιμοποιούσε το δηλητήριό τους, για θεραπευτικούς σκοπούς.
     Έχουν λεχθεί κι έχουν γραφτεί πολλά για τον Θεό Ασκληπιό κι είναι βεβήλωση η όλη ιστορία να ξετυλίγεται μέσα στη..."βίβλο" για το φίδι να δίνει το μήλο στην Εύα!..
    Αλλά, επειδή η αλήθεια είναι μόνον μια, αυτό το ιερό φίδι του Ασκληπιού, φτάνει ως την εικόνα της Παναγιάς στην Κεφαλλονιά, τις ημέρες του 15Αύγουστου, φανερώνοντας στους εν αγνοία ακόμα πιστεύοντας στο ψέμα του προπατορικού αμαρτήματος, πως η ιερή γνώση της ιερής θεραπείας του Ασκληπιού, βεβηλώθηκε από τυχάρπαστους...
  Ο Θεός Ασκληπιός ανάστησε το Γλαύκο, το γιο του Μίνωα, τον Καπανέα, τον Λυκούργο, τον Ιππόλυτο (γιο του Θησέα) και άλλους...
   Παππούς του ήταν ο Ζευς (Δίας) και με έναν κεραυνό τον άρπαξε από τη γη και τον έφερε στα ουράνια.
   Ο Ασκληπιός Θεός της αρχαίας Ελλάδας Σωτήρας και σύμβολο στο ιερό Κηρύκειο του Θεού Ερμή, το οποίο καθιερώθηκε ως σύμβολο της Ιατρικής αργότερα.
   Στην αρχαιότητα υπήρχαν πάνω από 300 Ασκληπιεία στα οποία, σε πολλές αρχαίες ελληνικές πόλεις, αποτελούσαν ιερούς χώρους θεραπείας. 
   Το Ρόπαλο του Θεού Ασκληπιού και το ιερό Κηρύκειο του Ερμή έχουν σχέση με το ιερό Δέντρο της μυστικιστικής ενέργειας και δράσης που αντιστοιχεί στον κοσμικό άξονα της γης, δηλαδή στο συμβολισμό του Δέντρου της ζωής.
(...συνεχίζεται)

Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Η αρχαία Ελληνίδα Θεά Αθηνά Κραναία και η ασέβεια των Λοκρών"



Νότα Κυμοθόη "Η αρχαία Ελληνίδα Θεά Αθηνά Κραναία και η ασέβεια των Λοκρών"


Η άγνοια μαζί με τα οικονομικά συμφέροντα κάποιων, προσπαθούν να διαγράψουν την ιστορική αλήθεια. Αναφέρομαι στην αρχαία ελληνική πόλη Ελάτεια με ισχυρή οικονομική δύναμη που κρατούσε τα περάσματα του μοναδικού αρχαίου δρόμου, που ένωνε τις αρχαίες Θερμοπύλες με την αρχαία πόλη Δαύλεια, τον Ορχομενό των αρχαίων  Μινύων κι αποτελούσε το ιερό πέρασμα προς τους Δελφούς. Συνέδεε την αρχαία πόλη Χαιρώνεια, τις αρχαίες Αλαλκομενές και την αρχαία Θήβα με την αρχαία πόλη του Αίαντα την Νάρυκα ή Ρεγγίνι όπως λέγεται σήμερα.
                                           
(συνεχίζεται)