Δευτέρα 9 Ιουλίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Αρχαιοκάπηλοι μέρα μεσημέρι στην αρχαία Ελάτεια"

Photography Nota Kymothoe© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Αρχαιοκάπηλοι μέρα μεσημέρι στην αρχαία Ελάτεια"

Ό,τι απέμεινε στη θέση του από τον αρχαίο ναό του Θεού Ασκληπιού, είναι ο λίθος της φωτογραφίας. Ο αρχαίος ναός και το Ασκληπιείο του αρχαίου Έλληνος Θεού Σωτήρα, καταστράφηκε και για να σκάβουν με ευκολία, χτίστηκε εκκλησάκι και μαντρώθηκε ολόγυρα και σε κάθε λακκούβα που άνοιγαν για τις αρχαιοκαπηλίες τους, φυτεύτηκαν δέντρα...
Photography Nota Kymothoe© Νότα Κυμοθόη

Ένα έγκλημα πολλών ετών σε συνεργασία με όλες τις τοπικές αρχές, καταπατά τον αρχαιολογικό τόπο της αρχαίας Ελάτειας. Τα αρχαία ευρήματα, ως φαίνεται, αποδίδουν οφέλη σε...όλους, γι΄αυτό ίσως κρατούν σιγήν ιχθύος. Το δασάκι της φωτογραφίας είναι ακριβώς στη θέση, οπού ήταν το αρχαίο Ασκληπιείο και το θησαυροφυλάκιο του αρχαίου Ναού του Ασκληπιού και χτίστηκε ναϊσκος κι αφού έγιναν οι τυχάρπαστες ανασκαφές, φυτεύτηκαν δέντρα...
Επειδή η αμορφωσιά χαρακτηρίζει τους αγράμματους και τους τυχάρπαστους μαζί τους δένει η "βία", η "ψευτιά", οι "δήθεν πολιτισμένοι νεοέλληνες" και η "αδιαφορία", για το ιστορικό παρελθόν, το οποίο όμως είναι παρόν και αποτελεί μέλλον, για τον τόπο, αλλά και για τον πολιτισμό του τόπου. Κι εδώ αρχίζει ένα τυλιγμένο κουβάρι, που για να το πιάσεις από την άκρη του, δε σε αφήνουν τα συμφέροντα κάποιων, που δυστυχώς είναι μπλεγμένοι με το όλο θέμα.
Ποιοι άραγε είναι οι "γωστοί-άγνωστοι" όλης αυτής της υπόθεσης;
Με απείλησαν να μη μιλήσω!!! Με χτύπησαν να μη μιλήσω!!!
Η σιωπή των "τάφων" μιλάει από μόνη της!!!Και οι "τάφοι" στην περιοχή, είναι αμέτρητοι!!!
Photography Nota Kymothoe© Νότα Κυμοθόη

Κι αυτό το ωραίο κτίσμα, σχολείο ήταν κάποτε, απ΄όπου πέρασαν και τα δικά μου βήματα κι έγινε Αρχαιολογικό Μουσείο και...αυτό το σχολείο ανήκει στην Ελάτεια Φθιώτιδος του Δήμου Αμφίκλεια-Ελάτεια με έδρα την Τιθορέα (ενώ κάποτε ήταν Ελάτεια Λοκρίδος).
Photography Nota Kymothoe© Νότα Κυμοθόη


Κι αν λοιπόν δεν ιδρώνει κάποιων το αυτί, αλλά με αρχαίους λίθους, τυχάρπαστα έχτισαν μέσα στον αρχαιολογικό χώρο, η καταπάτηση του αρχαιολογικού χώρου είναι φανερή από αυτόν εδώ!!!
Photography Nota Kymothoe© Νότα Κυμοθόη

Αλλά κι ο δρόμος που παράνομα εδώ υπάρχει μέσα στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Ελάτειας με σχέδιο και σφραγίδες πολλές... για να οδηγούν στις παράνομες λίγο πιο πέρα κατασκευές, ίσως οι "λαογράφοι" της περιοχής θα ξέρουν περισσότερα να πουν γι΄ αυτές ιστορίες γραφικές και οι αρχαιολόγοι ίσως της περιοχής, πιστεύω να μη συνεργούν υπόγεια σε αυτές...
Photography Nota Kymothoe© Νότα Κυμοθόη

Με τις πλάτες της αρχαιολογικής υπηρεσίας, του Δήμου Αμφίκλειας-Ελάτειας με έδρα την Τιθορέα, των τοπικών αρχών και φορέων πολιτισμού, αλλά και με τις πλάτες της αρχιεπισκοπής Λαμίας, ο αρχαιολογικός χώρος της αρχαίας Ελάτειας καταπατείται!!! Τα σκυλιά δεν γαυγίζουν τους αρχαιοκάπληλους, είναι εκπαιδευμένα, αλλά πεζός δεν μπορεί να περάσει, μήτε μέρα μεσημέρι...
(συνεχίζεται...)




Τετάρτη 4 Ιουλίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Αρχαία Ελάτεια, καταπατήσεις και.."

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη"Αρχαία Ελάτεια, καταπατήσεις και..."

Ο τυχοδιωκτισμός, έχει ρίζες κι όταν μιλάει η φωτογραφία από μόνη της, δεν χρειάζονται πολλές εξηγήσεις.
Εδώ λοιπόν είναι ο αρχαιολογικός χώρος της αρχαίας Ελάτειας, στην περιοχή του Δήμου Ελάτεια-Αμφίκλεια με έδρα την Τιθορέα. Κάποτε ήταν περιφραγμένος ο χώρος. Η εικόνα φανερώνει:
1) Την συστάδα με το πράσινο δασάκι, περιφραγμένος χώρος και χτισμένος ιερός ναός ορθοδόξων του αγ. Αθανασίου πάνω στον αρχαίο ιερό Ναό του Ασκληπιού και κάθε λίγο και λιγάκι οι αρχαιοκάπηλοι σκάβουν...
2) Το άλλο κτίσμα είναι πρόσφατο κι αφορά την υπηρεσία του Δήμου (δεξαμενή νερού)
3) Οι σωλήνες ύδρευσης αφορούν την υδροδότηση των παράνομων κτισμάτων μέσα στον αρχαιολογικό χώρο των κτηνοτρόφων, που ξεφύτρωσαν πρόσφατα...
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Εδώ αρχή παράνομης ανασκαφής, μέσα στον αρχαιολογικό χώρο, όπου μετά από λίγους μήνες οι αρχαιοκάπηλοι έφεραν στο φως...τους μακεδονικούς τάφους...
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Η καραμπινάτη καταπάτηση είναι η ορθόδοξη εκκλησία του αγ. Αθανασίου και δεν ξέρω κατά πόσο ευλογεί αυτές τις ανασκαφές ο άγιος...Διότι ένας άγιος, δεν ευλογεί τις παρανομίες, μήτε του αρέσει να υπάρχουν παρανομίες...Και το θράσος το μεγάλο είναι πως, κάποιοι...με ευλογίες, καλύπτουν αυτές...
Η αρχαία Ελάτεια χτισμένη στους πρόποδες του Καλλιδρόμου όρους, αποτελούσε την μεγάλη πόλη των αρχαίων Λοκρών στην περιοχή κι είχε μεγάλη ιστορία.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Παράνομο κτίσμα μέσα στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Ελάτειας με πέτρες από αρχαίους ναούς (το κτίσμα ανήκει σε κάτοικο της περιοχής, που απειλεί, καταστρέφει και... με το έτσι θέλω άνοιξε και δρόμο μέσα στον αρχαιολογικό χώρο και φύτεψε δέντρα κι έβαλε και σκύλους)...


Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Ο αρχαιολογικός χώρος δεν μπορεί να φραχτεί για να σταλιάζει ποίμνιο και δεν μπορεί να καταπατείται για είσπραξη ενοικίων από το Δήμο της περιοχής, μήτε να επιτρέπει ο Δήμος και η αρχαιολογική Υπηρεσία την οικοδόμηση κτιρίων, μήτε να υπάρχουν δρόμοι διελεύσεως οχημάτων παντός τύπου μέσα στον αρχαιολογικό χώρο.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Οι καταπατήσεις του αρχαιολογικού χώρου της αρχαίας Ελάτειας έχουν σχέση με τις παράνομες ανασκαφές; Ας απαντήσει κάποιος από το Δήμο, από την Αρχαιολογική Υπηρεσία της Περιοχής κι από την Πολεοδομία της περιοχής που επέτρεψε την άδεια οικοδομών μέσα στον αρχαιολογικό χώρο κι άνοιξε και δρόμο.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Οι παράνομες ανασκαφές, στον αρχαίο ναό του Ασκληπιού, όπου έμεινε μόνον αυτό εδώ το τμήμα, η μεταφορά αρχαίων κιόνων από το σημείο αυτό εδώ, που δεν ξέρουμε που βρίσκονται, καθώς και η σιωπή των όσων ευθύνονται, έχουν σχέση με τα αρχαία που βρέθηκαν στην περιοχή της Αταλάντης πριν λίγο καιρό, όταν είχε εκδηλωθεί φωτιά; Έχουν σχέση με όσους επέτρεψαν κι απαίτησαν το παλαιό μονοπάτι που έφτανε ως τον αγ. Αθανάσιο και τον αγ. Ιωάννη να γίνει δρόμος;

Κι όπως γράφει κι ο αγαπημένος μου συγγραφέας Franz Kafka "ο δρόμος της αλήθειας περνάει πάνω από ένα σκοινί που δεν είναι τεντωμένο σε μεγάλο ύψος, αλλά ακριβώς λίγο πάνω από τη γη. Φαίνεται περισσότερο να προορίζεται να σκοντάφτουν οι άνθρωποι, παρά να βαδίζουν πάνω σ' αυτό".

Έτσι απλά, γιατί τ' αρνάκια τα καημένα τρέφονται με...αρχαιολογκό χόρτο και μάλλον υπνώνουν τις αρχές...και κάνουν τα στραβά μάτια...
Αλλά, ΟΥΔΕΝ ΚΡΥΦΟΝ ΥΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ...Γιατί, αν τα μουλάρια δεν γράφουν Ποίηση, παρά μονάχα αντέχουν να κουβαλάνε κιβώτια σε κακοτράχαλα βουνά, οι μουλαράδες όσο κι αν ρίχνουν στάχτη στα μάτια κάποιων... δεν μπορούν να εξαφανίσουν τα ίχνη από τις παρανομίες τους...
Η αλήθεια θα ρέει γιατί υπήρξε, υπάρχει σε Μουσεία και αυτή εδώ η αρχαία κρήνη έγινε βρύση στην πλατεία της σημερινής Ελάτειας του σημερινού Δήμου Αμφίκλεια-Ελάτεια, αφού μεταφέρθηκε (;) και χτίστηκε (;) για λόγους, όπου κάποιοι/ες δεν μιλούν κι ας πίνουν νεράκι στην περιοχή από τα...αρχαία... φρεάτια...
Οι ιερές μου μνήμες όλα τα χρόνια που έζησα στην Ελάτεια, κι όλη η έρευνα για τον ιστορικό τόπο των αρχαίων Λοκρών της αρχαίας Ελάτειας έχει δημοσιευθεί σε διάφορα άρθρα μου σε έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Η ιστορική έρευνα δεν αποτελεί μυθοπλασία αλλά πραγματικά γεγονότα τα οποία θα ανατρέπουν τα σχέδια των σκοτεινών νόων που θέλουν να σβήσουν απ΄το χάρτη της αρχαίας Λοκρίδας τους κατοίκους της αρχαίας Ελάτειας. Η αρχαίοι αυτοί κάτοικοι ήταν Έλληνες.
Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018

Νότα Κυμοθόη "Γενέθλιος ημέρα του Αλέκου Παναγούλη"


Νότα Κυμοθόη "Γενέθλιος ημέρα του Αλέκου Παναγούλη"

Καθώς στέκεται κάποιος ταξιδιώτης στην Αττική στη στάση του metro Αλέκος Παναγούλης ή Άγ. Δημήτριος, αν δεν γνωρίζει, μπορεί να ψάξει, να μάθει, ποιος ήταν αυτός ο ωραίος άντρας, του οποίου η φωτογραφία κοσμεί αυτήν τη στάση μέσα στις αποβάθρες του metro.
Αλέκος Παναγούλης γεννηθείς σαν σήμερα, στις 2 Ιουλίου 1939 στη Γλυφάδα του νομού Αττικής. Βαφτισμένος χριστιανός ορθόδοξος με το όνομα Αλέξανδρος!..
Ακριβώς εδώ, όπου είναι το metro, δολοφονήθηκε το 1976 ο Αλέκος Παναγούλης, κι είπαν πως ήταν...ατύχημα!..

Ο πατέρας του ήταν αξιωματικός του στρατού ξηράς, σε μια εποχή, όπου η Χούντα των στρατιωτικών, είχε με πραξικόπημα αναλάβει την εξουσία. Μια εποχή θλιβερά σκοτεινή και βίαιη, όπου η Ιερά Σύνοδος της ορθοδόξου εκκλησίας της Ελλάδας και οι Στρατιωτικοί, κυβέρνησαν αυταρχικά τον ελληνικό λαό, στέλνοντας στα ξερονήσια, όλα τα καθαρά μυαλά των επιστημόνων, λογοτεχνών και καλλιτεχνών. Ο φοιτητόκοσμος σφυροκοπήθηκε βάναυσα...
Υπήρξε αδερφός του πολιτικού Ευσταθίου Παναγούλη και του έως των ημερών μας αγωνιστή Γεωργίου Παναγούλη...
Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Μηχανολόγος- Ηλεκτρολόγος!..
Πνεύμα Δημοκρατικά ελεύθερο κι ανένταχτο στην εποχή της Χούντας, όπου ενώ υπηρετούσε στη Βέροια τη στρατιωτική του θητεία, λιποτάκτησε και ίδρυσε την οργάνωση Εθνική Αντίσταση κι έφυγε στην Κύπρο, σε μια εποχή όπου η Ελλάδα στέναζε κάτω από τη χουντική μπότα των ταγματαρχών κι εκκλησιαστικών συνεργών τους. Χωροφύλακας+παπάς+δάσκαλος, δυστυχώς όριζαν τον τόπο και ήταν επίσημοι καταδότες των όσων είχαν διαφορετικές απόψεις. Οι διδάσκοντες από τις εκθέσεις αντιλαμβάνονταν τις απόψεις των μαθητών τους, οι παπάδες από την υποχρεωτική εξομολόγηση ψάρευαν τα αθώα μαθητούδια και οι χωροφύλακες συνελάμβαναν, αρκεί να βρισκόταν κάποιος "καταδότης" που πληρωνόταν κατάλληλα...Συνήθως ήταν αγροφυλάκοι, κοινοτάρχες, άνθρωποι της πιάτσας και εφημεριδοπώλες...
Στην Κύπρο ήρθε σε επαφή με τον Πολύκαρπο Γεωρκάτζη της ΕΟΚΑ και λέγεται πως έλαβε μέρος στη δολοφονία του Δικτάτορα της Χούντας Γ. Παπαδόπουλου, στη Βάρκιζα το 1968.
Μια εποχή σκοτεινή και ενώ έγινε η έκρηξη, ο μόνος γνωστός στην τότε χουντική κατάσταση ήταν ο Αλέκος Παναγούλης.  Ήταν στην θάλασσα της Βάρκιζας, τον συνέλαβαν, δίχως καμιά απόδειξη πως αυτός έφταιγε για την έκρηξη. Μάλιστα ήταν με το μαγιό του...Κανονικά όπως ήταν και οι άλλοι άνθρωποι...Αυτόν όμως γνώριζαν οι αστυνομικές αρχές κι αυτόν συνέλαβαν...
Βασανίστηκε στο κολαστήριο της ΕΑΤ ΕΣΑ από τον Θεόδωρο Θεοφιλογιαννάκο και τον ερχόμενο από την Κύπρο,  αντισυνταγματάρχη Δημήτριο Ιωαννίδη.
Από φυλακή σε φυλακή και το μόνο που είχε αυτός ο άνθρωπος συντροφιά, ήταν το αίμα του κορμιού του οπού κόχλαζε με αγανάκτηση για τον τύραννο της 7ετίας...
Γράφει Ποίηση και ξαλαφρώνει η ψυχή του... Εδώ κάποια χαρακτηριστικά Ποιήματά του:

"Διεύθυνσή μου"

Ένα σπιρτόξυλο για πέννα
αίμα στο πάτωμα χυμένο για μελάνι
το ξεχασμένο περιτύλιγμα της γάζας για χαρτί
Μα τι να γράψω;
Τη Διεύθυνσή μου μονάχα ίσως προφτάσω
Παράξενο και πήζει το μελάνι
Μέσ’ από φυλακή σας γράφω
στην Ελλάδα
( Στρατιωτικές Φυλακές Μπογιατίου, 5 Ιουνίου 1971 – Μετά ξυλοδαρμό)
Vi scrivo da un carcere in Grecia, 1974.

Υπόσχεση

Τα δάκρυα που στα μάτια μας
θα δείτε ν' αναβρύζουν
ποτέ μην τα πιστέψετε
απελπισιάς σημάδια.
Υπόσχεση είναι μοναχά
γι' Αγώνα υπόσχεση
(Στρατιωτικές Φυλακές Μπογιατίου, Φεβρουάριος 1972)
Vi scrivo da un carcere in Grecia, 1974


Χούντας ορισμός

Χτηνώδικες ορμές της βίας
Χτισμένες με ατσάλι και φωτιά
Χωμάτινες ιδέες τυραννίας
Χωμένες σε απάνθρωπα μυαλά
Ψεύτικες φωνές φριχτές
Ψηλότερες μορφές της αδικίας
Ψυχές θολές γεννήματα ανομίας
Ψοφίμια άθαφτα του χτες

Σύντροφός του η γνωστή Ιταλίδα Δημοσιογράφος, πολεμική ανταποκρίτρια και συγγραφέας  Οριάνα Φαλάτσι...








Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

Σπουδαίοι Καθηγητές παρουσιάζουν το βιβλίο "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Νότας Κυμοθόη στη Λαμία

                               Σωκράτης Δεληβογιατζής και Νίκος Παπαγεωργίου

      Σπουδαίοι Καθηγητές παρουσιάζουν το βιβλίο 
                     "Το Λ των λέξεων και του Λόγου"


                        της Νότας Κυμοθόη στη Λαμία
                                                   
Ο Φιλόσοφος Καθηγητής Σωκράτης Δεληβογιατζής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και ο Νίκος Παπαγεωργίου Διδάκτωρ Φιλολογίας, στις 2 Μάη 2018, ήταν οι κύριοι ομιλητές στην εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου της Νότας Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια, εκδόσεις 
οι Αινιάνες στη Λαμία. Η παρουσίαση του βιβλίου έγινε με επιτυχία στην αίθουσα "Αρχαία Αγορά" της Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας, παρουσία του 
Αντιπεριφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Δημητρίου Κυρίτση, της Αντιδημάρχου Λαμίας κ. Βίβιαν Αργύρη, του Αντιπεριφερειάρχη κ. Κώστα Αποστολόπουλου και παρουσία σπουδαίων ποιητών και ποιητριών, λογοτεχνών και εικαστικών, δασκάλων και καθηγητών, δημοσιογράφων κι απλών αναγνωστών, που ήρθαν από τη Στερεά Ελλάδα, για να τιμήσουν με την παρουσία τους τη Λογοτεχνία!!!

Η Ξανθή Κουτσογιάννη, εκτελώντας χρέη Προέδρου αυτήν την περίοδο στον 
Όμιλο Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων, διάβασε την επιστολή της εκδότριας Μαρίας Λαϊνά και Προέδρου του Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου "Οι Αινιάνες" η οποία για σοβαρούς προσωπικούς κι επαγγελματικούς λόγους δεν μπόρεσε να είναι στην παρουσία του βιβλίου. Στη συνέχεια αναφέρθηκε η ίδια σε βιογραφικά στοιχεία της Νότας Κυμοθόη, λέγοντας:



Η Νότα Κυμοθόη γεννήθηκε στη Λιβαδειά. Στα παιδικά της χρόνια έζησε στην Ελάτεια Λοκρίδος. Πιστή στο ρητό: "Γηράσκω αεί διδασκόμενος" συνεχώς μαθητεύει, ενώ μετά το Λύκειο παράλληλα εργάζεται. Σπούδασε Δημοσιογραφία, Δημόσιες Σχέσεις, Μάρκετινγκ, Διαφήμιση, Ψυχολογία, Αισθητική Τέχνης και Ιστορία Τέχνης και Εικαστικά (Ζωγραφική-Φωτογραφία-Κεραμική). Παρακολούθησε ειδικά σεμινάρια για Διοργάνωση Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, Σεμινάρια Γραφής και Λογοτεχνίας στο ΕΚΕΒΙ και Σεμινάρια Πληροφορικής. Μελέτησε Φιλοσοφία και Κοινωνιολογία και περί Θρησκειών. Μιλάει Αγγλικά και Ιταλικά. Έζησε αρκετά χρόνια στον Καναδά και στην Κύπρο. Ταξίδεψε κι έζησε μικρά διαστήματα στην Ισπανία, στην Ιταλία, στη Γερμανία, Γαλλία, Πορτογαλία, Αυστρία,  Αίγυπτο, Ισραήλ, Αμερική, Τουρκία, Ινδία.  Μελέτησε Ιστορία Τέχνης στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου.  Εργάστηκε Ζωγραφίζοντας και Διδάσκοντας Ζωγραφική στην Ελλάδα και ταυτόχρονα συνεργάστηκε με εφημερίδες, περιοδικά, εκδοτικούς οίκους στην Αθήνα, στην επαρχία και εκτός Ελλάδας, κάνοντας κοινωνικό και πολιτικό ρεπορτάζ και ως παραγωγός διαφήμισης. Συντάκτης και Διαφημίστρια στα Νέα, Ελευθεροτυπία, Εξόρμηση, Αθηνόραμα, Έξοδος, Δάφνη Επικοινωνίες Α.Ε., ΣΙΓΜΑΑΛΦΑΜΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε., ΕΡΤ, Τουριστικούς Οδηγούς Δήμων, Εφημερίδα Εspresso, περιοδικά ONE, Χρήμα και Αγορά, περιοδικά Διακόσμησης, περιοδικά τροφίμων, στο περιοδικό Διακοπές του Λαμπράκη.  Συνοδός σε Ταξίδια Τουριστικών Πρακτορίων. Ίδρυσε το Εργαστήριο Ζωγραφικής στον Υμηττό όπου Δίδαξε για 10 χρόνια μικρά και μεγάλα παιδιά. Έκανε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
Κάποιες Εκθέσεις της Νότας Κυμοθόη:
1)1992: Ατομική, θέμα "Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ένα Ποίημα", από το Άξιον Εστί του Ελύτη
2) 1992: Αγ. Παρασκευή "Πνευματική Εστία Τ. Τρανούλη"
3)1993: Ομαδική, Ελάτεια Λοκρίδος, Φθιώτιδα, Αίθουσα Εκδηλώσεων Δημοτικού Σχολείου, στα πλαίσια Αρχαιολογικού Συνεδρίου υπό την αιγίδα του ΥΠΟ
4)1993: Ομαδική, Μουσείο Μπουζιάνη, Δάφνη
5)1994: Ατομική,"Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ένα Ποίημα" από Ποίηση Καβαδία, Σεφέρη, Ελύτη, Θεογονία Ησιόδου και δική της, Αίθουσα"Παρνασσός", ΠλατείαΑγ. Γεωργίου Καρύτση, Αθήνα
6)1994: Ατομική, "Θέμα Χριστούγεννα", Hotel Mare Nostrum, Βραυρώνα Αττικής
7)1995: Ατομική, "Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ ένα Ποίημα" από τη Θεογονία Ησιόδου, Ποίηση Γ. Ρίτσου, Ο. Ελύτη, στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης,Αίθουσα Θωμόπουλου, Πάτρα
8)1995: Ομαδική, Πύργος Δουκίσης Πλακεντίας, Πεντέλη Αττικής
9)1995: Ομαδική, Λισαβώνα Πορτογαλία, θέμα "Το δέντρο της ζωής"
10)1997: Ομαδική, Υμηττός , Αίθουσα Εκδηλώσεων στο Δημαρχείο της πόλης, στα πλαίσια της γιορτής για την ημέρα της μητέρας
11) 1999: Ομαδική, Ζάππειο Μέγαρο, Αθήνα,, 5η Πανελλήνια Έκθεση Ζωγραφικής - Γλυπτικής
12)1999: Ομαδική, 1ο Φεστιβάλ Αστρολογίας κι εναλλακτικών δρόμων (διοργάνωση απ΄το περιοδικό Astra και Όραμα), θέμα "Πλανήτες"
13)2000 -2010: Μόνιμη έκθεση στο Εργαστήρι Ζωγραφικής Νότα Κυμοθόη,Υμηττός, Αττική
14) 2000: Ομαδική, Κέντρο Τέχνης "Θάνος Τράγκας", Αθήνα
15)2005: Ομαδική, "Παναιτώλιο Νέας Ιωνίας" Ιωνικές Μέρες 2005
16) 2006: Ομαδική, Ίδρυμα Πολιτισμού κι Εκπάιδευσης "Ανδρέας Λεντάκης", Αθήνα
17) 2008: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με θέμα " Περιβάλλον" υπό την αιγίδα της Unesco
18) 2009: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με θέμα " Ελιά", υπό της αιγίδα της Unesco
19) 2009: Ομαδική, Hotel Hilton, υπό την αιγίδα της Unesco
20) 2016: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας, Αίθουσα "Αρχαίας Αγοράς", θέμα " Αναζητώντας Εικαστικά το Λόγο"
(διοργάνωση από τον Όμιλο Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων)
21) 2017:Ομαδική, European Centre Contemporary Space Athens, Μητροπόλεως 74 Πλάκα, Αθήνα, με θέμα "Διαρκής αναζήτηση" υπό την αιγίδα του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "Ο Απελλής"
22) 2017:Ομαδική, "Street heArt", Πεζόδρομος Βύρωνος, Λαμία, υπό την αιγίδα του Σ.Κ.Ε.Τ.Κ.Ε., 29-30 Ιουνίου 2017
23) 2017: Ομαδική, στον "Ελληνογαλλικός Σύνδεσμος Αθηνών", Πλατεία Κολωνακίου 2, Αθήνα, υπό την αιγίδα του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "Ο Απελλής", 8-12 Νοεμβρίου 2017
24) 2017: Ομαδική, "1η Smart Θεσσαλονίκης" στην "Govedarou Art Gallery", Γ.Παπανδρέου 5, Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με τονΣ.Κ.Ε.Τ.Κ.Ε., 13/11/2017-15/12 2017
25) 2018: Ομαδική, Μουσείο Εθνικής Αντίστασης, Ηλιούπολη Αττικής, με την Ένωση Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιουπόλεως 16/2/2018 -18/2/2018
26) 2018: Ομαδική, Αιγυπτιακή Πρεσβεία της Αραβικής Δημοκρατίας στην Αθήνα με την Ένωση Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιουπόλης (1/3/2018-12/3/2018)
27) 2018: Ομαδική, Αίθουσα εκδηλώσεων Δημαρχείου Υμηττού, στον Υμηττό, Αθήνα με την Ένωση Καλλιτεχνών & Λογοτεχνών Ηλιούπολης  (21/3/2018- 26/3/2018) με την Ένωση Καλλιτεχνών & Λογοτεχνών Ηλιούπολης στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης

Έργα της βρίσκονται σε χώρους πολλών συλλεκτών. Ζωγράφισε επαύλεις και τοιχογραφίες σε τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, αλλά και στο εξωτερικό. Η Νότα Κυμοθόη  είναι μητέρα δυο παιδιών, τα οποία φρόντισε και μεγάλωσε μόνη της, ως μονογονιός. http://artnotakymothoe.blogspot.gr

Στη Λογοτεχνία παρουσιάστηκε με Ποίησή της που ακούστηκε από τον Μάνο Χατζηδάκι στο Γ΄ Πρόγραμμα της ΕΡΤ, όταν ακόμα ήταν μαθήτρια στο Γυμνάσιο. Δημοσίευσε Ποίησή της και Δοκίμια σε διάφορα λογοτεχνικά περιοδικά, συμμετείχε σε Ημερίδες και έκανε Διαλέξεις εντός κι εκτός Ελλάδας. 
Έχει γράψει κι έχουν δημοσιευθεί βιβλία της με Ποίηση, Μυθιστόρημα, Ιστορική Έρευνα και Δοκίμια. 

Έχουν εκδοθεί και κυκλοφορούν τα βιβλία της:



1) Φως και Σκοτάδι (Ποίηση), εκδόσεις Διογένης 1990

2) Οιμωγές (Ποίηση), εκδόσεις Διογένης 1991
3) Δίψα και Σιωπή (Ποίηση), εκδόσεις Διογένης 1992
4) Λεύκωμα ΄95 (Ζωγραφική Ν. Κυμοθόη), εκδόσεις Ακάδημος 1995
5) Ιύζουσα νήσος (Ποίηση), εκδόσεις ΑΘΗΝΑ 1995
6) Ερώ, (ΕΡΩ Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση) εκδόσεις Ιωλκός 1999
7) Η Δρασκελιά του Ήλιου Ο επίγειος Θεός της Ινδίας (Μυθιστόρημα) εκδόσεις Χρήστος Ε. Δαρδανός 2002
8) Η Λύτρωση (αληθινή ιστορία) εκδόσεις Ίαμβος 2006
9) Η Λύτρωση (αληθινή ιστορία) εκδόσεις Ίαμβος 2007 β΄έκδοση
10) Ομιλία Παναγιώτας Κυμοθόη Ελάτεια Λοκρίδος (αυτοέκδοση) 2004
11) Ελάτεια Λοκρίδος (Ιστορική Αναδρομή) εκδόσεις ΑΘΗΝΑ 2004
12) Μάτια Χλόης (Ποίηση) εκδόσεις ΑΘΗΝΑ 2009
13) Το Λ των λέξεων και του Λόγου (Δοκίμια) αυτοέκδοση 2009
14) Το ιερό ποτάμι (Ποίηση) εκδόσεις ΑΘΗΝΑ 2010
15) Το Λ των λέξεων και του Λόγου (Δοκίμια) εκδόσεις Οι Αινιάνες 2017
Ποίησή της μεταφρασμένη στα Ιταλικά το 1992 αποσπά το βραβείο "Oscar di Bari Bruno Euroconcorso di Poesia, Prima Classificata", δηλαδή Α΄ Κλασική Ποιήτρια της Ευρώπης. Ακολουθεί βράβευσή της στο "19ο Premio Internazionale di Poesia Sicilia", "Premio Internazionale di Poesia Calentano" στην Ιταλία. Ποιήματά της έχουν μεταφραστεί σε Αγγλικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Γερμανικά και Σανσκριτικά. Μέρος του ποιητικού βιβλίου της "Ερώ" μελοποιείται από τον συνθέτη Ι. Μπενάκη με τη συμφωνική της ΕΡΤ και κυκλοφορεί σε CD με τον τίτλο "Γαλαξίας Νο 2". 
Τα βιβλία της Νότας Κυμοθόη έχουν δεχτεί πολλές και καλές κριτικές  από επιφανείς προσωπικότητες των Γραμμάτων! Αναφορές για το έργο της έχουν γίνει σε εφημερίδες και περιοδικά, στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, σε συλλογικές λογοτεχνικές εκδόσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει πολλάκις βραβευθεί κι επαινεθεί για το έως τώρα λογοτεχνικό και εικαστικό της έργο.

Το βιβλίο της "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" εκδόθηκε  το 2017 κι έχει παρουσιαστεί στην Αθήνα στις 13 Μαρτίου του 2017 και στη Θεσσαλονίκη στις 13 Δεκεμβρίου του 2017. Τα περισσότερα από τα Δοκίμια αυτού το βιβλίου της, δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα Αδέσμευτος της Πάφου και στην εφημερίδα Ελληνικά Νέα της Αμερικής.
Η Νότα Κυμοθόη είναι μέλος στον Όμιλο Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων, στην Ένωση Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιούπολης, στον ΣΚΕΤΚΕ, στο Σύνδεσμο Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος Ο Απελλής, μέλος στον Εκπολιτιστικό Επιμορφωτικό Σύλλογο Υπαταίων Οι Αινιάνες.
Έχει συμπεριληφθεί ως Λογοτέχνης στην εγκυκλοπαίδεια του Χάρη Πάτση, στη Wikipedia, σε πολλές Ανθολογίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και σε ιστοσελίδες στο διαδίκτυο.
Η Νότα Κυμοθόη ενδιαφέρεται για τον άνθρωπο, για τις αξίες κι αρετές της ζωής, για τον πολιτισμό, τις σχέσεις των λαών και το περιβάλλον με δράσεις μέσα από την ζωγραφική και τη λογοτεχνία.
Σωκράτης Δεληβογιατζής, Νότα Κυμοθόη, Νίκος Παπαγεωργίου

Για το βιβλίο της Νότας Κυμοθόη μίλησε πρώτος ο Διδάκτωρ Φιλολογίας Νίκος Παπαγεωργίου, σπουδαίος αναλυτής στο χώρο των ελληνικών γραμμάτων και του βιβλίου στην Ελλάδα και είπε: "Η Κυμοθόη πλάθει λέξεις, πλάθει ιδέες και δημιουργεί ένα σύμπαν ολόκληρο, στο οποίο μας προκαλεί και μας προσκαλεί να εισχωρήσουμε...'Εγραψε όλα αυτά τα δοκίμια που δημοσιεύτηκαν στον Αδέσμευτο της Πάφου...Το βιβλίο της αυτό είναι καρπός μελέτης σε βάθος...Ξέρει πολύ καλά τόσο την αρχαία ελληνική φιλοσοφία, με όλες τις αναφορές που κάνει στον τρόπο σκέψης των αρχαίων, αλλά μπορεί και συζητά με χαρακτηριστική άνεση καίρια θέματα της χριστιανικής πίστης και λατρείας. Θαυμάζει κανείς στο έργο της συγγραφέως την εμβρίθεια, την πολυπλοκότητα της σκέψης, καθώς και τη μαεστρία με τον οποίο χειρίζεται το υλικό της. Δεν είναι στοχαστικά όλα τα δοκίμια, δεν είναι μια περιδιάβαση στον χώρο των ιδεών. Είναι και αποδεικτικά με επίκληση στη λογική και την αυθεντία, προκειμένου να πειστεί ο αναγνώστης για την ορθότητα των γραφομένων...Κλείνοντας θα ήθελα να αναφέρω πως τα κείμενα αυτά είναι απαιτητικά αλλά μας ανταμείβουν. Είναι θέματα που μας αφορούν όλους, είτε η ελευθερία, είτε η πίστη, είτε η αγάπη, είτε η ευτυχία. Και σε αυτά τα θέματα η συγγραφέας παρουσιάζει τη δική της δοκιμή στον Λόγο. Τον Λόγο ή μάλλον "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" που μας οδηγεί σε νέες περιπέτειες, σε νέα μονοπάτια, σε νέους δρόμους. Έθιξα μερικά από τα πολλά (238 χορταστικές σελίδες είναι το βιβλίο) θέματα που πραγματεύεται στο βιβλίο της και χαίρομαι πάρα πολύ για την ευκαιρία που μου έδωσε να διαβάσω, να μάθω, να ταξιδέψω μέσα στη σκέψη της και την ευχαριστώ θερμά γι΄αυτό"
Σωκράτης Δεληβογιατζής και Νότα Κυμοθόη

Ο Φιλόσοφος Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Σωκράτης Δεληβογιατζής αναφέρθηκε στη φιλοσοφία και στις νέες ιδέες της Νότας Κυμοθόη για θέματα θρησκευτικά, κοινωνικά και πολιτικά προς συζήτηση, τα οποία καταθέτει στο βιβλίο της η συγγραφέας. Τόνισε τη δύναμη γραφής της συγγραφέως με τη σπουδαία γνώση που μεταδίδει μέσα από τα δοκίμια αυτά. (περιμένοντας την απομαγνητοφώνηση της διάλεξης του Φιλοσόφου Καθηγητή, θα αναφερθούμε πάλι στο θέμα αυτό).
                                                                 Νότα Κυμοθόη

Η Νότα Κυμοθόη ξεκίνησε την ομιλία της ευχαριστώντας όλους τους παρευρισκομένους κι αφιερώνοντας 1' σιγή προς τιμήν των αρχαίων Αινιάνων και των Ιερών Δασκάλων της περιοχής, είπε: "Το ΠΟΘΕΝ και το ΘΕΟΘΕΝ είναι Λόγος ύπαρξης όλων μας, με όποιο "εγώ" έχει ο καθένας σε αυτόν τον πλανήτη, το οποίο παράγει ενέργεια. Γεννήθηκα στη Λιβαδειά, μεγάλωσα στην Ελάτεια Λοκρίδος, επαρχιακή κωμόπολη, με πρωτεύουσα τη Λαμία κι υπό τη φροντίδα της γιαγιάς μου Ελένης. Ο ήχος εκφοράς του προφορικού λόγου, με απασχολούσε από τότε που ήμουν μικρό κοριτσάκι μεγαλώνοντας με όλα αυτά τα Λ σε πόλεις και χωριά, μέχρι να γνωρίσω τα Λ του γραπτού Λόγου, τη σκέψη των αρχαίων μου προγόνων, δίχως να απαξιώσω το Λόγο του Χριστού. Η αρχαία τετρακτύς στο εξώφυλλο του βιβλίου μου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" (χτισμένη στον ιερό ορθόδοξο ναό της Παναγιάς Εκατονταπυλιανής στην Πάρο) μου έδωσε το ιερό εκείνο κλειδί, γιατί είναι ακριβώς η 100ή πύλη που οδηγεί στην όλη κρυμμένη αλήθεια. Μου έφερε στην επιφάνεια πάλι τον Πυθαγόρα και τον περίφημο Ναό του Σείριου Ήλιου από το αρχαίο Κόναρακ της αρχαίας Ινδίας, που έχουν εύσχημα κρύψει και τον αποκαλούν υποτιμητικά "ΚΑΜΑ ΣΟΥΤΡΑ". Ο αρχαίος ελληνικός ισόπλευρος σταυρός στο 1 και  μοναδικό σημείο Ενότητας των αρχαίων Ελλήνων, πλαισιωμένος από τον ιερό κύκλο της λαμπρής γιορτής του Όμαιμου, Ομότροπου, Ομόθρησκου, Ομόγλωσσου, που ένωνε τους όπου γης σε Ανατολή, Δύση, Βορρά, Νότο αρχαίους μας προγόνους, είναι ακριβώς αυτό το ΠΟΘΕΝ. Είναι το πανίερο ελληνικό DNA της οντολογικής ελληνικής ψυχής για το φως της οποίας μίλησε και δίδαξε και ο Ιησούς Χριστός. Είναι ο δρόμος του ΘΕΝ που οδηγεί στο ΘΕΟΘΕΝ!!!
Αυτό το οποίο ένωσε η 1Η και μοναδική αρχαία ελληνική αυτοκρατορία του Μέγ-Αλέξανδρου. Αν η άγνοια του ΠΟΘΕΝ είχε βεβηλωθεί από κάποιους, που χρησιμοποιούσαν αυτόν τον ιερό σταυρό ενότητας και πάνω του σταύρωναν ανθρώπους, ο Ιησούς Χριστός εκουσίως σταυρώθηκε ακριβώς για αυτόν τον Λόγο Λ για να μη λησμονηθούν οι 30.000 Ίωνες Ιεροί Δάσκαλοι. Το λ λέξεων που φτάνει σε εμάς ως γνώση, από την εποχή του λίθου με τις ανασκαφές των αρχαιολόγων, για να έχουμε γραπτά μνημεία, αποδείξεις γραφής του Λόγου, ταυτίστηκε με τα 30 αργύρια του Ιούδα, σε έναν ιερό κωδικό γνώσης, μέσα από τον οποίο διδασκόμαστε την όλη αλήθεια της πηγής του Όλου των Όλων κι αυτό είναι το Φως της Γνώσης του Λόγου! Αυτό οπού με τρόμο, βία κι απαγόρευση και με το ρωμαϊκό δόγμα=νόμο, απαγορεύτηκε με ποινή θανάτου να υπάρχει. 
Μια γενοκτονία πνευματική, την οποία στο βιβλίο μου γράφω "γεννοκτονία" με  2νν σκόπιμα. Αυτό το Όλον Φως, για το οποίο ο Ι. Χριστός έλεγε "Εγώ ειμί  το Φως του κόσμου, ο ακολουθών εμοί ου περιπατήσει εν τη σκοτία, αλλ΄ έξει το Φως της Ζωής" είναι η αλήθεια για το Όλον Φως, αυτό το Απολλώνιο που απαγορεύτηκε κι όμως αναφέρεται ο Ιωάννης ο Θεολόγος, ξεκινώντας το Ευαγγέλιό του"Εν Αρχή ην ο Λόγος κι ο Λόγος ην προς τον Θεόν και Θεός ην ο Λόγος" γιατί τίποτα αληθινό δεν χάνεται... Επάνω σε αυτόν τον ιερό αρχαίο ελληνικό σταυρό σταυρώθηκε ο Ι. Χριστός, μαρτυρώντας για την όλη αλήθεια η οποία ερχόταν από την προκατακλυσμιαία εποχή και μέχρι των ημερών του ήταν όλο αυτό το σκόρπιο Α-Ω του Όμαιμου Ομότροπου Ομόγλωσσου Ομόθρησκου ΕΝΑ που φανερώνει το ΠΟΘΕΝ και το ΘΕΟΘΕΝ της οντολογικής θεϊκής ελληνικής ψυχής! 
Μια ενότητα Αγάπης και συγκρότησης της κάθε ύπαρξης του καθενός δίχως να είναι μόνος αλλά μέσα σε κοινωνίες δίχως διαχωρισμό απογραφής, όπως έφτασε έως τις ημέρες μας. Κι αν κάποιοι θέλουν να λησμονηθεί, oι ονομασίες των πόλεων αποτελούν κώδικες γνώσης. Η Λαμία, που κάποιοι λένε πως η ονομασία της προέρχεται από κάποια ...Λάμια, λανθάνουν. Αυτή η σπίλωση του ονόματος της αρχαίας Μητέρας Γαίας, έτσι όπως έφτασε ως εμάς αποτελεί, βεβήλωση του αρχαίου ελληνικού Λόγου. Η αρχαία ονομασία με αναγραμματισμό φανερώνει την όλη αλήθεια του Λόγου Μνήμης για την ΑΙΑ δηλαδή τη Γαία. Ευχαριστώ όλους οπού είστε απόψε κοντά μας"
Η εκδήλωση έγινε στα πλαίσια των εκδηλώσεων της 4ης Γιορτής Φθιωτικού Βιβλίου που οργάνωσε ο Όμιλος Φθιωτών Λογοτεχνών & Συγγραφέων σε συνεργασία με το Δήμο Λαμίας και τη Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας!!!





Τρίτη 24 Απριλίου 2018

Η 4Η ΓΙΟΡΤΗ ΦΘΙΩΤΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ



Η 4Η ΓΙΟΡΤΗ ΦΘΙΩΤΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ
Γράφει η Νότα Κυμοθόη
Ο Όμιλος Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων έχει καθιερώσει τις γιορτές βιβλίου, όπου έχουν τη δυνατότητα οι Λογοτέχνες να παρουσιάσουν τα βιβλία τους στην υπέροχη αίθουσα της Αρχαίας Αγοράς, που στεγάζεται στη Δημοτική Πινακοθήκη "Αλ. Κοντόπουλος" της Λαμίαςμ στην οδό Αινιάνων 9. 
Από τις 22 Απριλίου 2018 έως και τις 5 Μαϊου 2018 με τη συνεργασία του Δήμου Λαμίας και της Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας, ο Δήμος Λαμίας, ο Όμιλος Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων και οι Λογοτέχνες σας προσκαλούν στις εκδηλώσεις για το βιβλίο!..
                                                                  ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Στις 2 Μαϊου, ημέρα Τετάρτη και ώρα 7 μ.μ. θα παρουσιαστεί το βιβλίο "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Λογοτέχνιδος και Ζωγράφου Νότας Κυμοθόη. Θα το παρουσιάσουν σπουδαίοι άνθρωποι των γραμμάτων και του πολιτισμού. Ο Σωκράτης Δεληβογιατζής Καθηγητής Φιλοσοφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο Δόκτωρ Φιλολογίας Νίκος Παπαγεωργίου, η Μαρία Λαϊνά εκδότρια και Πρόεδρος του Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου Υπαταίων Οι Αινιάνες και η Συγγραφέας του βιβλίου Νότα Κυμοθόη. Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.
Το βιβλίο αποτελεί μέγιστο αγαθό για όποιον το διαβάζει γιατί προσφέρει γνώση η οποία μόνον μέσα από το διάβασμά του αποκτιέται. Κι όταν ένα βιβλίο έχει να πει κάτι διαφορετικό, απ΄όσα έχουν γραφτεί, καλό θα είναι να το αναζητά ο απαιτητικός αναγνώστης!
Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΝΟΤΑΣ ΚΥΜΟΘΟΗ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ!!!
Νότα Κυμοθόη: Λογοτέχνης και Ζωγράφος μέλος του Σ.Κ.Ε.Τ.Κ.Ε., μέλος του Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου Υπαταίων "Οι Αινιάνες", μέλος του Συνδέσμου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "Ο Απελλής", μέλος της Ένωσης Λογοτεχνών και Καλλιτεχνών Ηλιούπολης, μέλος του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων.

Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2018

ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΕΙΣ ΑΡΤΕΜΙΝ:ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ

ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΕΙΣ ΑΡΤΕΜΙΝ
Νότα Κυμοθόη
Την Άρτεμη την αρχαία θεά των Λοκρών προστάτιδα ας τιμήσουμε, οπού σε αρχαίους καιρούς στων Λοκρών τους τόπους έδωσε αφθονία και καρπούς και όχι μόνον...

ΟΡΦΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΑΡΤΕΜΙΝ 
Κλῦθί μου, ὦ βασίλεια, Διὸς πολυώνυμε κούρη, Τιτανίς, βρομία, μεγαλώνυμε, τοξότι, σεμνή, πασιφαής, δαιδοῦχε θεά, Δίκτυννα, λοχεία, ὠδίνων ἐπαρωγὲ καὶ ὠδίνων ἀμύητε,   λυσίζωνε, φίλοιστρε, κυνηγέτι, λυσιμέριμνε, εὔδρομε, ἰοχέαιρα, φιλαγρότι, νυκτερόφοιτε, κληισία, εὐάντητε, λυτηρία, ἀρσενόμορφε, Ὀρθία, ὠκυλόχεια, βροτῶν κουροτρόφε δαῖμον, ἀμβροτέρα, χθονία, θηροκτόνε, ὀλβιόμοιρε, ἣ κατέχεις ὀρέων δρυμούς, ἐλαφηβόλε, σεμνή, πότνια, παμβασίλεια, καλὸν θάλος, αἰὲν ἐοῦσα, δρυμονία, σκυλακῖτι, Κυδωνιάς, αἰολόμορφε· ἐλθέ, θεὰ σώτειρα, φίλη, μύστηισιν ἅπασιν εὐάντητος, ἄγουσα καλοὺς καρποὺς ἀπὸ γαίης εἰρήνην τ᾽ ἐρατὴν καλλιπλόκαμόν θ᾽ ὑγίειαν· πέμποις δ᾽ εἰς ὀρέων κεφαλὰς νούσους τε καὶ ἄλγη.

ΚαλλίμαχοςΎμνος εις Άρτεμιν
(απόσπασμα)


Ἄρτεμιν (οὐ γὰρ ἐλαφρὸν ἀειδόντεσσι λαθέσθαι)
ὑμνέομεν, τῇ τόξα λαγωβολίαι τε μέλονται
καὶ χορὸς ἀμφιλαφὴς καὶ ἐν οὔρεσιν ἑψιάασθαι,
ἄρχμενοι ὡς ὅτε πατρὸς ἐφεζομένη γονάτεσσι
5παῖς ἔτι κουρίζουσα τάδε προσέειπε γονῆα·
«δός μοι παρθενίην αἰώνιον, ἄππα, φυλάσσειν,
καὶ πολυωνυμίην, ἵνα μή μοι Φοῖβος ἐρίζῃ,
δὸς δ᾽ ἰοὺς καὶ τόξα — ἔα πάτερ, οὔ σε φαρέτρην
οὐδ᾽ αἰτέω μέγα τόξον· ἐμοὶ Κύκλωπες ὀϊστούς
10αὐτίκα τεχνήσονται, ἐμοὶ δ᾽ εὐκαμπὲς ἄεμμα·
ἀλλὰ φαεσφορίην τε καὶ ἐς γόνυ μέχρι χιτῶνα
ζώννυσθαι λεγνωτόν, ἵν᾽ ἄγρια θηρία καίνω.
δὸς δέ μοι ἑξήκοντα χορίτιδας Ὠκεανίνας,
πάσας εἰνέτεας, πάσας ἔτι παῖδας ἀμίτρους.
15δὸς δέ μοι ἀμφιπόλους Ἀμνισίδας εἴκοσι νύμφας,
αἵ τε μοι ἐνδρομίδας τε καὶ ὁππότε μηκέτι λύγκας
μήτ᾽ ἐλάφους βάλλοιμι, θοοὺς κύνας εὖ κομέοιεν.
δὸς δέ μοι οὔρεα πάντα· πόλιν δέ μοι ἥντινα νεῖμον
ἥντινα λῇς· σπαρνὸν γὰρ ὅτ᾽ Ἄρτεμις ἄστυ κάτεισιν·
20οὔρεσιν οἰκήσω, πόλεσιν δ᾽ ἐπιμείξομαι ἀνδρῶν
μοῦνον ὅτ᾽ ὀξείῃσιν ὑπ᾽ ὠδίνεσσι γυναῖκες
τειρόμεναι καλέωσι βοηθόν, ᾗσί με Μοῖραι
γεινομένην τὸ πρῶτον ἐπεκλήρωσαν ἀρήγειν,
ὅττι με καὶ τίκτουσα καὶ οὐκ ἤλγησε φέρουσα
25μήτηρ, ἀλλ᾽ ἀμογητὶ φίλων ἀπεθήκατο γυίων».
ὣς ἡ παῖς εἰποῦσα γενειάδος ἤθελε πατρός
ἅψασθαι, πολλὰς δὲ μάτην ἐτανύσσατο χεῖρας
μέχρις ἵνα ψαύσειε. πατὴρ δ᾽ ἐπένευσε γελάσσας,
φῆ δὲ καταρρέζων· «ὅτε μοι τοιαῦτα θέαιναι
30τίκτοιεν, τυτθόν κεν ἐγὼ ζηλήμονος Ἥρης
χωομένης ἀλέγοιμι. φέρεν, τέκος, ὅσσ᾽ ἐθελημός
αἰτίζεις, καὶ δ᾽ ἄλλα πατὴρ ἔτι μείζονα δώσει.
τρὶς δέκα τοι πτολίεθρα καὶ οὐχ ἕνα πύργον ὀπάσσω,
τρὶς δέκα τοι πτολίεθρα, τὰ μὴ θεὸν ἄλλον ἀέξειν
35εἴσεται, ἀλλὰ μόνην σὲ καὶ Ἀρτέμιδος καλέεσθαι·
πολλὰς δὲ ξυνῇ πόλιας διαμετρήσασθαι
μεσσόγεως νήσους τε· καὶ ἐν πάσῃσιν ἔσονται
Ἀρτέμιδος βωμοί τε καὶ ἄλσεα. καὶ μὲν ἀγυιαῖς
ἔσσῃ καὶ λιμένεσσιν ἐπίσκοπος». ὣς ὁ μὲν εἰπών
40μῦθον ἐπεκρήηνε καρήατι. βαῖνε δὲ κούρη
Λευκὸν ἔτι Κρηταῖον ὄρος κεκομημένον ὕλῃ,
ἔνθεν ἐπ᾽ Ὠκεανόν· πολέας δ᾽ ἐπελέξατο νύμφας,
πάσας εἰνέτεας, πάσας ἔτι παῖδας ἀμίτρους·
χαῖρε δὲ Καίρατος ποταμὸς μέγα, χαῖρε δὲ Τηθύς,
45οὕνεκα θυγατέρας Λητωίδι πέμπον ἀμορβούς.
αὖθι δὲ Κύκλωπας μετεκίαθε· τοὺς μὲν ἔτετμε
νήσῳ ἐνὶ Λιπάρῃ (λιπάρη νέον, ἀλλὰ τότ᾽ ἔσκεν
οὔνομά οἱ Μελιγουνίς) ἐπ᾽ ἄκμοσιν Ἡφαίστοιο
ἑσταότας περὶ μύδρον· ἐπείγετο γὰρ μέγα ἔργον·
50ἱππείην τετύκοντο Ποσειδάωνι ποτίστρην.
αἱ νύμφαι δ᾽ ἔδδεισαν, ὅπως ἴδον αἰνὰ πέλωρα
πρηόσιν Ὀσσαίοισιν ἐοικότα (πᾶσι δ᾽ ὑπ᾽ ὀφρύν
φάεα μουνόγληνα σάκει ἴσα τετραβοείῳ
δεινὸν ὑπογλαύσσοντα) καὶ ὁππότε δοῦπον ἄκουσαν
55ἄκμονος ἠχήσαντος ἐπὶ μέγα πουλύ τ᾽ ἄημα
φυσάων αὐτῶν τε βαρὺν στόνον· αὖε γὰρ Αἴτνη,
αὖε δὲ Τρινακρίη Σικανῶν ἕδος, αὖε δὲ γείτων
Ἰταλίη, μεγάλην δὲ βοὴν ἐπὶ Κύρνος ἀΰτει,
εὖθ᾽ οἵγε ῥαιστῆρας ἀειράμενοι ὑπὲρ ὤμων
60ἢ χαλκὸν ζείοντα καμινόθεν ἠὲ σίδηρον
ἀμβολαδὶς τετύπαντες ἐπὶ μέγα μυχθίσσειαν.
τῷ σφέας οὐκ ἐτάλασσαν ἀκηδέες Ὠκεανῖναι
οὔτ᾽ ἄντην ἰδέειν οὔτε κτύπον οὔασι δέχθαι.
οὐ νέμεσις· κείνους γε καὶ αἱ μάλα μηκέτι τυτθαί
65οὐδέποτ᾽ ἀφρικτὶ μακάρων ὁρόωσι θύγατρες.
ἀλλ᾽ ὅτε κουράων τις ἀπειθέα μητέρι τεύχοι,
μήτηρ μὲν Κύκλωπας ἑῇ ἐπὶ παιδὶ καλιστρεῖ,
Ἄργην ἢ Στερόπην· ὁ δὲ δώματος ἐκ μυχάτοιο
ἔρχεται Ἑρμείης σποδιῇ κεχριμένος αἰθῇ·
70αὐτίκα τὴν κούρην μορμύσσεται, ἡ δὲ τεκούσης
δύνει ἔσω κόλπους θεμένη ἐπὶ φάεσι χεῖρας.
κοῦρα, σὺ δὲ προτέρω περ, ἔτι τριέτηρος ἐοῦσα,
εὖτ᾽ ἔμολεν Λητώ σε μετ᾽ ἀγκαλίδεσσι φέρουσα,
Ἡφαίστου καλέοντος ὅπως ὀπτήρια δοίη,
75Βρόντεώ σε στιβαροῖσιν ἐφεσσαμένου γονάτεσσι,
στήθεος ἐκ μεγάλου λασίης ἐδράξαο χαίτης,
ὤλοψας δὲ βίηφι· τὸ δ᾽ ἄτριχον εἰσέτι καὶ νῦν
μεσσάτιον στέρνοιο μένει μέρος, ὡς ὅτε κόρσῃ
φωτὸς ἐνιδρυθεῖσα κόμην ἐπενείματ᾽ ἀλώπηξ.
80τῷ μάλα θαρσαλέη σφε τάδε προσελέξαο τῆμος·
«Κύκλωπες, κἠμοί τι Κυδώνιον εἰ δ᾽ ἄγε τόξον
ἠδ᾽ ἰοὺς κοίλην τε κατακληῖδα βελέμνων
τεύξατε· καὶ γὰρ ἐγὼ Λητωιὰς ὥσπερ Ἀπόλλων.
αἰ δέ κ᾽ ἐγὼ τόξοις μονιὸν δάκος ἤ τι πέλωρον
85θηρίον ἀγρεύσω, τὸ δέ κεν Κύκλωπες ἔδοιεν».
ἔννεπες· οἱ δ᾽ ἐτέλεσσαν· ἄφαρ δ᾽ ὡπλίσσαο, δαῖμον.
…………………………………………………………
πότνια Μουνιχίη λιμενοσκόπε, χαῖρε, Φεραίη.
260μή τις ἀτιμήσῃ τὴν Ἄρτεμιν (οὐδὲ γὰρ Οἰνεῖ
βωμὸν ἀτιμάσσαντι καλοὶ πόλιν ἦλθον ἀγῶνες),
μηδ᾽ ἐλαφηβολίην μηδ᾽ εὐστοχίην ἐριδαίνειν
(οὐδὲ γὰρ Ἀτρεΐδης ὀλίγῳ ἐπὶ κόμπασε μισθῷ),
μηδέ τινα μνᾶσθαι τὴν παρθένον (οὐδὲ γὰρ Ὦτος,
265οὐδὲ μὲν Ὠαρίων ἀγαθὸν γάμον ἐμνήστευσαν),
μηδὲ χορὸν φεύγειν ἐνιαύσιον (οὐδὲ γὰρ Ἱππώ
ἀκλαυτὶ περὶ βωμὸν ἀπείπατο κυκλώσασθαι)·
χαῖρε μέγα, κρείουσα, καὶ εὐάντησον ἀοιδῇ.

Μην προσβάλει την Άρτεμη κανένας...
© Νότα Κυμοθόη