Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2018

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ:Γράφει η Νότα Κυμοθόη

                                      Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ: Γράφει η Νότα Κυμοθόη

Η Αποκριά, έθιμο ή ιερό τελετουργικό μιας αρχαίας ελληνικής εποχής, την οποία οι άνθρωποι της άγνοιας έχουν αλλοτριώσει. Ελάχιστοι γνωρίζουν τι σημαίνει Αποκριά κι ευτυχώς οπού σε κάποιες περιοχές κρατούν ακόμα την αρχαία λατρεία με εθιμοτυπικό τρόπο γιορτής...
Στην Αθήνα, πρωτεύουσα της Ελλάδας, χθες ξεκίνησαν εθιμοτυπικές πομπές γιορτής με κατάληξη στο Μοναστηράκι. Ήταν ως μια πορεία διαμαρτυρίας δηλώνοντας ΠΑΡΟΝ για την αρχαία ελληνική γιορτή προς τιμήν του μήνα Ανθεστηριώνος που έκανε χθες τον βηματισμό του με χαρές, τυμπανισμούς, γαϊτανάκια, μάσκες και χαρά...
                                  Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Τα Φαλληφόρια προς τιμήν του Διονύσου ξεκίνησαν από τον ιερό του, αρχαίο χώρο, όπου καταπατήθηκε σε μια άλλη εποχή και με τους ήχους των αρχαίων τυμπάνων, η πεθυμιά της αρχαίας ευετηρίας απλώθηκε στον αττικό ουρανό...
                                     Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Ο φουσκωμένος ασκός έγινε μουσικό όργανο στην αρχαία Θράκη και με ήχους για τον Ανθεστηριώνα μήνα χαράς, όπου τα ποίμνια έβγαιναν από τα χειμαδιά, οι σάτυροι χαίρονταν και γλεντούσαν για τον ερχομό του, ανοίγοντας τα βαρέλια τους με τα νέα κρασιά, αλλά και τους ασκούς μέσα στους οποίους τα τοποθετούσαν...
                                      Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Ως αρχαίος Σιληνός ο νέος της εικόνας χαιρετίζει το Διόνυσο αναβιώνοντας μια εικόνα αρχαίας εποχής σε ένα δρώμενο εορταστικό κοντά στο αρχαίο θέατρο του Διονύσου, στην Αθήνα.
                                        Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Με το ιερό Ξόανο του αρχαίου Θεού Διόνυσου η πομπή των αρχαίων Φαλληφορίων ξεκίνησε από τον αρχαίο ιερό χώρο, ακολουθούμενη από τους διασκεδαστές και με κρόταλα, τύμπανα και
                                   Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

 Ύμνους στο Διόνυσο, αλλά κι ευετηριακές κραυγές πέρασαν το μήνυμα της χαράς και του μήνα του Ανθεστηριώνος στην παλιά Αθήνα (Πλάκα) κι έφθασαν στο Μοναστηράκι έως το Θησείο όπου τελετουργικά χόρεψαν και γεύτηκαν κρασί με τους παρευρισκόμενους...Ή ωραία εκδήλωση προσφέρθηκε από το σύλλογο ΕΛΛΗΝΙΣ, τον οποίο κι ευχαριστούμε.
                                       Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Αλλά και οι Κουδουνοφόροι του Διστόμου έδωσαν το παρόν τους εορταστικά, ξεκινώντας από την Ομόνοια ντυμένοι με προβιές ζώων, ζωσμένοι κουδούνια και κρατώντας γκλίτσες και ελιές έφτασαν ως το Μοναστηράκι χορεύοντας και τραγουδώντας ευετηριακά τραγούδια της εποχής με σκωπτικό τρόπο...
Το 2018 η Αθήνα είναι μια διαφορετική πόλη. Το παλιό χρώμα της Αποκριάς το οποίο κάποιοι ακόμα νοσταλγούν δεν υπάρχει. Ελάχιστος κόσμος κυκλοφορούσε. Οι περισσότεροι είχαν βγει εκτός της πρωτεύουσας σε χώρους ξεφαντώματος και γιορτής στην επαρχία.
Τα έθιμα καλό είναι να κρατιούνται και να αναβιώνουν για να υπάρχει συνδεδεμένη η μνήμη του παρόντος με το παρελθόν, από το οποίο αντλείται η γνώση.
ΚΑΛΗ ΑΠΟΚΡΙΑ σας εύχομαι από καρδιάς. 
Νότα Κυμοθόη
(αν αναρτηθεί, να αναρτηθεί ως έχει, αναφέροντας την πηγή)
© Νότα Κυμοθόη


Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018

Νότα Κυμοθόη"Απαγγέλλει Ποίησή της στο Αντίδοτον βιβλιοπωλείο"

Νότα Κυμοθόη
 "Απαγγέλλει Ποίησή της στο Αντίδοτον βιβλιοπωλείο"
Ο Αντώνης Θαλασσέλης άνοιξε μια δίοδο συζήτησης για το πως ορίζεται ο Ποιητής και τι σημαίνει Ποίηση, διαχρονικά. Φιλόλογοι διατύπωσαν τις απόψεις τους και οι Ποιήτριες αλλά και οι Ποιητές απήγγειλαν στο κοινό Ποίησή τους.Έτσι απλά, γιατί η Ποίηση είναι διαχρονική κι όποιος αρπάζει τις λέξεις και τις τοποθετεί με αρμονία και μέτρο εσωτερικό έχοντας να πει κάτι οπού δεν έχει πάλι ειπωθεί, κάνει Ποίηση!!!
Στην Καλλιθέα λοιπόν, Παρασκευή βράδυ κι οι Ποιητές από όλη την Αττική έδωσαν το παρόν στο κάλεσμα της Ποίησης!!!
Μια βραδιά ζεστή μέσα σε λόγο ποιητικό με μουσική μελοποιημένων ποιημάτων κι ατμόσφαιρα γεμάτη μελωδίες και ποιητικό πνεύμα, οι Ποιητές και οι Ποιήτριες της Αττικής έδωσαν το παρόν τους.

© Nότα Κυμοθό

Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου"Δοκίμια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

Νότα Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια
Παρουσίαση βιβλίου
Στην αίθουσα τέχνης Govedaroy Art Gallery στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάστηκε στις 13 Δεκεμβρίου 2017, το βιβλίο της Νότας Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια των εκδόσεων "Οι Αινιάνες".
Η Νατάσα Γκοβεδάρου παρουσίασε τους ομιλητές και τη συγγραφέα δίνοντας το λόγο στον Αλέκο Δαφνομήλη Πρόεδρο της Εταιρείας Συγγραφέων Β. Ελλάδος και Αντιπρόεδρο Πολιτισμού και Βιβλίου Νοτιοανατολικής Ευρώπης, οπού μίλησε για το έργο της Νότας Κυμοθόη. 
Ο Πολιτισμός χαράσσεται από ανθρώπους του Πνεύματος μέσα στο οποίο αναπτύσσεται κι εξελίσσεται με τον ευγενή μόχθο των δημιουργών του. Ο  Αλέκος Δαφνομήλης με λόγο μεστό κι απλό θεμελίωσε με ευγενείς επευφημίες την ώριμη αυτή γραφή της συγγραφέως Νότας Κυμοθόη στο βιβλίο Δοκιμίων της "Το Λ των λέξεων και του Λόγου". 
Μετά μίλησε η Κατερίνα Γιαννακοπούλου δημοσιογράφος, συγγραφέας κι ερευνήτρια. Ο λόγος της φιλοσοφικός, καθώς ανέλυσε το ύφος και τη γραφή της Νότας Κυμοθόη, στο βιβλίο της οποίας η ανάγνωσή του, την οδήγησε να ερευνήσει θέματα οπού διδάσκουν τον κάθε αναγνώστη.
Η Νότα Κυμοθόη στη συνέχεια, με φόντο κάποια από τα έργα ζωγραφικής της, μίλησε με λόγο φιλοσοφικής σκέψης, ευχαριστώντας τους ομιλητές με τον τρόπο του Πυθαγόρα και στη συνέχεια, παίρνοντας ένα μπλοκ ζωγραφικής κι ένα μολύβι μίλησε ακριβώς γι΄ αυτό το "ΕΓΩ ΕΙΜΙ" για το οποίο αγωνίζονται οι δημιουργοί. Δηλαδή ενός απειροελάχιστου κόκκου αόρατου "εγώ" μέσα στο απέραντο Σύμπαν της αέναης δημιουργίας η οποία συνθέτει τον Πολιτισμό και στη συνέχεια μίλησε για τη δική της πορεία και σκέψη εξηγώντας ακριβώς αυτό το 1 της Θεϊκής Επικοινωνία και Πανταχού Παρουσίας του Θεού.
Εξηγώντας την αρχαία τετρακτύ του Πυθαγόρα μίλησε για θέματα οπού έχει βιώσει στην έως τώρα πορεία της και έδωσε ακριβώς αυτό το κλειδί της ανάλυσης, δείχνοντας την εικόνα του βιβλίου της, εξηγώντας την 100ή πύλη της Παναγιάς Εκατονταπυλιανής στην Πάρο, ευχαριστώντας την Αγ. Ελένη γι΄ αυτή την αλήθεια, χτισμένη επάνω στους τοίχους του ιερού ναού της ορθοδοξίας.

Στη συνέχεια ανέλυσε ακριβώς το ιερό σύμβολο του αρχαίου ελληνικού σταυρού και μιλώντας για θέματα οπού ο αναγνώστης μπορεί να διαβάσει μέσα στο βιβλίο της και να κατανοήσει αυτά οπού εύσχημα τόσα χρόνια του έχουν σκοτεινιάσει τη σκέψη, μίλησε για την ελληνική σκέψη, για τον ελληνικό λόγο. Τόνισε ακριβώς αυτή όλη τη αλήθεια την οποία ο ίδιος ο Χριστός χρίστηκε, πήρε το ιερό χρίσμα να την κάνει διεθνή μέσα σε δόξα οπού έγινε θεϊκή. Γιατί το Φως είναι άκτιστο και στο φωτοστέφανο του ακριβώς αυτό γράφεται. Κι αν αυτή όλη η αλήθεια οπού είμαστε δεν κατανοηθεί, οι λέξεις δεν έχουν νόημα.
Η Νότα Κυμοθόη μίλησε για το βιβλίο της και στη συνέχεια συζήτησε με τους εκλεκτούς παρευρισκόμενους, μεταξύ των οποίων ήταν ο καθηγητής Καζάζης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και ο καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Δεληβογιατζής!!!

Η εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Νότας Κυμοθόη, έκλεισε με την κλήρωση του ανά χείρας της βιβλίου, το οποίο κέρδισε ο Μπάμπης Μπαρμπουνάκης Πρόεδρος των εκδοτών βιβλίου της Β. Ελλάδος. 
Η Νότα Κυμοθόη ευχαρίστησε τους εκλεκτούς αναγνώστες και φίλους του βιβλίου της Θεσσαλονίκης, αναλύοντας σύμφωνα με τον Πυθαγόρα το όνομα της πόλης στην οποία ζουν τονίζοντας το ιερό νόημα του 16άκτινου Ιερού Ήλιου της Βεργίνας!!!
Η εκδήλωση έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της ομαδικής έκθεσης ζωγραφικής 28 Ζωγράφων και Εικαστικών, στην αίθουσα της Govedarou Art Gallery.


© Nότα Κυμοθόη

Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη: "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

Νότα Κυμοθόη: 
"Το Λ των λέξεων και του Λόγου"
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

Στις 13 Δεκεμβρίου 2017, στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζεται το βιβλίο της Νότας Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου".
Προλογίζει ο κ. Αλέκος Δαφνομήλης (Πρόεδρος της Εταιρείας Συγγραφέων Β. Ελλάδος και Αντιπρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού και Βιβλίου Νοτιοανατολικής Ευρώπης).

Παρουσιάζει η κα. Κατερίνα Γιαννακοπούλου(Δημοσιογράφος, 
Συγγραφέας, Ερευνήτρια)

Θα ακολουθήσει ομιλία και συζήτηση 
με τη συγγραφέα κα. Νότα Κυμοθόη
Διεύθυνση: Γ. Παπανδρέου 5 (πρώην Ανθέων-στάση Γεωργίου), Θεσσαλονίκη (Govedarou Art Gallery) τηλ. 2314015613

                              ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Σας περιμένουμε στην υπέροχη αίθουσα Τέχνης, όπου θα ειπωθούν πολλές αλήθειες...

Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "ΑΡΧAΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΑΤΕΙΑΣ"


Παλιό Δημοτικό Σχολείο Ελάτειας Λοκρίδος, Φθιωτιδος, νυν Αρχαιολογικό Μουσείο Ελάτειας
Photography and writer Nota Kymothoe© Nota Kimothoi


Νότα Κυμοθόη "ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΑΤΕΙΑΣ"
1η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ              
Αν υπάρχουν Μακεδονικά ευρήματα ή όχι, στην περιοχή οπού κατοικούσαν οι αρχαίοι Λοκροί, δεν αποτελεί "μυστικό" για τους ερευνητές της Ιστορικής αλήθειας. Μυστικό δεν είναι μήτε το Ιστορικό Λ το οποίο υπήρχε επάνω στα Μακεδονικά νομίσματα που είχαν ως προέλευση την αρχαία Αμφίπολη. Τι σχέση έχει το όλο θέμα με την αρχαία περιοχή, όπου κατοικούσαν οι αρχαίοι Λοκροί;
Παραμονές των εκλογών του 2014, λεηλάτησαν αρχαιοκάπηλοι στην αρχαία Ελάτεια, περιοχή  πλάι στο δρόμο, κι ανοίγοντας με σκαπτικά εργαλεία στον αρχαιολογικό χώρο, βρήκαν Μακεδονικούς τάφους!!! Τι έγιναν τα ευρήματα; Υπήρχαν; Ήταν άδειοι; Είχαν ανοιχτεί πάλι, παλιότερα απ΄όσους γνώριζαν καλά την περιοχή;
Τι σχέση έχει το Λ των Λοκρών (αρχαίων κατοίκων στην αρχαία Ελάτεια, περιοχή Φθιώτιδα, κι όχι Φωκίδα, όπως θέλουν να την τοποθετούν οι "σημερινοί αρχαιολόγοι από συμφέρον"), με τους Λάκωνες της αρχαίας Σπάρτης που μιλάνε για το "Λ" της ασπίδας τους; Τι σχέση έχει αυτός ο συμβολισμός με τον Λεωνίδα που πολέμησε στις Θερμοπύλες;
Ερωτήματα πολλά και αναπάντητα, αλλά οι δρόμοι της ιστορικής έρευνας έχουν απαντήσεις πολλές!!!
(συνεχίζεται)
2η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Υπάρχει "συμφέρον και κερδοσκοπία" στο χώρο της αρχαιολογίας ΝΑΙ ή ΟΧΙ;


Στην περιοχή της Ελάτειας Λοκρίδος (παλιότερα), που ανήκει στο νομό Φθιώτιδας και τώρα με τον Καλλικράτη ανήκει στο Δήμο Αμφίκλεια- Ελάτεια με έδρα Τιθορέα στη Φθιώτιδα (πιάσε το αυγό και κούρευτο δηλαδή, για να βγάλει άκρη κάποιος μη ντόπιος με το όνομα του δημοτικού διαμερίσματος).
Το 1989, μετά από τις ανασκαφές που έγιναν στην περιοχή, κι όσες παράνομες ανασκαφές είχαν γίνει παλιότερα κι όσες παράνομες έγιναν στο κατόπι κι ότι έχει επακολουθήσει σε αυτήν την περιοχή, μέχρι των ημερών μας, θέλει τόμους πολλούς για να γραφεί. 
Όμως, τα γεγονότα τα ιστορικά έρχονται να σκεπαστούν με σχέδιο, στο οποίο μπλέκονται πολλοί φορείς και παράγοντες που έχουν σχέση με "αρχαιοκαπηλία", με πολεοδομία, με Μουσεία, με αρχαιολόγους και ...παράνομη εξαγωγή αρχαιοτήτων, αλλά και με φορείς άλλων Μουσείων στο εξωτερικό, που θέλουν για λόγους οπού τους "συμφέρει" να γράφουν την Ιστορία, όπως "βολεύει" κι "εξυπηρετεί" τα συμφέροντά τους.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΑΤΕΙΑ;

Photography and writer Nota Kymothoe© Nota Kimothoi

Έχω κάνει και παλιότερα δημοσιεύσεις, οι οποίες ενόχλησαν κάποιους και έφτασαν στο σημείο να με απειλήσουν...καταστρέφοντας όλο μου το αρχείο και στέλνοντας στον "τάφο" αγαπημένα μου πρόσωπα της οικογένειάς μου, τα οποία γνώριζαν το όλο θέμα...
Οι ερωτήσεις μου είναι;
1)Η αρχαία Ελάτεια ήταν Φωκική πόλη; 
2)Πότε χτίστηκε η αρχαία Ελάτεια;
3)Ο Παυσανίας είναι πηγή αλήθειας, ενώ τα αρχαία ευρήματα όχι;
4)Η αρχαία Ελάτεια και όλα τα αρχαία της ευρήματα ανήκουν τους Λοκρούς Ναι ή Οχι;
5)Κατοικούσαν Λοκροί στην περιοχή Ναι ή Όχι;
6)Ποια σημερινά συμφέροντα σκεπάζουν και πολτοποιούν την αλήθεια και ποιοι είναι πίσω από  όλη αυτή την πραγματικότητα;
7)Γνωρίζει το Υπ.Πο. αλλά και το Υπ. Εσωτερικών τι γίνεται με τις αρχαιότητες;

Θα επισυνάψω εδώ δημοσιεύσεις από επίσημες σελίδες αρχαιολόγων.
Photography and writer Nota Kymothoe© Nota Kimothoi

ΕΠΙΣΥΝΑΨΗ 1η
{Η Αρχαιολογική Συλλογή της Ελάτειας περιλαμβάνει ευρήματα της δυτικής Λοκρίδας - κατά την αρχαιότητα βορειοανατολική Φωκίδα - στην οποία ανήκαν στην περιοχή του Κηφισού δεκατρείς πόλεις, ο Ερωχός, η Χαράδρα, η Λιλαία, το Τεθρώνιον, η Δρυμαία, η Αμφίκλεια, οι Τριτείς, οι Πεδιείς, ο Νεώνας, η Τιθορέα, η Ελάτεια, ο Λέδων και οι Παραποτάμιοι. Ανατολικά στα σύνορα με την Οπουντία Λοκρίδα υπήρχαν η Υάμπολις και οι Αβές, ενώ στα σύνορα με την Βοιωτία η Δαύλεια, ο Πανοπεύς και η Άμβροσσος. Από όλες τις πόλεις της Φωκίδας, η Ελάτεια φαίνεται να έπαιξε διαχρονικά κυρίαρχο ρόλο, λόγω της γεωγραφικής θέσης μεταξύ της βόρειας και νότιας Ελλάδας και του ελέγχου που ασκούσε στον οδικό άξονα Θερμοπυλών - Χαιρώνειας. Λιγοστά είναι τα στοιχεία που διαθέτουμε για την γεωμετρική και αρχαϊκή περίοδο, ενώ η ακμή της πόλης τοποθετείται κατά τους ελληνιστικούς και ρωμαϊκούς χρόνους. 

Στον προθάλαμο της Συλλογής εκτίθενται επιτύμβιες στήλες, επιγραφές, τμήματα γλυπτών και αρχιτεκτονικά μέλη, τα οποία προέρχονται κυρίως από την Ελάτεια και το Ιερό της Αθηνάς Κραναίας. Η μεγάλη αίθουσα περιλαμβάνει ευρήματα που κλιμακώνονται χρονολογικά από την Ανώτερη Παλαιολιθική έως και την Υπομυκηναϊκή περίοδο και τα οποία προέρχονται από διάφορες θέσεις της δυτικής Λοκρίδας. Στόχος της παρουσίασης είναι η άμεση επαφή του επισκέπτη με τα αντικείμενα ενταγμένα στο λειτουργικό τους χώρο, σκεύη, εργαλεία, ειδώλια, κοσμήματα. Στην αίθουσα αναπαρίσταται τμήμα κάτοψης νεολιθικού σπιτιού και κάτοψη μυκηναϊκού θαλαμωτού τάφου με ανθρώπινο σκελετικό υλικό και κτερίσματα από τις ανασκαφές των νεκροταφείων στην περιοχή. 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα τετραποδικά αγγεία από την Ελάτεια, ζεύγος χάλκινων εγχειριδίων από την Αγία Μαρίνα, νεολιθικής εποχής, πρωτοελλαδική πρόχους από την Αγία Μαρίνα και ένα κλειστό αγγείο με αμαυρόχρωμη διακόσμηση, το οποίο τοποθετήθηκε ως σήμα στον μεσοελλαδικό τύμβο της Ελάτειας. Η κεντρική αίθουσα περιλαμβάνει ευρήματα ιστορικών χρόνων. Προθήκη Ι περιλαμβάνει χειροποίητα και τροχήλατα αγγεία, χάλκινα κοσμήματα της πρώιμης εποχής του Σιδήρου από νεκροταφεία της Ελάτειας, της Παναγίτσας και του Μοδίου. Προθήκη ΙΙ και ΙΙΙ περιέχουν αντιπροσωπευτική κεραμική αρχαϊκής και κλασικής περιόδου, κυρίως βοιωτικής παραγωγής, τα οποία προέρχονται από τα νεκροταφεία των Αβών, της Ελάτειας και της Παναγίτσας. Προθήκη IV αντιπροσωπευτικοί τύποι πήλινων ειδωλίων αρχαϊκών έως και των ελληνιστικών χρόνων, κυρίως βοιωτικής παραγωγής, από τα νεκροταφεία των Αβών. Προθήκη V ευρήματα από τις παλιές και νέες ανασκαφές στο Ιερό της Αθηνάς Κραναίας, όπως πήλινες σίμες, ακροκέραμα, σιδερένια και χάλκινα αναθήματα, τμήματα μαρμάρινων αγαλματιδίων. Προθήκη VI πήλινες γυναικείες προτομές και θεατρικές μάσκες από τα νεκροταφεία των Αβών, της Ελάτειας και της Τιθορέας. Προθήκη VII αντιπροσωπευτική κεραμική ελληνιστικής και ρωμαϊκής εποχής από διάφορες θέσεις της δυτικής Λοκρίδας, κυρίως από τα νεκροταφεία των Αβών και της Ελάτειας. Ξεχωρίζει αρυβαλλοειδές ληκύθιο με παράσταση Έρωτα και Αφροδίτης. Στην αίθουσα αναπαρίσταται πρωτογεωμετρικός πίθος και πώρινη λάρνακα κλασικών χρόνων με τους νεκρούς και τα κτερίσματα ενταγμένα στο ταφικό τους περιβάλλον ενώ εκτίθενται ελεύθερα στο χώρο πήλινα αρχιτεκτονικά μέλη διαφόρων χρονικών περιόδων από τα Ιερά της Αθηνάς Κραναίας στην Ελάτεια και του Απόλλωνος στο Καλαπόδι.
Συντάκτης
Ελένη Ζάχου, αρχαιολόγος}





ΕΠΙΣΥΝΑΨΗ 2η
{Τα μέχρι σήμερα αρχαιολογικά ευρήματα δείχνουν η περιοχή της Ελάτειας κατοικείται από την 6η χιλιετία π.Χ. Στην περιοχή αυτή της λεκάνης του Βοιωτικού Κηφισού έχουν εντοπισθεί μερικές από τις αρχαιότερες θέσεις της νεολιθικής εποχής. Στις θέσεις αυτές αποκαλύφθηκαν νεολιθικοί οικισμοί, τους οποίους ερεύνησαν οι Σωτηριάδης και Weinberg. Κοντά στην Ελάτεια βρίσκεται η ακρόπολη της αρχαίας πόλης. Σε μικρή απόσταση έχει αποκαλυφθεί σημαντικό μυκηναϊκό νεκροταφείο θαλαμωτών τάφων.

Ακρόπολη Αρχαίας Ελάτειας

Η ακρόπολης της Αρχαίας Ελάτειας βρίσκεται στην τοποθεσία Αλωνάκι. Σώζονται μόνον ελάχιστα λείψανα των τειχών. Στο χώρο της ακρόπολης, όπως και στο χώρο γύρω από αυτήν υπάρχουν ορατά διάσπαρτα λείψανα κτιρίων της αρχαίας πόλης.

Μυκηναϊκό Νεκροταφείο

Το Μυκηναϊκό Νεκροταφείο είναι εκτεταμένο και βρίσκεται στο Αλωνάκι-λιβάδι Ελάτειας. H ανασκαφή του ξεκίνησε ως σωστική το 1985 για την προστασία του από συχνή αρχαιοκαπηλική δραστηριότητα. Επειδή τα ευρήματα ήταν ιδιαίτερα σημαντικά η ανασκαφή συνεχίστηκε με συνεργασία της ΙΔ' Εφορείας Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων με το Πανεπιστήμιο του Salzburg Αυστρίας. Οι τάφοι περιέχουν πολλαπλές ταφές και έχουν πλούσια κτερίσματα Οι νεκροί ήταν σε στάση συνεσταλμένη και δίπλα τους εντοπίσθηκαν δείγματα θυσιών και καύσεων.

Το νεκροταφείο χρησιμοποιήθηκε από τον 14ο αι. π.Χ. έως την πρωτογεωμετρική εποχή (10ος αι. π.Χ.). Παρουσιάζει μια πλήρη εικόνα συνέχειας και μαρτυρεί την επέκταση του μυκηναϊκού πολιτισμού σε περιφερειακές ζώνες, καθώς και την επιβίωσή του μετά την παρακμή των μεγάλων μυκηναϊκών κέντρων. Δέκα από τους καλύτερα διατηρημένους τάφους έχουν στεγαστεί και είναι επισκέψιμοι.

Ναός Κραναίας Αθηνάς

Τα ερείπια του ναού της Κραναίας Αθηνάς σώζονται στην κορυφή ενός λόφου, βόρεια της πόλης, προς το μέρος του Ζελίου (περιοχή Τσούκα). Εκεί εντοπίσθηκαν λείψανα ενός περιπτέρου ναού δωρικό ρυθμού, 6x13μ. Ανασκαφές που έγιναν από την Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή το 1886 έφεραν στο φως πήλινα ειδώλια θεοτήτων και επιγραφές που συνηγορούν στην ταύτιση του κτιρίου με το ναό της Kραναίας Aθηνάς.

Τα ευρήματα των ανασκαφών στην περιοχή της Ελάτειας φιλοξενούνται στην Αρχαιολογική Συλλογή Ελάτειας και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Χαιρώνειας.

Αρχαιολογική Συλλογή Ελάτειας

Η Αρχαιολογική Συλλογή Ελάτειας στεγάζεται στο όμορφο παραδοσιακό κτίριο του παλαιού δημοτικού σχολείου που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Το κτίριο επισκευάσθηκε από τον δήμο της Ελάτειας και ακολούθως παραχωρήθηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού για την στέγαση των αρχαιοτήτων της περιοχής.Η συλλογή εκτίθεται στις δύο αίθουσες του κτηρίου και περιλαμβάνει ευρήματα όλων των περιόδων της αρχαιότητας από την περιοχή της κοιλάδας του Βοιωτικού Κηφισσού και της Ανατολικής αρχαίας Φωκίδας (σημερινή περιοχή Ελάτειας), βαριά λίθινα μέλη, επιτύμβιες στήλες και ψηφίσματα. Στην πρώτη αίθουσα εκτίθενται ευρήματα της προϊστορικής περιόδου από θέσεις της κοιλάδας του Βοιωτικού Κηφισού και από θέσεις της αρχαίας Φωκίδας (Ελάτεια, Καλαπόδι, Ζέλι, Μόδι, Έξαρχος), όπως χαρακτηριστικά όστρακα και λίθινα εργαλεία (πελέκεις, τριπτήρες, τριβεία, κλπ.). Στη δεύτερη αίθουσα εκτίθενται χαρακτηριστικά ευρήματα από την Πρωτογεωμετρική περίοδο έως και τα Ρωμαϊκά χρόνια, προερχόμενα κυρίως από ανασκαφές νεκροταφείων της περιοχής. Στο νότιο τοίχο της αίθουσας εκτίθενται είδη τάφων, όπως κιβωτιόσχημοι, λάρνακες και ταφικοί πίθοι. Στον προαύλιο χώρο εκτίθενται διάφορα αρχιτεκτονικά μέλη.

Κείμενο:

Ντιάνα Δήμου, φιλόλογος
Έργο Ε.Ε. «Δρόμοι του Παυσανία», Πανεπιστήμιο Πατρών}

ΟΙ ΦΩΚΕΙΣ
κείμενο της Νότας Κυμοθόη (μετά από ιστορική έρευνα και μελέτη)
Οι Φωκείς ήταν ανύπαρκτοι την εποχή, όπου η αρχαία Ελάτεια είχε αναπτύξει πολιτισμό. 
Οι Φωκείς άρχισαν να ξεπροβάλλουν στην ιστορία γύρω στο 590 π.Χ., όταν ενώθηκαν για ν΄ αντιμετωπίσουν τους Θεσσαλούς και δημιούργησαν τη λεγόμενη "Φωκική Συμπολιτεία". Τότε οργανώθηκαν στρατιωτικά και τα στρατόπεδά τους, αργότερα αποτέλεσαν "πόλεις" μικρές. Μετά την ήττα των Φωκέων στον Α' ιερό πόλεμο το 591 π.Χ. οι Φωκείς πέρασαν στον έλεγχο των Θεσσαλών. Η μακροχρόνια υποδούλωσή τους στους Θεσσαλούς, ενίσχυσε τους δεσμούς μεταξύ τους και κατάφεραν τελικά να απελευθερωθούν το 510 π.Χ. αντιμετωπίζοντας το Θεσσαλικό στρατό, στην μάχη της Υάμπολης. Πόλη των Λοκρών, ανατολικά της αρχαίας Ελάτειας. Μετά την απελευθέρωση τους, δημιούργησαν μια σειρά από καταστροφές στους θησαυρούς των Δελφών, αλλά και στους θησαυρούς που είχαν στην περιοχή του σημερινού Χρυσού (κωμόπολη κοντά στους Δελφούς). Κατέστρεψαν ολοσχερών το Ιερό των Δελφών και κατ έκλεψαν τους θησαυρούς του. Ποιοι ήταν λοιπόν αυτοί οι "λήσταρχοι" Φωκείς; Τι ήταν; ΑΠό που είχαν έρθει στην περιοχή; Τι σχέση είχαν με τους Δαυλείς και τι σχέση είχαν με τους Δαδιότες;
Ποια είναι η ευθύνη τους για την καταστροφή της αρχαίας Κορίνθου και τι σχέση είχαν με τον Κορινθιακό πόλεμο το 395 π.Χ.;

Καταληστεύοντας τα αρχαία ελληνικά ιερά, οι Φωκείς και απέκτησαν τον έλεγχο του μαντείου των Δελφών μέχρι την Νικίειο ειρήνη το 421 π.Χ. Κατά τον 4ο π.Χ. αιώνα όταν κυριάρχησε στον τότε Ελλαδικό χώρο η αρχαία Θήβα, η Φωκίδα υποχρεώθηκε να συμμαχήσει με τους Θηβαίους. Οι Φωκείς ευθύνονται για τους Ιερούς πολέμους μεταξύ των αρχαίων Ιερών και  στον Γ΄ ιερό πόλεμο (356-346π.Χ.), στον Δ΄ιερό πόλεμο (339 π.Χ.) για τον έλεγχο του Μαντείου των Δελφών αλλά και στον Λαμιακό πόλεμο (323-322 π.Χ.) εξασθένησαν. Το 301 π.Χ. συμμάχησαν με την Αιτωλική Συμπολιτεία που απέκτησε τον έλεγχο του Μαντείου των Δελφών σε αυτό το διάστημα, ενώ κατάφερε να αντιμετωπίσει μαζί με τους Θεσσαλούς την γαλατική επιδρομή του 279 π.Χ.

ΜΠΟΡΕΙ ΛΟΙΠΟΝ η αρχαιολογική Υπηρεσία της Φωκίδας, με την Υ/Η Σοφία Δημάκη, να υπογράφει το επίσημο φυλλάδιο του αρχαιολογικού Μουσείου Ελάτειας, να μας απαντήσει επισήμως, για την ανωτέρω απάτη και σε τι αποσκοπεί η όλη αυτή κίνηση;
Γιατί, αν θέλει να εξαφανίσει την Ιστορία, η ίδια, όπως "γνωστοί-άγνωστοι" εξαφανίζουν τα αρχαία από την αρχαία Ελάτεια και τις ολόγυρα αρχαίες περιοχές με λαθρανασκαφές, ας μας πει μαζί με τους Υπεύθυνους των Μουσείων, που ανήκει αρχαιολογικά η περιοχή της αρχαίας Ελάτειας. Στη Φωκίδα ανήκει ή στη Λοκρίδα παλιότερα που σήμερα ανήκει στο δημοτικό διαμέρισμα Ελάτεια-Αμφίκλεια με έδρα την Τιθορέα του νομού Φθιώτιδας; Και γιατί παρακαλώ με πείσμα, θέλουν τους Λοκρούς να τους εξαφανίσουν, από κατοίκους της περιοχής;

Σημείωση: Η Φωκίδα ή νομός Φωκίδας έχει πρωτεύουσα την Άμφισσα. Τι συμβαίνει αυτήν την εποχή λοιπόν στην περιοχή αυτή και τι συμφέροντα καλύπτονται; Τι θέλουν να κουκουλώσουν κάτω από την "ομπρέλα" οπού λέγεται Φωκίδα;
Οι αρχαιολογικές Υπηρεσίες ή Εφορίες αρχαιοτήτων, όπως λέγονται, έχουν λόγο ν΄ανατρέπουν την Ιστορία, τη Γεωγραφία και την αλήθεια; Αν ναι, από ποιους υποκινούνται και με ποια σκοπιμότητα; 










Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Οι αρχαίοι Λοκροί και η σχέση τους με τους Μακεδόνες της Αμφίπολης"

Νότα Κυμοθόη "Οι αρχαίοι Λοκροί και η σχέση τους με τους Μακεδόνες της Αμφίπολης"
1Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Αν υπάρχουν Μακεδονικά ευρήματα ή όχι, στην περιοχή οπού κατοικούσαν οι αρχαίοι Λοκροί, δεν αποτελεί "μυστικό" για τους ερευνητές της Ιστορικής αλήθειας. Μυστικό δεν είναι μήτε το Ιστορικό Λ το οποίο υπήρχε επάνω στα Μακεδονικά νομίσματα που είχαν ως προέλευση την αρχαία Αμφίπολη. Τι σχέση έχει το όλο θέμα με την αρχαία περιοχή, όπου κατοικούσαν οι αρχαίοι Λοκροί;
Παραμονές των εκλογών του 2014, λεηλάτησαν αρχαιοκάπηλοι στην αρχαία Ελάτεια, περιοχή  πλάι στο δρόμο, κι ανοίγοντας με σκαπτικά εργαλεία στον αρχαιολογικό χώρο, βρήκαν Μακεδονικούς τάφους!!! Τι έγιναν τα ευρήματα; Υπήρχαν; Ήταν άδειοι; Είχαν ανοιχτεί πάλι, παλιότερα απ΄όσους γνώριζαν καλά την περιοχή;
Τι σχέση έχει το Λ των Λοκρών (αρχαίων κατοίκων στην αρχαία Ελάτεια, περιοχή Φθιώτιδα, κι όχι Φωκίδα, όπως θέλουν να την τοποθετούν οι "σημερινοί αρχαιολόγοι από συμφέρον"), με τους Λάκωνες της αρχαίας Σπάρτης που μιλάνε για το "Λ" της ασπίδας τους; Τι σχέση έχει αυτός ο συμβολισμός με τον Λεωνίδα που πολέμησε στις Θερμοπύλες;
Ερωτήματα πολλά και αναπάντητα, αλλά οι δρόμοι της ιστορικής έρευνας έχουν απαντήσεις πολλές!!!
(συνεχίζεται)

Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Αρχαίοι Λοκροί -Ελάτεια"

             Νότα Κυμοθόη "Αρχαίοι Λοκροί-Ελάτεια"
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .
όλες οι φωτογραφίες ανήκουν στη Νότα Κυμοθόη, κι έχουν Πνευματικά Δικαιώματα!

Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Νότα Κυμοθόη

Κυριακή 16 Ιουλίου 2017

Νότα Κυμοθόη"Το ιερό ελάφι της Θεάς Αρτέμιδος"Δοκίμιο


Νότα Κυμοθόη:" Το ιερό ελάφι της Θεάς Αρτέμιδος"Δοκίμιο

Περπατώντας καλοκαιριάτικα στην πόλη της Ρόδου, το ελάφι είναι σήμα κατατεθέν παντού. Το ελάφι της Ρόδου, αλλά κι αυτό, στο Σύνταγμα, στην κεντρική πλατεία της Αθήνας. Αξίες οπού χάνονται ή σημάδια για να ανιχνεύσουμε τις αξίες που δε χάθηκαν, άσχετα αν οι περισσότεροι σήμερα τις αναζητούν με λάθος τρόπο. Οι έχοντες ελληνική καταγωγή και ελληνικό DNA, ας τις ψάξουμε σε ότι έχει σχέση με τις δικές μας ιστορικές πηγές. Γιατί, οι αλήθειες και τα διδάγματα της ελληνικής φυλής, αποτελούν τα θεμέλια για το ελληνικό μέλλον μας.
Το χαριτωμένο ζώο που αποτέλεσε ιερό σύμβολο στο νησί της Ρόδου!..Στις βοτσαλωτές αυλές βλέπουμε θαυμάσιες παραστάσεις με ελάφια.
Το πιτσιλωτό ελάφι, όπως το λένε οι ντόπιοι. Σύμβολο της Αρτέμιδος, της αρχαίας Θεάς των Ελλήνων, αδερφής του αρχαίου Θεού Απόλλωνος και επειδή οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν, γιατί δεν διδάχτηκαν αρχαία ελληνική σκέψη και αρχαία ελληνική ιστορία και μυθολογία, είναι καιρός να γνωρίσουν, όσοι φυσικά αγαπούν τη γνώση. Οι άλλοι, ας αρκεστούν στην καταστροφολογία τους με το δικό τους τρόπο. Ο καθένας διαλέγει τι θέλει να έχει στην πορεία του για την εξέλιξή του. Αρκεί να έχει στο νου, πως η αλήθεια είναι μόνον ΜΙΑ και αργά ή γρήγορα έρχεται στο φως!
Αλλά όσοι λένε πως είναι Έλληνες κι Ελληνίδες στην καταγωγή, δεν οφείλουν να γνωρίζουν τη γνώση των αρχαίων προγόνων του τόπου όπου ακόμα ορίζεται ως Ελλάς;

Όταν λοιπόν τον 6ο π.Χ. αιώνα αποφασίστηκε από την Αμφικτιονία των Δελφών η τιμωρία των κατοίκων της Κρίσας, και συγκεκριμένα όσων κρατούσαν τους φώκους, γιαυτό κι ονομάστηκαν Φωκείς, επειδή πρόσβαλαν τους απεσταλμένους και  προσκυνητές από τη Βοιωτία που όδευαν στο ιερό του Απόλλωνος στους Δελφούς. Επίθεση και προσβολή που έγινε πολλές φορές και όταν παράγινε το κακό έξω από το λιμάνι της Κίρρας. Αλλά και προσβολές και ληστείες συνεχείς, που αμαύρωσαν τα ιερά και όσια του Απόλλωνος, με αποτέλεσμα να διεξαχθούν οι ιεροί πόλεμοι, άσχετα ποιοι ήταν η αιτία. Οι γνώμες ήταν πολλές για το ποιοι ευθύνονταν για όλα αυτά. Άλλοι κατηγορούσαν τους Αθηναίους κι άλλοι τους Θεσσαλούς, γειτόνους της αρχαίας Φθίας. Γιατί αυτοί που κρατούσαν τους φανούς στα μονοπάτια ονομάζονταν Φωκείς( από τους φώκους=αναμμένα κλαδιά ελάτου),  Δαυλείς(από τους δαυλούς=αναμμένα κλαδιά έλατου) και Δαδιώτες (από τα δαδιά=αναμμένα κλαδιά έλατου), κάτοικοι δηλαδή σε περιοχές που ζούσαν, ενώ η εργασία τους ήταν να κόβουν κλαδιά από τα έλατα, να τα επεξεργάζονται και να στέκουν στα περάσματα φωτίζοντας τα μονοπάτια που περνούσαν οι επισκέπτες και προσκυνητές για το Ιερό του Απόλλωνος στους Δελφούς. Οι επιθέσεις και οι ληστείες ήταν συχνές και ίσως ευθύνονται ίσως όχι, η αλήθεια είναι πως ευθύνονται κάποιοι για τους ιερούς πολέμους, που επέφεραν μεγάλη καταστροφή στους Έλληνες. Οι ασθένειες αλλά και η πείνα που έπεσε από τα δεινά ήταν μεγάλη μάστιγα για όλους μετά από την σφοδρή πολεμική αντιπαλότητα των ελληνικών πόλεων. Αφ΄ ενός χάθηκε η ενότητα με το ομόθρησκον, και παρά το ομόγλωσσον, το ομότροπον και ομόαιμον, ο διαχωρισμός είχε συμβεί γιατί ο πόλεμος έφερε θανάτους και η καταστροφή πολλά δεινά και στον πολιτισμό αλλά και στην μετέπειτα ιστορική πορεία των πόλεων.
Ο Σόλων ο Αθηναίος, πρότεινε να ρωτήσουν το Μαντείο το Δελφών για το τι να πράξουν και ποια ήταν η γνώμη του Απόλλωνος και το θέλημά του.
 Η Πυθία έδωσε τον εξής χρησμό:  «Πηγαίνετε στη Κω. Φέρτε το παιδί του ελαφιού και χρυσό.» 
Οι ιεροί Αμφικτύονες απόρησαν. Τι εννοούσε ο Απόλλων; Αφού ο χρυσός ήταν στο Μαντείο του άφθονος, γιατί γύρευε χρυσό από την Κω; Τι εννοούσε με το «γιο του ελαφιού»;  
Έστειλαν στην Κω απεσταλμένους κι εξήγησαν στους άρχοντες της περιοχής το σκοπό του ταξιδιού τους.
Από το ιερό του Ασκληπιού, ένας ιερός Δάσκαλος Θεραπευτής, κατάλαβε το χρησμό και είπε: "Ο χρησμός αφορά το γιο μου Χρύσο κι εμένα. Εγώ ονομάζομαι Νέβρος και τα μικρά ελάφια ονομάζονται νεβροί. Ο γιος του ελαφιού είναι ο γιος μου.  Παίρνοντας το γιο του μαζί, καθώς κι έναν Καλυδώνιο ακόλουθο πήγε στους Δελφούς. Με τις ιατρικές γνώσεις του Θεού Ασκληπιού αποκατέστησε την υγεία στο στρατόπεδο και έριξε ελλέβορο στις πηγές απ΄ όπου υδρευόταν  η Κρίσσα. Οι Κρισσαίοι αποδυναμωμένοι από τον ελλέβορο ήταν δύσκολο να αντισταθούν και οι οπλίτες των Αμφικτιόνων όρμησαν στα τείχη.  Ο Χρύσος υπερπήδησε πρώτος τις επάλξεις αλλά σκοτώθηκε από τον Μερμοδαίο. Οι Αμφικτύονες όμως κατέλαβαν και κατέσκαψαν την πόλη. Ο Χρύσος, ο γιος του ελαφιού, τάφηκε σε περίοπτη θέση στον Ιππόδρομο των Δελφών και εκτιμάτο ως ήρωας.
Το Ασκληπιείο της Κω ήταν περίφημο στην Αρχαιότητα,  αλλά και η Ιατρική Σχολή της Ρόδου, όπως αναφέρει ο Ηρόδοτος, υπήρξε σπουδαία. 
Ο Νέβρος συντετριμμένος από το χαμό του γιου μετοίκισε στη Ρόδο.  Η θρησκεία εκείνη την εποχή και τα ιερά των Θεών έπαιζαν πρωτεύοντα ρόλο, στη ζωή των ανθρώπων. Ο θεαραπευτής ενός ιερού, ως θεράπων του Ασκληπιού που είχε χάσει ένα γιο, στην προσπάθειά του να εφαρμόσει το θέλημα του Απόλλωνα, προγόνου του θεού τον οποίο και υπηρετούσε, έγινε ένα σημαντικό πρόσωπο για τον τόπο του. 
 Έτσι, ο Νέβρος, το ελάφι και ο «γιος του ελαφιού», ο Χρύσος, συμβολίστηκαν με τα 2 ιερά ελάφια στην είσοδο του λιμανιού της Ρόδου. Αποτέλεσαν δε σήμα κατατεθέν για την είσοδο στο λιμάνι, μαζί με τον Κολοσσό της Ρόδου.
Γιατί αν κάποιοι έχουν λησμονήσει ή μάλλον από άγνοια δεν κατανοούν τις θεϊκές ενέργειες, είναι δικό τους θέμα. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως δεν υπήρξαν. 
Η Θεά Άρτεμις, λατρευόταν μαζί με τη μητέρα της Λητώ, τον αδερφό της και Θεό του Φωτός Απόλλωνα και το Θεό Διόνυσσο, και στην περιοχή Αρτέμιδα, του νομού Αττικής. Κι ευτυχώς που ακόμα υπάρχει ως περιοχή με το όνομα της Θεάς, για να θυμίζει την προστάτιδα της φύσεως Θεά Άρτεμη. Αλλά, ποιος έχει στο νου του, τα ελάφια, οπού πλήθος υπήρχαν σε όλη την περιοχή;
Ποιος έχει στο νου του αυτά τα υπέροχα ζώα, ώστε να τα προστατέψει σήμερα;
Από τον περίφημο αρχαίο ναό της Εφέσου αφιερωμένο στην Άρτεμη, μόνον ένας κίονας υπάρχει να στέκει καταμεσής ερήμου, κι όσοι τον βλέπουν και γνωρίζουν ιστορία και βλέπουν και τον άλλον οπού έχει μεταφερθεί μέσα στο ναό της Αγιά Σοφιάς στην Κωνσταντινούπολη, έρχονται στο νου του οι αναφορές του Αντίπατρου του Σιδώνιου.
       Αυτός ο άνθρωπος, ήταν ο εμπνευστής για να κατασκευαστούν τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου, ένα από τα οποία ήταν ο μεγαλοπρεπής ναός της Αρτέμιδος στην αρχαία ελληνική πόλη Έφεσο.
      «Έχω δει τους μεγαλοπρεπείς Κρεμαστούς κήπους της Βαβυλώνας, το Άγαλμα του Ολυμπίου Διός, τον Κολοσσό της Ρόδου, τις Πυραμίδες της Αιγύπτου κι ακόμα έχω δει το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού, αλλά όταν βλέπω τον ναό της Αρτέμιδος που αγγίζει τον ουρανό, τα υπόλοιπα μνημεία χάνουν τη λαμπρότητά τους. Εκτός από τον Όλυμπο, ο ήλιος δεν φάνηκε πουθενά αλλού τόσο μεγαλοπρεπής όσο εδώ».  Ο Ηράκλειτος ο Εφέσιος (535 π.Χ. – 475 π.Χ.) κορυφαίος προσωκρατικός φιλόσοφος, που υποστήριζε "τα πάντα ρει" και πως το αρχέγονο και αείζωο πυρ είναι το πρωταρχικό στοιχείο του κόσμου και πως αυτό βρίσκεται στο διαρκές γίγνεσθαι. Στο τέλος της ζωής του εγκατέλειψε τα κοινά και κατέφυγε στο ιερό της Αρτέμιδος στην Έφεσο.
Η Θεά Άρτεμη, λατρεύτηκε στη Ρόδο με λαμπρότητα και βλέπουμε παραστάσεις της στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ρόδου, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, του Βερολίνου, του Μονάχου, της Χαϊδελβέργης, της Κοπεγχάγης, της Βοστόνη, του Λονδίνου αλλά και στο Ερμιτάζ, που απεικονίζεται ως και σε χρυσά ενώτια.

Η παράσταση θέλει τη Θεά Άρτεμη με φτερά, όπως στις ημέρες μας υπάρχουν με φτερά Άγγελοι κι Αρχάγγελοι. Στην παράσταση η φτερωτή Άρτεμις Θεά, κρατά δυο ελάφια.
Στη Ρόδο πλήθος ερειπωμένων αρχαίων Ναών της Θεάς Αρτέμιδος και τοπωνύμια που φανερώνουν όλη τη σχέση οπού είχαν οι αρχαίοι κάτοικοι του νησιού με την ίδια. Οι βωμοί προς τιμήν της ήταν διάσπαρτοι παντού και πάνω τους έχουν χτιστεί οικοδομήματα ανεξέλεγκτα. Αλλά η Αγοράια Άρτεμις, η Κοκκώτα Άρτεμις, η Αγροτέρα Άρτεμις, η Αριστόβουλη Άρτεμις, η Κίκτυνα Άρτεμις, η Εκάτη ή Σώτειρα Άρτεμις, η Ερεθιμία Άρτεμις, η Ερημοκεκοία Άρτεμις, η Ευπορία Άρτεμις, η Θερμία Άρτεμις, η Κακοία Άρτεμις, η Περγαία Άρτεμις.

Ο λόγος για το συγκεκριμένο άρθρο, είναι για το ιερό ελάφι της Αρτέμιδος, το σπάνιο είδος του οποίου υπήρχε παντού στον ελληνικό χώρο αλλά και στις περιοχές της ανατολής. 
Αν λοιπόν το περιβάλλον αποτελεί ιερό χώρο για όλους μας, έχουμε ιερή υποχρέωση, να εργαστούμε ομαδικά για τη διάσωση του σπάνιου αυτού είδους, όπου κι αν υπάρχει στα ελληνικά εδάφη.
Αν λοιπόν στις ημέρες μας υπάρχουν ακόμα κάποιοι οπού ενδιαφέρονται για το Περιβάλλον, αφιλοκερδώς, ας το πράξουν!.. Γιατί το περιβάλλον αποτελεί μέρος του Πολιτισμού των ανθρώπων!
Nοτα Κυμοθόη
Άδεια Creative Commons