Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2022

Νότα Κυμοθόη " Η δύναμη των ανθρώπων" Δοκίμιο

Νότα Κυμοθόη "Η δύναμη των ανθρώπων" Δοκίμιο
   Παρακολουθώντας τα όσα συμβαίνουν στην χρονική περίοδο των τελευταίων ετών στην Ελλάδα, αλλά και στον κόσμο όλον, ενώ ταυτόχρονα μελετώ, έχουν έρθει στο νου μου πολλές σκέψεις. Ειλικρινά, δεν κατανοώ για που βαδίζει η ανθρωπότητα, δηλαδή το σύνολο των ανθρώπων. Ζω μέσα σε αυτόν τον κόσμο κι επικοινωνώ καθημερινά με πλήθος ανθρώπων, διαφόρων οικονομικών επιπέδων και πνευματικών τάξεων και διαφορετικών χωρών. Απορώ μεν, αλλά συνειδητοποιώ δε, το επίπεδο πνευματικότητας οπού τους διακατέχει. Στοιχείο δε αυτής είναι η ψυχοπνευματική ανάπτυξη, οι απόψεις, αλλά και η ψυχολογική ισορροπία του κάθε ενός , αδιακρίτως του οικονομικού επιπέδου του.  Και καθώς κρατώ στα χέρια μου βιβλία της αείμνηστης και σπουδαίας γυναίκας Ζακλίν ντε Ρομυγί, βαδίζοντας τις ηλιόφωτες ημέρες κάτω από την αρχαία Ακρόπολη της ελληνικής πρωτεύουσας και στον ίσκιο του Παρθενώνα, έρχονται πλήθος δακρύων στα μάτια μου. Είναι μια παράξενη μιζέρια, ένα κάτι δυσώδες συναίσθημα, οπού πλανάται στην ατμόσφαιρα, ανάμεσα στο σιωπηλό ανθρώπινο είδος, οπού βαδίζει, δεν βαδίζει, προσπερνάει και πάει, δεν πάει... Χάνεται στη σιωπή του... Μια σιωπή, οπού λέει πολλά. Σκέπτονται, δεν σκέπτονται; Δεν ξέρω. Κανείς δεν μιλά αυτήν τη σιωπηλή εποχή των μασκών οπού κλείνουν το στόμα όλων υποχρεωτικά. Κι έρχονται τα λόγια αυτής της σπουδαίας Γαλλίδας γυναίκας και μου χτυπάνε γροθιές καθώς συμβαίνουν όλα αυτά τα γεγονότα οπού ζούμε εδώ και δυόμισι έτη. Πανδημία, μη πανδημία, ιός, θάνατοι, μέτρα κάθε ημέρα κι έκτακτα μέτρα και ... Που πάει αλήθεια ο κόσμος αυτήν την εποχή; Που βαδίζει η ανθρωπότητα; Κι αυτοί όλοι οι εκλεγμένοι να υπηρετούν το λαό, απορώ τι υπηρετούν. 
      Γιατί... «Το να μάθεις να σκέπτεσαι, να είσαι ακριβής, να ζυγίζεις τις λέξεις σου, να ακούς τον άλλον, σημαίνει ότι είσαι ικανός να διαλέγεσαι. Κι αυτό είναι το μόνο μέσο για να αναχαιτιστεί η τρομακτική βία που αυξάνεται γύρω μας. Ο λόγος είναι η έπαλξη κατά της κτηνωδίας. Όταν δεν ξέρουμε, όταν δεν μπορούμε να εκφραστούμε, όταν ο λόγος δεν είναι επαρκής, όταν δεν είναι αρκετά επεξεργασμένος επειδή η σκέψη είναι ασαφής και μπερδεμένη, δεν απομένουν παρά οι γροθιές, τα χτυπήματα, η άξεστη, βλακώδης, τυφλή βία». Ναι, αυτές είναι οι σκέψεις και τα λεγόμενα της φίλης μου Ζακλίν ντε Ρομυγί, οπού μέσα από τις σπουδαίες αράδες των βιβλίων της, αισθάνομαι περισσότερο υπερήφανη για την ελληνική μου καταγωγή, αλλά ξυπνάει ταυτόχρονα και μια δύναμη σαν της Ζαν Ντάρκ για να σώσω αυτήν την ξεσκισμένη χώρα μου. Τα όπλα μου η γραφή και τα πινέλα μου. Δεν έχω τίποτ΄ άλλο.
      Η ατμόσφαιρα σήμερα υγρή, συννεφιασμένη και βροχερή. Σηματοδοτεί την συννεφιά οπού έχει φωλιάσει στων ανθρώπων τις καρδιές και τις σκέψεις και έχει στήσει επαύλεις ισχυρές στις ζωές τους, δίχως  να ρωτήσει κανέναν. Σκέψεις απελπισμένων ανθρώπων, οπού υπομένουν πολλά χρόνια τις καταπιεστικές εξουσίες, οπού δεν προσφέρουν σχεδόν τίποτα, για να αισθάνονται καλύτερα οι άνθρωποι σήμερα. Σε αυτήν την Ελλάδα, που γιόρτασε τα 200 χρόνια Ελευθερίας της από τον τουρκικό ζυγό 1821-2021, τι έχει διδαχτεί έως τώρα ο νεοελληνικός πληθυσμός της, από αυτήν όλη την ιστορική μνήμη και αυτούς όλους τους αιματοβαμμένους αγώνες της; Και σε αυτήν την Ε.Ε. οπού τα κοινωνικά αγαθά είναι σχεδόν κοινά με αυτά όλων των χωρών μελών της, τι έχει διδαχτεί ο σημερινός Ευρωπαίος πολίτης της; Μιλάω λοιπόν για την ΥΓΙΕΙΑ ή ΥΓΕΙΑ όπως κατάντησε να γράφεται στην ελληνική γλώσσα, δίχως το Ι της Ίασης που θεραπεύει. Αυτό το πολύτιμο κοινωνικό αγαθό, οπού έγιναν αγώνες μεγάλοι και σπουδαίοι, για να κατορθώσει ο κάθε άνθρωπος να έχει την περίθαλψή του και την ιατρική του φροντίδα από τους αμέτρητους ιατρούς σε αυτήν τη χώρα. Τα παιδιά των Ελλήνων κι Ελληνίδων, οπού πήραν τον όρκο του Ιπποκράτη, για να υπηρετούν τον άνθρωπο και τον κάθε συνάνθρωπο κι όχι να εργάζονται για την κερδοσκοπία της τσέπης τους. Υπάρχουν γιατροί καλοί και γιατροί κακοί; Ο καθένας άνθρωπος έχει τις απόψεις του σε αυτό το θέμα... Υπάρχουν διχογνωμίες κι ανάμεσά τους πολλές, πάρα πολλές. Γιατί άραγε; Τι έχει συμβεί στον τομέα της ΥΓΕΙΑΣ; Εμπορεύται το κοινωνικό αυτό αγαθό ως "προϊόν" κέρδους εις βάρος της ανθρωπότητας κι από ποιους; Ποιος είναι αυτός ο άμεμπτος άνθρωπος της πολιτικής εξουσίας που θα ηγηθεί υπέρ των ανθρώπων και θα υπηρετήσει την ανθρωπότητα παραμερίζοντας το ατομικό του οικονομικό κέρδος σε αυτόν τον τομέα; Υπάρχει;
     Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ είναι θέμα δύναμης, αλλά και γοήτρου, οπού ναι μεν αισθάνεται καλά αυτός οπού την έχει και την κατέχει, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και διαβατήριο περάσματος ανάμεσα στα πλήθη των αμαθών, αλλά και των γνωστικών δίχως φόβο. Αυτός οπού κατέχει τη ΓΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΕΙ, δίχως να βλάπτει εκείνον οπού είναι αμαθής. Από την εμπειρία μου με την επικοινωνία των ανθρώπων στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες, ο άνθρωπος οπού είναι ΣΟΦΟΣ είναι ΑΠΛΟΣ και βοηθάει τον αμαθή, δίχως να του επιβάλλεται. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ είναι θέμα σοβαρό και κανείς δεν έχει κανένα δικαίωμα να στοχεύει στο μυαλό και στη σκέψη κανενός δίχως τη θέλησή του. Αποτελεί δε κοινό κοινωνικό αγαθό για όλους και κανένας της εξουσιαστικής τάξεως ηγέτης δεν έχει κανένα δικαίωμα να στοχεύει σε αυτόν τον τομέα απαξιώνοντας και θανατώνοντας την ΠΑΙΔΕΙΑ κι ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ των ανθρώπων. Κατακτήθηκε η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και η ΠΑΙΔΕΙΑ ως αγαθό μέσα από πολλούς αιματοβαμμένους αγώνες δράσης της διψασμένης νεολαίας σε αυτήν τη χώρα, για ένα καλύτερο μέλλον. Πως είναι δυνατόν να οπισθοδρομεί η κοινωνία σε αυτό το θέμα; Πως είναι δυνατόν να μην υπάρχει ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ;
     Η σκοτεινάγρα της θρησκείας έθρεψε σκοτεινά και στρεβλά πλήθος από ανθρώπους, οπού τόλμησαν αδίστακτα να ασκήσουν βίαιη συμπεριφορά σε συνανθρώπους τους χρησιμοποιώντας το όνομα θεού. Κανείς ΘΕΟΣ δεν είναι ΒΙΑΙΟΣ, παρά μόνον οι άνθρωποι για λόγους ατομικών συμφερόντων και κοσμικής θρησκευτικής εξουσίας τους. Και πως φθάσαμε έως εδώ με τόσα εγκλήματα μέσα στο χώρο των θρησκευμάτων; Ποιος φταίει και πως στηρίζεται και υποστηρίζεται αυτή η άρχουσα τάξη, οπού διαπράττει συνεχώς εγκλήματα και δεν ιδρώνει το αυτί κανενός; Η ΒΙΑ δεν είναι απρόσωπη, αλλά έχει πρόσωπα εξουσίας και στηρίζεται σε αυτά, είτε ονομάζεται στρατιωτική είτε αστυνομική, στοχεύει να διαχειρίζεται την ανθρωπότητα, για να υπάρχει. Κι ενώ προέρχεται από ανθρώπους οι οποίοι την καταδικάζουν πως συμβαίνει ταυτόχρονα να την υπηρετούν; Ποιος είναι λοιπόν ο ρόλος της στρατιωτικής και αστυνομικής εξουσίας; Δεν είναι να στηρίζει και να υποστηρίζει την ανθρωπότητα στη χώρα οπού υπάρχει; Πως είναι δυνατόν να έχει ρόλους πρωτόγονους κι αντί να υπηρετεί το πλήθος των ανθρώπων έφτασε να στηρίζει και να υποστηρίζει την άρχουσα τάξη;
     Κι ενώ αντιλαμβάνονται όλοι τα όσα συμβαίνουν σιωπούν μέσα στην καθημερινή τους κατάσταση παρασυρμένοι ίσως από έναν παράφορο σεξισμό, που έχει κι αυτός επιβληθεί από την άρχουσα τάξη. Ένας σεξισμός, που έχει γίνει μόδα, δίχως συναίσθηση της πραγματικής αξίας του Έρωτα, παρά μόνον του ηδονικού στιγμιαίου παροξυσμού. Άνθρωποι ως να είναι κάποια κτήνη, δίχως αυτήν την σπουδαία συναίσθηση της αισθητικής ομορφιάς του πριν, αλλά και του μετά της συνουσίας συνεύρεσής τους, οπού επέρχεται ή δεν επέρχεται συναισθηματική ολότητα. Γιατί αυτή, οπού παραμένει, είναι δύναμη φλογερής αγάπης. Γιατί ο Έρωτας αν δεν αγαπηθεί κι αν οι ερωτευμένοι δεν αισθανθούν αγάπη, παραμένει στιγμιαίο πάθος, που οδηγεί σε ψυχολογικές καταστάσεις παραφροσύνης. Και τι να σκεφτεί κανείς για τις 17 γυναικοκτονίες του 2021 στην Ελλάδα; Ποια σκοτεινή Εκπαίδευση καθοδήγησε τη βιαιότητα στις υπάρξεις αυτών των ανθρώπων που αφαίρεσαν τις ζωές των γυναικών; Τι πρέπει να διορθώσει η ανθρώπινη κοινωνία και τι πρέπει να δει η εξουσιαστική τάξη που υποστηρίζεται από τη δικαστική εξουσία των Νόμων αυτής της χώρας; Ο σεξισμός έχει απλώσει τα πλοκάμια του παντού κι έχει αλλοτριώσει την πολιτική, θρησκευτική, δικαστική και κάθε είδους εξουσία. Οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται με τα "γεννητικά" τους όργανα που έχει βλάψει τον εγκέφαλό τους, δηλαδή το κεντρικό νευρικό τους σύστημα. Αλλιώς πως μπορεί κάποιος να εξηγήσει όλα αυτά τα εγκλήματα που έπληξαν την ανθρωπότητα;
       Κι ενώ οι άνθρωποι αγωνίζονται να επιβιώσουν συμβαίνει να απαξιώνονται από την εξουσία ανθρώπων, μέσα στις Υπηρεσίες, τους οποίους ψήφισαν για να τους υπηρετήσουν. Από που καθοδηγούνται αυτοί; Οι ανθρώπινες κοινωνίες τυχαία ή μήπως προγραμματισμένα φτωχοποιούνται, ενώ κάποιοι ελάχιστοι πλουτίζουν με αμύθητα οικονομικά, που δεν τα χωράει ο ανθρώπινος νους; Και πως ταπεινωμένοι οι άνθρωποι υποκύπτουν και υπακούουν σε μια μαζική κατάσταση διαχείρισης, οπού τους ασκείται, δίχως να μπορούν να έχουν κάποιο αντίλογο γι΄ αυτήν; Το κέρδος λοιπόν, τα χρήματα, ως τρόμος και φόβος; Είναι αυτή η κατάσταση ΒΙΑ και ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ή δεν είναι; Αποτελεί  δε ένα μαζικό bullying, καθώς είναι διαχειρισμός ανθρώπων ως "μάζα", από ελάχιστους, οπού ενώ γνωρίζουν τα ανθρώπινα προβλήματα αδιαφορούν τελείως γι΄ αυτά. Και ενώ έχει κατηγορηθεί η ΒΙΑ ΤΩΝ ΟΠΛΩΝ ΩΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ, χρησιμοποιούν τον τομέα ΥΓΕΙΑ, για να ελέγχουν κοινωνικά τις ανθρώπινες μάζες. Διαφορετικά, τι σχέση έχει αυτό όλο το παράλογο σκηνικό, οπού ζει η ανθρωπότητα στον πλανήτη Γη, με έλεγχο παγκοσμίως των οικονομικών του καθενός για εμβολιασμούς με κωδικούς των TAXIS; Τι είδους οικονομικός έλεγχος είναι αυτός για το θέμα ΥΓΕΙΑ του καθενός; 
      Έτσι απλά λοιπόν, με αφορμή τον Παρθενώνα και το αρχαίο ελληνικό Πνεύμα στοχάζομαι, αυτήν την βροχερή ημέρα, που έχει πάει όλη η αρχαιοελληνική Διανόηση, η αρχαία ελληνική Σκέψη αλλά και ο ορθολογισμός των Σοφών της αρχαίας μου πατρίδας Ελλάδας; Που είναι σήμερα η ανθρωπιά σε αυτόν τον Πλανήτη και πως θα ορθωθεί και θα στηριχτεί ο κόσμος μας;
Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός


     

Κυριακή 11 Ιουλίου 2021

Nοτα Κυμοθόη "Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ" Παγκόσμιου Ποιητικού Διαγωνισμού

 

Νότα Κυμοθόη "Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ"

 Παγκόσμιου Ποιητικού Διαγωνισμού
   Ευγνωμονώ την πατρίδα μου Ελλάδα, για όλη την έμπνευση οπού μου έδωσε, με αφορμή τα 200 χρόνια εορτασμού μας, της απελευθέρωσης από την σκλαβιά του οθωμανικού ζυγού, με την επανάσταση του 1821.
   Η Ποίησή μου, με τίτλο "Ελλάδα αγάπη μου", απέσπασε το Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ στον Παγκόσμιο Ποιητικό Διαγωνισμό, που διεξήγαγε η ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ 2021 με θέμα: Ελλάδας προσκλητήριο 1821 - 2021... κοιτίδα του πνεύματος, του πολιτισμού και της ειρήνης".



Η κριτική επιτροπή ήταν: 
     Σωκράτης Δεληβογιατζής Καθηγητής Φιλοσοφίας του ΑΠΘ, Ζήτα Καλογιάννη συγγραφέας- ποιήτρια, Νέλλη Λαγάκου συγγραφέας -ποιήτρια, Δημήτρης Μπουκόνης πρόεδρος της Αμφικτυονίας Ελληνισμού-ποιητής-ζωγράφος, Αντώνης Μπουσμπούκης Καθηγητής Γλωσσολογίας του ΑΠΘ, Ανέστης Μωυσιάδης ποιητής -ιατρός, Αθανάσιος Τρίψας συγγραφέας -ποιητής, Antre Moriac συγγραφέας-ποιητής, Antonio Rontieri συγγραφέας-ποιητής. Ευγνωμονώ την κριτική επιτροπή!

 

Η ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ εξέδωσε τις συμμετοχές όλων σε ένα βιβλίο, μια καλαίσθητη ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ, που αποτελεί πραγματικό κόσμημα.

 Απευθύνει χαιρετισμό ο Υφυπουργός Εσωτερικών Αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης κ. Σταύρος Καλαφάτης. Συγχαίρει την ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ για την πολύχρονη και ουσιαστική πολιτιστική, κοινωνική και εθνική προσφορά της και τη δυναμική παρουσία της στην πνευματική δημιουργία και ανάταση της Πατρίδας μας. Συγχαίρει θερμά όλους τους Ποιητές και όλες τις Ποιήτριες που λάβαμε μέρος στον διαγωνισμό και μας εύχεται νέες εμπνεύσεις, επιτυχίες και διακρίσεις. Ο Πρόεδρος της ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ κ. Δημήτρης Μπουκόνης Ποιητής και Ζωγράφος, τονίζει πως στον διαγωνισμό αυτόν πήραν μέρος Ποιητές και Ποιήτριες από Ελλάδα κι εξωτερικό. Τα έργα όλων παρουσιάζονται στην ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ 2021, την οποία αποστέλλει σε ιδρύματα, πολιτιστικούς φορείς και στις σπουδαιότερες βιβλιοθήκες της χώρας μας και στον απόδημο Ελληνισμό. 

 Ευγνωμονώ όλους όσους εργάστηκαν για την υπέροχη αυτή έκδοση της Σειράς: "ΒΟΡΕΙΟΕΛΛΑΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ"!

  Ευγνωμονώ όλους τους αναγνώστες της Ποίησης κι όλους όσους τιμούν τους Ποιητές και τις Ποιήτριες. Η Ποίηση ασκεί παιδεία εκ των άνω προς τα κάτω. Εύχομαι τα νέα παιδιά να εμπνέονται και να αισιοδοξούν. Σας ευχαριστώ όλους εγκάρδια.

Νότα Κυμοθόη Λογοτέχνης και Εικαστικός, Ποιήτρια!


Κυριακή 30 Μαΐου 2021

Νότα Κυμοθόη "Αγάπη της σιωπής" Ποίηση

 


                                 


 Νότα Κυμοθόη "Αγάπη της σιωπής" Ποίηση


     Η λογοτεχνική εφημερίδα ΝΟΥΜΑΣ δημοσιεύει στο τεύχος 171 Μαρτίου -Απριλίου 2021 Ποίηση της Νότας Κυμοθόη με τίτλο "Αγάπη της σιωπής"!

       Ο σπουδαίος εκδότης της Γιάννης Νικολόπουλος, όπου επιμελείται κι εκδίδει χρόνια τον ΝΟΥΜΑ, τελεί Γενικός Διευθυντής της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πύργου Ηλείας. Η δράση του στο χώρο των Γραμμάτων των Τεχνών και του Πολιτισμού είναι γνωστή πολλά χρόνια. Αξέχαστες όλες οι Πολιτισμικές του εκδηλώσεις και τα Συνέδριά του στην αρχαία Ολυμπία.

         Η ανέκδοτη Ποίηση "Αγάπη της σιωπής" της Νότας Κυμοθόη, είναι δημοσιευμένη στην 21 σελίδα της λογοτεχνικής εφημερίδας ΝΟΥΜΑΣ και μπορείτε όσοι είστε συνδρομητές να την διαβάσετε ή και να γίνετε συνδρομητές, διότι το περιεχόμενο όλων των σελίδων του ΝΟΥΜΑ είναι πλούσιο και διαπαιδαγωγεί.

         


Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2021

Νότα Κυμοθόη "Η βρύση των αρχαίων Λοκρών"

 

Νότα Κυμοθόη 

"Η βρύση των αρχαίων Λοκρών"

Στην πλατεία της σημερινής Ελάτειας ψυχή των αρχαίων Λοκρών. Το αρχαίο μάεμαρο χτισμένο να μαρτυρά την αίγλη της αρχαίας πόλης τους, η οποία βεβηλώθηκε από τους τυχάρπαστους κάποτε Φωκείς, οπού με βία, κατέστρεψαν τα Ιερά του Θεού Απόλλωνος, το αρχαίο θέατρο της αρχαίας Ελάτειας, το ιερό της Θεάς Αρτέμιδος, το Ιερό του Θεού Ασκληπιού κι έκλεψαν τους θησαυρούς, υποδουλώνοντας τους αρχαίους κατοίκους. Η πόλη των αρχαίων Λοκρών, η αρχαία Ελάτεια οπού χτίστηκε πολύ πριν από την φωκική συμπολιτεία, πολύ πριν από τους ιερούς πολέμους, πολύ πριν από, πολλά αρχαία συμβάντα... Οι άνθρωποι και ο τόπος τους και αν οι σύγχρονες πολιτικές διαχώρισαν για λόγους συμφέροντος κι άλλαξαν κατευθύνσεις και σύνορα κι ονομασίες, η ιστορία δεν μπορεί ν΄ αμφισβητηθεί και να σβήσει. Οι Λοκροί που κατοικούσαν στην αρχαία πόλη Ελάτεια είχαν δημιουργήσει πολιτισμό σπουδαίο και η πόλη τους δεν ιδρύθηκε από τους Φωκείς, μήτε ανήκει στη Φωκίδα. Έτσι απλά, γιατί το μπέρδεμα είναι για ξεμπέρδεμα. Τα αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή από νόμιμες και παράνομες ανασκαφές, έχουν ταξιδέψει και πουλήθηκαν σε ξένα παζάρια. Ένα φαινόμενο που δυστυχώς αμαυρώνει όλη την ελληνική ύπαιθρο κι είναι  καταστροφείς του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Ο Πολιτισμός είναι άλλο πράγμα κι άλλο τα πολιτιστικά ως εκδηλώσεις. Δυστυχώς η Πολιτισμική σκέψη δεν διδάχτηκε στα ελληνικά σχολεία. Μήτε η πραγματική αγάπη για τον αρχαίο ελληνικό Πολιτισμό διδάχτηκε. Παρά δόθηκε βαρύτητα στην διδασκαλία των πολέμων κι όχι στην Ιστορία των Πολιτισμών, Αυτό μαζί με την υποχρεωτική θρησκευτική παιδεία δημιούργησε βαρβαρότητα. Η βαρβαρότητα αυτή σε σχέση με το ποιος θεός είναι ο καλύτερος και ο πιο σωστός, δημιούργησε εχθρούς. Ο διαχωρισμός, η έχθρα, η μνησικακία, η ζηλοφθονία, η κακία, η απληστία κι άλλα πολλά άσχημα διαιωνίσθηκαν και παγιώθηκαν στους χαρακτήρες και στις συμπεριφορές των τοπικών κοινωνιών. Ο παπάς, ο δάσκαλος κι ο χωροφύλακας μαζί με τον κοινοτάρχη στις τοπικές κοινωνίες διαμόρφωναν τον τρόπο συμπεριφοράς στις μικρές κοινωνίες. Η πραγματική καταστροφή στην Πολιτισμική αρχαία κληρονομιά ενός αρχαίου ελληνικού τόπου, οπού εξαφανιζόταν με την πάροδο των ετών, είχε παγιωθεί. Κανενός δεν ίδρωνε το αυτί. Και ενώ διάβηκαν τα χρόνια και μορφώθηκαν τα παιδιά αυτών των αμόρφωτων ελληνικών κοινωνιών, η νοοτροπία δεν άλλαξε. Οι αρχαιολογικοί χώροι δυστυχώς έγιναν βοσκοτόπια... Είναι πικρή η αλήθεια...

Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Ιδού η Ρόδος και το..."

Νότα Κυμοθόη "Η Ρόδος και το..."

Η Ρόδος ένα υπέροχο και σπουδαίο ελληνικό νησί, οπού έχει μεγάλη ιστορία. Η Ελλάδα και τα ελληνικά νησιά της, όμως οι σημερινοί νεοέλληνες πως θ΄ αποβάλλουν το "φόβο" όλων των "παθών' της ιστορικής διαδρομής και πως θα κατανοήσουν πως δεν είναι  "θύματα" κανενός, αλλά του ίδιου του εαυτού τους; Τι σχέση έχουν οι αρχαίοι "Λοκροί" και η νήσος Ρόδος; Ερωτήματα πολλά, τα οποία όμως απαντώνται από αρχαία ιστορικά συγγράμματα και δίνουν απαντήσεις σε γεγονότα τα οποία και πάλι επί των ημερών μας, απασχολούν τον Ελληνισμό. Έναν Ελληνισμό, του οποίου οι αρχαίες ιερές αξίες έχουν καταπατηθεί και μπλεχτεί με το θρήσκευμα "χριστιανισμός" και οι άνθρωποι ταμπουρωμένοι μέσα σε αυτό, δεν μπορούν να ξεχωρίσουν την αλήθεια. Υπάρχει αλήθεια; Έχει σημασία στην εποχή μας, έτσι όπως βαδίζει σήμερα ο κόσμος; Γιατί ενώ έλεγαν πως ο κόσμος τελειώνει το 2012, περιμένουμε το νέο έτος, για να σταματήσει η πανδημία του κορωνοϊού. Μια πανδημία οπού μαστίζει όλο σχεδόν τον πλανήτη. Τι θα συμβεί το 2021; Ένα έτος μεγάλων αλλαγών παγκοσμίως. Ένα έτος, όπου ο πλανήτης ΑΦΥΠΝΊΖΕΤΑΙ!!! "Ιδού λοιπόν η Ρόδος και ιδού το πήδημα" από το σκοτάδι του φανατισμού στο Φως της αφυπνισμένης συνειδήσεως.
 

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020

Νότα Κυμοθόη "Αρχαία Ελάτεια αρχαϊκή πόλη Λοκρών"



Photography Nota Kymothoe©Νότα Κυμοθόη
Νότα Κυμοθόη
"Αρχαία Ελάτεια αρχαϊκή
πόλη Λοκρών"


    Και ο Στράβων γράφει στη Γεωγραφία του, για την αρχαία Ελάτεια, και την χαρακτηρίζει αρχαϊκή πόλη των Λοκρών, η οποία πέρασε σε πολλά χέρια κατακτητών, μεταξύ αυτών ήταν και οι Φωκείς: Strabo. ed. H. L. Jones, The Geography of Strabo. Cambridge, Mass.: Harvard University Press. London: William Heinemann, Ltd. 1924.
       Η αρχαία Ελάτεια των αρχαίων Λοκρών κατοίκων αυτής της περιοχής, η οποία σήμερα ανήκει στο Δήμο Αμφίκλεια-Ελάτεια στο νομό Φθιώτιδας. Η αρχαία Ελάτεια, χτίστηκε πολλά χρόνια πριν περιέλθει στα χέρια της Φωκικής Συμπολιτείας. Δεν μπορεί λοιπόν να χαρακτηρίζεται η πόλη αυτή, Φωκική, από κάποιους "κερδοσκόπους" ή ευρισκόμενους σε άγνοια παντελή. Αποτελεί ύβρη και προσβολή των αρχαίων Ελλήνων Θεών της περιοχής και μάλιστα της Θεάς Αθηνάς Κραναίας (στην άνω εικόνα κάποια από τα ερείπια του κατεστραμμένου αρχαίου δωρικού ναού της, σε λόφο, κοντά στη σημερινή πόλη Ελάτεια). 
     
   Οι αρχαίοι κάτοικοι μετά τη διάσωσή τους από τον κατακλυσμό, γνωστό ως κατακλυσμό του Δευκαλίωνος, αφού ευχαρίστησαν τον Φύξιο Ζευ, έχτισαν τον ναό αυτόν προς τιμήν της λατρευτής κι αγαπημένης κόρης του Αθηνάς και της έδωσαν το επίθετο Κραναία. Ο αρχαίος Ναός της Κραναίας Αθηνάς υπήρχε ενεργός ως την εποχή του Ιουστινιανού, μαζί με τους άλλους αρχαίους ναούς μέσα στην αρχαία πόλη Ελάτεια. Ερείπιά τους διακρίνονται ακόμα και σήμερα, παρά τις μεγάλες καταστροφές που έχουν γίνει από τους χριστιανούς, χτίζοντας πάνω σε αυτούς τους δικούς τους ναούς, αλλά κι από πολέμους και βανδαλισμούς  στην πορεία των ετών που πέρασαν.
                                                              
                                                                                                               Σε αυτήν την εικόνα όπου τα αρχαία ερείπια του ναού της Αθηνάς Κραναίας τα σακατεύει ο χρόνος επάνω στον λόφο αυτόν, η θέα είναι μοναδική, καθώς ο Παρνασσός δεσπόζει απέναντι, θυμίζοντας πως αυτό το ιερό βουνό, είχε κάποτε εξαφανιστεί από τα νερά που το σκέπασαν. Η Θεά Αθηνά κρατούσε την γνώση αυτήν και σκόρπισε όλη τη Σοφία στους κατοίκους αυτής της περιοχής, αλλά και σε όλους τους Λοκρούς. Γιατί οι Λοκροί εξαπλώθηκαν και πίσω από τον Παρνασσό κι εκεί το άλλο ιερό παιδί, ο Απόλλων λατρεύτηκε στην πλαγιά του Παρνασσού και στους Δελφούς. Ο Ζευς είχε κόρη την Αθηνά, αλλά είχε και υιό τον Απόλλωνα. Το ιερό βουνό ένωνε τα ΑΔΕΛΦΙΑ, ΑΔΕΛΦΟΙ και στην πορεία το ιερό του Απόλλωνα .ονομάστηκε ΔΕΛΦΟΙ. 
     Στην περιοχή της αρχαίας Ελάτειας των αρχαίων Λοκρών, υπήρχαν ο ναός του Θεού Ασκληπιού και το Ασκληπιείο, το οποίο έχουν ολοσχερώς καταστρέψει, έχει ο χώρος ολόγυρα μάντρα με τσιμεντόλιθους κι έχουν φυτέψει μέσα πεύκα κι έχουν χτίσει εκκλησάκι του Αγ. Αθανασίου με τις αρχαίες πέτρες. Οι ανασκαφές κατά καιρούς παράνομες από αρχαιοκάπηλους που συνεχίζουν έως των ημερών μας (δυστυχώς).  Υπήρχε αρχαίο Θέατρο, το οποίο ακόμα δεν έχει βρεθεί, υπήρχε ναός του Θεού Διονύσου, της Θεάς Ήρας, της Θεάς Αρτέμιδος, του Θεού Απόλλωνος και αμέτρητα αρχαία αγάλματα μέσα στην αρχαία πόλη, η έκταση της οποίας απλωνόταν χιλιόμετρα. Κι αυτό καταμαρτυρούν οι αμέτρητες πέτρες που έβρισκαν οι αγρότες, όταν όργωναν τα χωράφια τους.  Κάποια ευρήματα που έτυχε να διασωθούν, δίνουν τη γνώση για μελέτη των αρχαίων Λοκρών της αρχαίας Ελάτειας κι αυτά είναι σε διάφορα αρχαιολογικά Μουσεία της Φθιώτιδας, της Βοιωτίας και των Αθηνών, αλλά και στην Ιταλία...
      Το σημαντικό για την αίγλη της αρχαίας πόλης των Λοκρών την Ελάτεια, είναι τα νομίσματά της, πολύ πριν την φωκική Συμπολιτεία.


Το σπάνιο νόμισμα με το κεφάλι της θεάς Αθηνάς Κραναίας είναι αυτό κι είναι αρχαίο νόμισμα των αρχαίων Λοκρών Επικνημιδίων της αρχαίας ελληνικής πόλης Ελάτεια, στη σημερινή Φθιώτιδα. Το νόμισμα παριστάνει την Κραναία Αθηνά τιμητικά για τον ναό που την λάτρευαν, κι είναι ο πρώτος ναός που έχτισαν μετά από τον κατακλυσμό. Φέρει Ήλιο, τον οποίο λάτρεψαν για το ό,τι λάτρευαν το Φως ως Θεό και έχει έναν πυρσό, φανερώνοντας την καταγωγή τους αφ΄ ενός από τον Προμηθέα, που έδωσε τη φωτιά στους ανθρώπους, αφ΄ ετέρου γιατί με αυτήν δημιούργησαν ανάπτυξη εκείνη την αρχέγονη εποχή!

(συνεχίζεται...)


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η ανάρτηση είναι δημοσιευμένη και παλιότερα ως μέρος του βιβλίου μου και διαφόρων ομιλιών μου για την ιστορική σημασία της περιοχής. 

Νότα Κυμοθόη "Η αρχαία Ελάτεια αρχαϊκή πόλη Λοκρών" © Nότα Κυμοθόη

Τρίτη 26 Μαΐου 2020

Νότα Κυμοθόη "Το Δημοτικό Σχολείο Ελάτειας" Αρχαιολογικό Μουσείο

Νότα Κυμοθόη:
"Το Δημοτικό Σχολείο Ελάτειας Αρχαιολογικό Μουσείο"
Το παλιό Δημοτικό Σχολείο στην Ελάτεια, Λοκρίδος κάποτε. Αυτό ήταν το Δημοτικό Σχολείο της Ελάτειας, όπου λειτουργεί τώρα ως Αρχαιολογικό Μουσείο στην Ελάτεια του Δήμου Αμφίκλειας Ελάτειας στη Φθιώτιδα, με ελάχιστα ευρήματα, γιατί τα περισσότερα αρχαιολογικά ευρήματα από την περιοχή είναι στα Αρχαιολογικά Μουσεία: α) της Λαμίας, β) της Αταλάντης γ) της Χαιρώνειας δ) της Αθήνας ε) στο Νομισματικό Μουσείο της οδού Πανεπιστημίου στην Αθήνα και... Ίσως σε προσωπικές συλλογές, όπου κάποιοι τα διατηρούν για δική τους φιλοδοξία, δίχως να δίνουν τη δυνατότητα για γνώση και μελέτη άλλων.
Σε αυτό το σχολείο δίδαξαν σπουδαίοι δάσκαλοι και φοίτησαν σπουδαίοι άνθρωποι, που έχουν διαπρέψει στην ελληνική αλλά και στην παγκόσμια κοινωνία. Στην πορεία των χρόνων και επί Δημάρχου Γεωργίου Γώγου πάρθηκε η απόφαση να γίνει Μουσείο και να στεγάσει τα αρχαιολογικά ευρήματα από την αρχαία Ελάτεια.
Η περιοχή ανήκει στο Νομό Φθιώτιδας και η αρχαιολογική Υπηρεσία στο Νομό Φθιώτιδας. Τα φυλλάδια του Μουσείου, γιατί παραπέμπουν στη Φωκίδα; Ποιοι και για ποιο λόγο, διαγράφουν την αρχαία Ιστορία της αρχαίας Ελάτειας, η οποία προϋπήρχε πριν από την Φωκική Συμπολιτεία;
Σιγή ιχθύος, για λόγους συμφερόντων ή σκοπιμότητας; Και τι ακριβώς είναι πίσω απ΄ όλη αυτήν την παραποίηση της Ιστορίας; Ποιο πρόσωπο ή πρόσωπα κρύβονται πίσω από την απαξίωση των αρχαίων Λοκρών της αρχαίας Ελάτειας; Θα τρίζουν τα οστά τους στον τόπο όπου έζησαν και τώρα "ποδοπατούν" αχάριστοι.
Τι έχει συμβεί κατά το παρελθόν και τι στην πορεία με όλες τις ανασκαφές νόμιμες και παράνομες; Ποιοι σχετίζονται με το όλο θέμα και γιατί επιμένουν πως η περιοχή σχετίζεται με τους Φωκείς;
Μου θυμίζει "φασιστική" συμμορία όλη αυτή η συμπεριφορά των τυχάρπαστων μελετητών. όλων αυτών, όπου κομπάζουν "ως ιστορικοί" πίσω από κομματικές οργανώσεις και ξαφνικά έσβησαν απ΄ τον ιστορικό χάρτη την αρχαία Ελάτεια.
Οι θρησκευτικές καταπατήσεις είναι πολλές και οι "σωστικές" ανασκαφές επίσης πολλές. Οι αρχαίες πέτρες στις οικοδομές και στις εκκλησιές δεν στεριώνουν την απαξίωση του αρχαιολογικού χώρου, μήτε την απαξίωση της Ιερής Ενέργειας της αρχαίας Θεάς Κραναίας, στην περιοχή. Μήτε των άλλων αρχαίων Ιερών. όπου υπάρχει εξωκλήσι έχει χτιστεί πάνω σε αρχαίο ελληνικό Ναό.
[ εικόνα: Αυτή η φωτογραφία μου είναι πολύ παλαιά. Φυσικά έχει πνευματικά δικαιώματα και δεν μπορεί κάποιος να την χρησιμοποιεί. Οι όσοι από γνωστούς που καλύπτουν το πρόσωπό τους στο fb με αυτό το "προφίλ", να το αφαιρέσουν]

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Σάββατο 23 Μαΐου 2020

Νίκος Κ. Τασιόπουλος "Ο τρομερός λήσταρχος Στάθης Λαπατσώρας" Βιβλίο:Γράφει η Νότα Κυμοθόη


Νίκος Κ. Τασιόπουλος*
"Ο τρομερός λήσταρχος Στάθης Λαπατσώρας"
Βιβλίο
Γράφει και παρουσιάζει η Νότα Κυμοθόη
       Ο σπουδαίος ερευνητής συγγραφέας κι εγκυκλοπαιδιστής Νίκος Κ. Τασιόπουλος, μετά από ετών εργασία εξέδωσε το νέο του βιβλίο, με τίτλο "Ο ΤΡΟΜΕΡΟΣ ΛΗΣΤΑΡΧΟΣ ΣΤΑΘΗΣ ΛΑΠΑΤΣΩΡΑΣ" Μύθοι και Πραγματικότητα. Το βιβλίο αναφέρεται στο ληστρικό βίο του Λοκρού από το Ζέλι, Στάθη Λαπατσώρα για την ΛΗΣΤΕΙΑ ΣΤΗ ΛΟΚΡΙΔΑ (1850-1936), που ήταν γνωστός λήσταρχος. Ο συγγραφέας έχει κάνει μεγάλη μελέτη για την ληστοκρατία στην Ελλάδα και στη Λοκρίδα και περιλαμβάνει αυτήν την λεπτομερή του ανάλυση στο α΄ (πρώτο) μέρος του βιβλίου αυτού. 
     Αναφέρει τους γηγενείς ληστές καθώς και τις ληστρικές τους πράξεις. Οι γηγενείς ληστές που αναφέρει κατάγονταν από τις μικρές τοπικές κοινωνίες των χωριών και κωμοπόλεων: Άγ. Κωνσταντίνο, Αγ. Μαρίνα, Άγναντη, Αταλάντη, Αμφίκλεια (Δαδί), Δρακοσπηλιά, Ελάτεια (Δραχμάνι), Έξαρχο, Ζέλι, Καραβίδια, Κυπαρίσσι, Καλλίδρομο (Ρετζέρι), Παναγίτσα (Σουλέμπεη). Οι λήσταρχοι ήταν ο φόβος και ο τρόμος και δρούσαν στις  περιοχές αυτές καταστρέφοντας το βιος των ντόπιων αλλά και σε άλλες περιοχές όπως: Λάρυμνα Μαρτίνο, Μελιδόνι, Μώλο, Ρεγγίνι, Τιθρόνιο (Ντερνίτσα), Τιθορέα (Βελίτσα),  Μόδι, Λευκοχώρι (Μάνεσι), Ανθοχώρι (Μπέλεσι), Προφήτη Ηλία (Μεραλί), Σφάκα και σε άλλες περιοχές ολόγυρα.
    Στο β΄μέρος περιγράφει τη ζωή και τη ληστρική δράση του τρομερού λήσταρχου Στάθη Λαπατσώρα από το Ζέλι, που έδρασε στη διάρκεια του 1920.  Λήστευε και αιχμαλώτιζε τα θύματά του, μεταξύ αυτών ήταν κι ο σπουδαίος Δήμαρχος της Ελάτειας Λοκρίδος τότε, Πέτρος Λαπατσάνης και η δολοφονία δυο πολιτών.
      Το βιβλίο κυκλοφόρησε πρόσφατα, με τον Υπότιτλο : Λοκρικά Ιστορικά Μελετήματα
      *Ο Νίκος Κ. Τασιόπουλος έχει γράψει κι ένα σπουδαίο έργο 2τομο που περιλαμβάνεται στ Λοκρικά Ιστορικά Μελετήματα με τίτλο: ΛΟΚΡΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΕΣ από την αρχαιότητα έως τις ημέρες μας.





Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Νότα Κυμοθόη" Η αρχαία Ελάτεια των αρχαϊκών Λοκρών"

Νότα Κυμοθόη "Η αρχαία Ελάτεια των αρχαϊκών Λοκρών"
       Διαβάζω σε αναρτήσεις πως η αρχαία Ελάτεια ήταν πόλη της αρχαίας Φωκίδας και πραγματικά γελάω, γιατί κάπου κάτι δεν λέγεται σωστά κι ερευνώ την όλη αυτή διαστρέβλωση, για χάρη της αλήθειας. Και η όλη αλήθεια, αφ΄ ενός κρύβεται μέσα στην αρχαία γη των Λοκρών που δεν ήταν αρχικά γη για Φωκείς κι αφ΄ ετέρου στην εμμονή όσων σιωπούν, για κάποια συμφέροντα κάποιων γνωστών-αγνώστων.
1) Στο διαδίκτυο υπάρχει ένα βιβλίο το οποίο αναφέρεται στους Λοκρούς και είναι στην αγγλική γλώσσα το οποίο διάβασα και μελέτησα με πολύ προσοχή. Είναι γραμμένο από τον George Willis,1862 (όνομα που άκρη δεν βγάζεις γιατί ανήκει σε πολλούς). Το βιβλίο από το οποίο γίνεται αυτή όλη η μελέτη είναι το History Of Greece For High Scools And Academies, Έτος 1899 (1890) Authors: Botsford, George Willis, 1862
      Παρατηρώ, πως οι χάρτες του βιβλίου αυτού, είναι πριν κατασκευαστεί η Διώρυγα του Σουέζ. Αυτό φανερώνει πολλά. Αγνοεί την αρχαία Ιστορία της περιοχής και φυσικά αγνοεί όλη την αλήθεια. Είναι γραμμένο σε μια εποχή τουρκοκρατίας, όπου οι περιηγητές έκλεβαν αρχαία από τους αρχαιολογικούς χώρους και αρχαίους ελληνικούς ναούς. 
    Κι επειδή κάποιοι σήμερα, στην εποχή που ζούμε, συνεχίζουν να επιμένουν σε λάθη τα οποία έχουν καταγράψει "ξένοι", η όλη αλήθεια έχει διαστρεβλωθεί, κι αφορά τις ρίζες της ιστορίας μας. Η άνω φωτογραφία, είναι εικόνα δική μου, από το 2010, κι ότι έχει απομείνει από έναν τόπο εμφανώς λεηλατημένο από ξένους και νεοέλληνες.     Κι όταν λέω νεοέλληνες αναφέρομαι σε όλους εκείνους τους αδίστακτους αρχαιοκάπηλους και λήσταρχους των αρχαίων ελληνικών ιερών. Όσο για τους αρχαιολόγους που επιμένουν πως η αρχαία Ελάτεια δεν ήταν πόλη των Λοκρών, ας μελετήσουν με προσοχή ιστορία από πολλές πηγές κι ας μη κρύβουν τις σημαντικότερες. Αυτές, όπου κρύβονται μέσα στις προθήκες Μουσείων, με ευρήματα, από την περιοχή της αρχαίας Ελάτειας αλλά και των Επικνειμιδίων Λοκρών. 

Of Phocis two cities are the most famous, Delphi and Elateia. Delphi, because of the temple of the Pythian Apollo, and because of the oracle, which is ancient, since Agamemnon is said by the poet to have had an oracle given him from there; for the minstrel is introduced as singing “"the quarrel of Odysseus and Achilles, son of Peleus, how once they strove . . ., and Agamemnon, lord of men, rejoiced at heart . . ., for thus Phoebus Apollo, in giving response to him at Pytho, had told him that it should be."
1Delphi, I say, is famous because of these things, but Elateia, because it is the largest of all the cities there, and has the most advantageous position, because it is situated in the narrow passes and because he who holds this city holds the passes leading into Phocis and Boeotia. For, first, there are the Oetaean Mountains; and then those of the Locrians and Phocians, which are not everywhere passable to invaders from Thessaly, but have passes, both narrow and separated from one another, which are guarded by the adjacent cities; and the result is, that when these cities are captured, their captors master the passes also. But since the fame of the temple at Delphi has the priority of age, and since at the same time the position of its places suggests a natural beginning (for these are the most westerly parts of Phocis), I should begin my description there.
ΟΜΗΡΟΣ, ΟΔΥΣ. 8.75
Δηλαδή, γράφει ο Όμηρος στην Οδύσσεια:


...αλλά η Ελάτεια*, επειδή είναι η μεγαλύτερη από όλες τις πόλεις εκεί, και έχει την πιο συμφέρουσα θέση, επειδή βρίσκεται στα στενά περάσματα και επειδή αυτός που κρατά αυτή την πόλη κρατά τα περάσματα που οδηγούν στη Φωκίδα και τη Βοιωτία. Διότι, πρώτον, υπάρχουν τα Όθεον βουνά. και στη συνέχεια εκείνων των Λοκρίδων και των Φωκιών, που δεν είναι παντού επιβάτες σε εισβολείς από τη Θεσσαλία, αλλά έχουν περάσματα, στενά και χωρισμένα το ένα από το άλλο, τα οποία φυλάσσονται από τις παρακείμενες πόλεις. και το αποτέλεσμα είναι ότι, όταν οι πόλεις αυτές αιχμαλωτίζονται, οι κατακτητές τους κυριαρχούν και τα περάσματα. Αλλά επειδή η φήμη του ναού στους Δελφούς έχει την προτεραιότητα της εποχής και δεδομένου ότι ταυτόχρονα η θέση των τόπων της υποδηλώνει μια φυσική αρχή (γι 'αυτό είναι τα πιο δυτικά μέρη της Φωκίδας), θα πρέπει να ξεκινήσω την περιγραφή μου εκεί.

     Και ο Στράβων γράφει στη Γεωγραφία του για την αρχαία Ελάτεια, αρχαϊκή πόλη των Λοκρών, η οποία πέρασε σε πολλά χέρια κατακτητών, μεταξύ αυτών ήταν και οι Φωκείς: Strabo. ed. H. L. Jones, The Geography of Strabo. Cambridge, Mass.: Harvard University Press. London: William Heinemann, Ltd. 1924.
*Ελάτεια, εννοεί την αρχαία Ελάτεια των Λοκρών κατοίκων, η οποία χτίστηκε πολλά χρόνια πριν περιέλθει στα χέρια της Φωκικής Συμπολιτείας. Δεν μπορεί λοιπόν να χαρακτισρίζεται η πόλη αυτή, Φωκική. Αποτελεί ύβρη και προσβολή των αρχαίων Ελλήνων Θεών της, οι οποίοι λατρεύονταν από τους αρχαίους κατοίκους της. Ο αρχαίος Ναός της Αθηνάς Κραναίας επάνω στον γνωστό λόφο με τα σκορπισμένα μέρη του, ο αρχαίος ναός του Ασκληπιού, του Διονύσου, της Ήρας, της Αρτέμιδος, του Απόλλωνος και το κρυμμένο αρχαίο Θέατρο. Αλλά τα αμέτρητα αρχαία από τις αρχαιοκαπηλίες είναι σε προθήκες ξένων Μουσείων, υπήρχαν και στην Αταλάντη και στη Χαιρώνεια και στη Λαμία, αλλά και στο Εθνικό Αρχαιολογικό Αθηνών. Όσο για τ΄ αρχαία νομίσματα τα γνωστά "γλιάφια" ναι υπάρχουν σε πολλά χέρια κατοίκων της Άμφισσας και όχι μόνον...
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η εικόνα της ανάρτησης ανήκει στη συγγραφέα, δεν έχει παραχωρηθεί σε κανέναν για χρήση κι έχει πνευματικά δικαιώματα.

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019

Νότα Κυμοθόη "ΠΕΡΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Ο ΛΟΓΟΣ"

Νότα Κυμοθόη "ΠΕΡΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Ο ΛΟΓΟΣ":
Έχει οριστεί να χαρακτηρίζεται ΠΟΛΙΤΙΚΗ όλο εκείνο το σύνολο των τρόπων και μεθόδων με μέτρα που λαμβάνονται και με όλες τις διαδικασίες που ακολουθούνται από οργανωμένη ομάδα ή οργανωμένες ομάδες ανθρώπων,μέσω των οποίων λειτουργούν, για να πετύχουν με μικρότερο κόστος τους σκοπούς που επιθυμούν, ώστε να έχουν το αποτέλεσμα που επιδιώκουν στις δραστηριότητές τους. ΠΟΛΙΤΙΚΗ εφαρμόζεται αφ΄ενός στις κοινωνικές ομάδες των οργανωμένων ανθρώπων, αφ΄ ετέρου και στις κυβερνήσεις των κρατών για τον χειρισμό των υποθέσεων που έχουν να φέρουν εις πέρας και προέρχονται μέσα από ομάδες συνυφασμένες με δύναμη ομάδων, που τους παρέχει εξουσία η οποία προέρχεται από αυτές. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ αποτελεί ΔΥΝΑΜΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ και θέλει ΤΕΧΝΗ αλλά και ΕΠΙΣΤΗΜΗ για να διατηρηθεί, για να παράγει συνεχώς ιδέες οι οποίες αφ΄ ενός είναι αρεστές στο σύνολο των κοινωνικών ομάδων μιας χώρας κι εφαρμόσιμες, δίχως να βλάπτουν τους ανθρώπους της κοινωνίας στην οποία εφαρμόζονται, αφ΄ετέρου δεν βλάπτουν την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, την ΑΣΦΑΛΕΙΑ, τη ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, τον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, την ΠΑΙΔΕΙΑ, την ΕΡΓΑΣΙΑ, την ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, τ΄ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, την ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ και των ΠΟΛΙΤΩΝ της. Όταν μια ομάδα ή ομάδες εξουσίας έχουν σκοπό να διατηρήσουν τη δύναμη εξουσίας τους με τις ιδέες τους κατακτώντας ή υπερσκελίζοντας ή διαλύοντας ΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΙΣΤΟ μιας χώρας ή άλλες ομάδες με μέσον τα "ΧΡΗΜΑΤΑ", τότε ο παράγων "ΔΙΑΦΘΟΡΑ" οδηγεί σε ολέθρια αποτελέσματα. Το μεγαλύτερο κι ολέθριο αποτέλεσμα της ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ είναι η μεγάλη απογοήτευση των ανθρώπων, οι οποίοι αδιαφορούν για όσα τους συμβαίνουν, με κίνδυνο να καταστούν "υποχείρια" των ισχυρών μιας τέτοιας εξουσιαστικής ομάδας διαφθορέων. Η κατρακύλα έρχεται σταδιακά μέσα από χρήση διαφόρων ουσιών αλλά και σεξουαλικών τρόπων ηδονής για να ικανοποιηθεί ο ατομισμός και η ύπαρξη να αισθανθεί "χαρά", που αφήνουν στάσιμο το άτομο γιατί αφ΄ ενός δεν προάγουν την ΠΡΟΟΔΟ και την ΑΝΑΠΤΥΞΗ του με αυτές τις μεθόδους της εφήμερης απόλαυσης, αφ΄ ετέρου το οδηγούν στην ολοσχερή κοπαδοποίηση και με την ΦΘΟΡΑ του πληθυσμού δυναμώνει η δύναμη εξουσίας των όσων την προωθούν και οδηγούν στην ολοκληρωτική ανθρώπινη αλλοτρίωση. Η αλλοτρίωση του πληθυσμού μιας χώρας, έχει επιπτώσεις σε όλα τα επίπεδα του κοινωνικού γίγνεσθαι.Η θρησκεία έρχεται να φέρει κι αυτή στήριξη και υποστήριξη κάθε φορά στις ομάδες της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ που έχουν τη δύναμη της εξουσίας σε μια χώρα. Αλλά οι άνθρωποι έχουν απογοητευτεί κι από τις "θρησκείες" που αποτελούν κι αυτές μέρος της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ.
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019

Νότα Κυμοθόη "Αισθάνομαι Λοκρή σε όλα μου τα κύτταρα" Δοκίμιο



Νότα Κυμοθόη:"Αισθάνομαι Λοκρή σε όλα μου τα κύτταρα"
Δοκίμιο
Αυτή η εικόνα, είναι μέσα στην μνήμη μου από μικρό παιδί, καθώς την αντίκριζα από αυτό το ιερό σημείο. Αυτός ο τόπος, στενάζει, από βήματα ανθρώπων οπού δεν τον σεβάστηκαν, δεν τον αγάπησαν, όσο αγάπησαν την τσέπη τους να είναι γεμάτη. Όπου κι αν βρεθώ, αυτή η εικόνα είναι πάντα μέσα στο μυαλό μου...Αισθάνομαι Λοκρή κι όσο κι αν άλλαξαν με το νόμο Καλλικράτη τις ονομασίες των περιοχών τοποθετώντας τες σε άλλους Δήμους, κανείς τους δεν μπορεί να σβήσει τις αλήθειες. Αυτές της ιστορίας, οπού οι σύγχρονοι αρχαιολόγοι για κέρδος ίσως, καταμερίζουν σε άλλους. Τι σχέση έχει η αρχαία Λοκρίδα με τους Φωκείς και συνεχίζουν να βεβηλώνουν τους αρχαίους κατοίκους με τους όσους αργότερα με μίσος κυρίευσαν την περιοχή τους; Οι Λοκροί εξαπλώθηκαν σε όλη τη γη. Οι Φωκείς ήρθαν αργότερα ως λήσταρχοι, δίχως να έχουν καμιά σχέση με την αρχαία ελληνική γνώση των Λοκρών.
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Αυτό ήταν το Δημοτικό Σχολείο της Ελάτειας, όπου τώρα λειτουργεί ως Αρχαιολογικό Μουσείο με ελάχιστα ευρήματα, γιατί τα περισσότερα ευρήματα από την περιοχή είναι στα Αρχαιολογικά Μουσεία: α) της Λαμίας, β)της Αταλάντης γ) της Χαιρώνειας δ)της Αθήνας ε) στο Νομισματικό της οδού Πανεπιστημίου και...ποιος αλήθεια ξέρει σε πόσες προσωπικές συλλογές όπου ο καθένας διατηρεί για δική του φιλοδοξία, δίχως να δίνει τη δυνατότητα για γνώση και μελέτη άλλων...Είχα την τύχη να μάθω εδώ τα πρώτα μου γράμματα, σε αυτό το σχολείο με υπέροχους Δασκάλους που προσπάθησαν να τιθασεύσουν το ανήσυχο πνεύμα μου...Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη
Και η ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Δημητρίου στην πλατεία της σημερινής Ελάτειας του Δήμου Αμφίκλεια- Ελάτεια και σε θέση όπου χτίστηκε αργότερα, ενώ πριν είχε θεμελιωθεί και χτιστεί στη θέση όπου είναι ένα περίπτερο, ακριβώς διαγωνίως, εκεί όπου ενώνεται ο πεζόδρομος με το δρόμο που περνάει μπροστά από το άλλοτε ένδοξο Δημαρχείο της πόλης. Η εκκλησία όπου βαπτίστηκα, η εκκλησία όπου συνδέεται με την οικογένειά μου κι ας είμαι σε άλλη πόλη. Η σχέση μου με την Ελάτεια ως θέλει και γνωρίζει κι ο Θεός, γιατί το Φως του είναι παντού με όποιο τρόπο τον λατρεύουν οι άνθρωποι. Ένα κτίριο, το οποίο θεμελιώθηκε σε μια εποχή όπου κρατάει ιστορία μεγάλη...
(στη βελτιωμένη έκδοση του βιβλίο μου για την Ελάτεια, έχει πλήρη ιστορικά στοιχεία)

Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη



Αυτή η αρχαία κρήνη της αρχαίας πόλης Ελάτεια των αρχαίων Λοκρών, διδάσκει για την τέχνη των αρχαίων λιθοξόων. Πόσες αλήθεια τέτοιες κρήνες υπήρχαν στην περιοχή της αρχαίας Ελάτειας; Που πήγαν; Ευτυχώς έχουμε αυτήν για δείγμα, στη σύγχρονη κωμόπολη της σημερινής Ελάτειας του Δήμου Ελάτεια-Αμφίκλεια (ενώ πριν η Ελάτεια ανήκε στην επαρχία Λοκρίδος με πρωτεύουσα την Αταλάντη). Την πήγαν λοιπόν δυτικά, την ξέσκισαν κυριολεκτικά, αφού δεν έχει μείνει στην κωμόπολη καμιά υπηρεσία για τους κατοίκους της. Μόνον καφέ, εστιατόρια και ταβέρνες κι ευτυχώς έχει ακόμα τα σχολεία της.
Photography and writer Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Κι αυτές οι σκόρπιες πέτρες στο ιερό της Κραναίας Αθηνάς, στον λεηλατημένο αρχαιολογικό χώρο, εκεί όπου λάτρευαν κάποτε οι αρχαίοι Λοκροί κάτοικοι της αρχαίας Ελάτειας την αγαπημένη τους Θεά, προστάτιδα της πόλης τους. Αλλά κι επισκέπτες που έφθαναν στην αρχαία Ελάτεια.
Κι αν ψάχνουν τις νύχτες κάποιοι τυχάρπαστα γι΄αρχαίους θησαυρούς τη ζωή τους ν΄αλλάξουν, η αρχαία Θεά της Σοφίας και της Γνώσης γνωρίζει τους βέβηλους της περιοχής κι ας μη έχει φωνή να μιλήσει, όπως πιστεύουν οι αφελείς. Ο Αίας ο Λοκρός, από την γειτονική Νάρυκα ή Ρεγγίνι, όταν κάποτε βεβήλωσε τα ιερά της Θεάς Αθηνάς στην αρχαία Τροία, τιμωρήθηκε, μαζί και η αρχαία Νάρυκα. Και τούτο, γιατί τίποτα ιερό δεν χάνεται οπού είναι αληθινό, μήτε η ενέργεια της αρχαίας Θεάς Αθηνάς έχει χαθεί. Μήτε του Θεού Ασκληπιού, τον οποίο λάτρευαν στην αρχαία πόλη της Ελάτειας οι αρχαίοι Λοκροί. Μήτε η ενέργεια της Θεάς Αρτέμιδος έχει χαθεί κι ας μη έχουν αφήσει στην περιοχή κανένα ζαρκάδι, από εκείνα τα ιερά της ζώα, όπου έτρεχαν ελεύθερα μαζί με τα ελάφια και τους λαγούς. Θα έρθει καιρός, όπου οι άνθρωποι θα λάβουν γνώση κι αυτή η γνώση, ίσως να τους διδάξει την όλη αλήθεια με Αρετές.

Γιατί αν ο λόγος γίνει διδαχή, από όλα τα μικρά πράγματα εκείνων των λ που λησμόνησε ο καθένας να σκεφτεί και να πει μια "καλημέρα" στον συγγενή, στο γείτονα, στον συμπατριώτη του, αλλά και στο συνάνθρωπό του, ίσως η ημέρα του να είναι ανθρώπινη. Πάντα θα υπάρχει το Λ όλων των λέξεων για να ξεχωρίζουν οι Λοκροί, όπου κι αν πήγαν κι όπου κι αν μεγαλούργησαν στη γη και πάντα θα γίνεται Λόγος για όλα τους τα Λ. Γιατί ο Λόγος έχει πολλά νοήματα...
Νότα Κυμοθόη, 28/9/2019
Πνευματικά δικαιώματα © Νότα Κυμοθόη

Δευτέρα 19 Αυγούστου 2019

"Λεωνίδας Μακρυγιάννης":Γράφει η Νότα Κυμοθόη

"Λεωνίδας Μακρυγιάννης":Γράφει η Νότα Κυμοθόη
Λεωνίδας Μακρυγιάννης, ο πρωταθλητής του ακοντισμού εξ΄ Ελατείας Λοκρίδος, από τη Φθιώτιδα. Ένα παιδί θαύμα, ένας συγγενής μου αγαπημένος, που έφυγε από αυτήν την επίγεια ζωή, παραμονή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (14/8/2019). Ελάχιστοι γνώριζαν πως ο Λεωνίδας Μακρυγιάννης, υπήρξε ένας σπάνιος άνθρωπος, ένας ταλαντούχος αθλητής. Μικρό παιδί κι είχε πρότυπό του τον Μνησίβουλο, τον αρχαίο εκείνον Ολυμπιονίκη, με καταγωγή από την αρχαία Ελάτεια, των αρχαίων Λοκρών. Για ακόντιο είχε ένα σίδερο, το οποίο κουβαλούσε από μικρό παιδί, δρασκελούσε τη μάντρα του Δημοτικού σχολείου Ελάτειας και στο μεγάλο προάβλειο έριχνε ακόντιο. Εμείς τα πιτσιρίκια, τον θαυμάζαμε. Αργότερα οι προπονήσεις γίνονταν στο γήπεδο. Έτσι κατάφερε το 1970, στη Λαμία, όπου μετείχε σε αγώνες κλασσικού αθλητισμού, να έχει μια βολή στο ακόντιο τόσο πολύ μεγάλη, που εξέπληξε τους πάντες. Το ακόντιο που έριξε ο Λεωνίδας Μακρυγιάννης στο γήπεδο της Λαμίας καρφώθηκε στα απέναντι ξύλινα γκολπόστ.  Πρωταθλητής και κυρίαρχος του ακοντισμού, έκανε τους Έλληνες υπερήφανους, γιατί αγωνίστηκε τίμια με την εθνική ομάδα, στην οποία ήταν μέλος για πολλά χρόνια. 
Οι πρωταθλητές είχαν την τιμή να εισάγονται στην Γυμναστική Ακαδημία δίχως εισαγωγικές εξετάσεις και να προσλαμβάνονταν στην ελληνική αστυνομία, δίχως εξετάσεις. Ο Λεωνίδας Μακρυγιάννης ως πρωταθλητής ακοντισμού, με την εθνική Ελλάδος, τίμησε την Ελλάδα με τη φανέλα του αθλητή κι αφού τέλειωσε την Γυμναστική Ακαδημία προσελήφθη στο σώμα της ελληνικής αστυνομίας κι υπηρέτησε ως σωματοφύλακας κι ακόλουθος του Κάρολου Παπούλια. 
Υπήρξε ο άνθρωπος, που ήταν πάντα κοντά στον Κάρολο Παπούλια, από την εποχή που ήταν Υπουργός εξωτερικών κι αργότερα Πρόεδρος της ελληνικής Δημοκρατίας.
Ο Λεωνίδας Μακρυγιάννης, υπήρξε ένας τίμιος άνθρωπος, λάτρης της αρχαίας Ελλάδας και με βαθιά αγάπη για τον τόπο καταγωγής του, την Ελάτεια Λοκρίδος, όπως έλεγε.
Έφυγε νωρίς, δίχως να χαρεί πολύ τον τόπο του, την Ελάτεια, που αγαπούσε πολύ, στην οποία είχε επανέλθει τον τελευταίο καιρό, όπου ζούσε με την ηλικιωμένη μητέρα του.
Ας είναι ελαφρύ το χώμα οπού σκέπασε αυτόν τον σπουδαίο άντρα, τον οποίο θα θυμάται πάντα ο ελληνικός στίβος και η εθνική ομάδα Ελλάδος και όλοι όσοι τον γνώρισαν. Θα τον θυμάται κι ο κόσμος από την Ελάτεια Λοκρίδος, γιατί τίμησε με την ευγενή του άμυλα τον αθλητισμό, αλλά και το γήπεδο εκείνο, στο οποίο αγωνιζόταν, δίχως τα κατάλληλα μέσα, παρά μόνον με τη δική του θέληση και το δικό του όραμα να γίνει πρωταθλητής στο ακόντιο. Και τα κατάφερε από μόνος του!!!Αιωνία η μνήμη του!!!Αθάνατος!!!
Πνευματικά δικαιώματα © 2019 Νότα Κυμοθόη




Σάββατο 3 Αυγούστου 2019

Νότα Κυμοθόη "Άνθρωποι και περιβάλλον"

Photography Nota Kimothoi© Νότα Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη "Άνθρωποι και περιβάλλον"
Από τα χωριά οι περισσότεροι άνθρωποι των πόλεων κι ο καθένας κουβαλάει αυτό οπού συνηθίζεται να λέγεται "χωριατιά"η οποία μπορεί να περιλαμβάνει πολλά. Οι χωριάτες που έχω γνωρίσει κι εκτιμώ, είναι αυτοί οπού έφυγαν από το χωριό τους και κατόρθωσαν μέσα από πολλούς κόπους και προσπάθειες να εξελιχθούν σε ωφέλιμους ανθρώπους για τους ίδιους και για τους άλλους. Αλλά κι όσοι έμειναν στα χωριά τους, εκείνο που τους κάνει να ξεχωρίζουν, είναι οι πράξεις τους, προς τους γείτονές τους...
Η εικόνα πιο πάνω, λέει πολλά. Είναι από έναν δρόμο της Αθήνας, όπου, αφού τσιμεντάρισαν οι σχεδιαστές του Δήμου τον Ευκάλυπτο, δίχως να του αφήσουν περιθώριο για να αναπνεύσει, στη συνέχεια τοποθέτησαν πλάκες πεζοδρομίου. Το τρισχειρότερο απ΄όλα είναι οι κάδοι σκουπιδιών ακριβώς από κάτω. Και οι γείτονές του, "επιχειρηματίες" οι οποίοι έχουν τα μαγαζιά τους κάτω από τη σκιά του, τον μισούν θανάσιμα. Δεν τους ενοχλούν οι κάδοι των σκουπιδιών, που χάσκουν και μολύνουν το περιβάλλον, παρά ο Ευκάλυπτος. Τον πετσόκοψαν...Δίχως να γνωρίζουν τι σημαίνει ΕΥΚΑΛΥΠΤΟΣ!!! Κατ΄ αρχάς διώχνει τα κουνούπια!!!
Όταν ο αμόρφωτος ανοίγει ένα μαγαζί και στοχεύει να σου τα πάρει μέσα από την τσέπη, μη περιμένεις τίποτα καλό από αυτόν, που δε σέβεται το περιβάλλον, αλλά χρησιμοποιεί είδη από το περιβάλλον για να σου τα πουλήσει και να κερδίσει από εσένα, τον αφελή...
Αν οι άνθρωποι είχαν σεβασμό στα δέντρα, η γη μας θα ήταν παράδεισος και η ζωή μας καλύτερη...