Σάββατο 25 Μαρτίου 2017

"Των λαών το γεφύρι" Νότα Κυμοθόη:Ποίηση

"Των λαών το γεφύρι" Νότα Κυμοθόη: Ποίηση


Από το ιερό βήμα της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, με φόντο τις προτομές των ιερών Λόγιων Ποιητών, οι οποίοι για εμένα είναι "Άγιοι", απήγγειλα Ποίηση για την παγκόσμια ημέρα της Ποίησης.
Θάθελα να ευχαριστήσω τον τ. πρόεδρο της Ε.Ε.Λ. κο Ανδρέου Αυγερινό, για την επισήμανσή του: "πως οι Ρωμαίοι έφτιαχναν γιοφύρια κι εμείς παιδεία", και να αναρτήσω πάλι σήμερα αυτό μου το συγκεκριμένο Ποίημα, το οποίο είναι επίκαιρο με την επανάσταση του 1821, αν δει το θέμα κάποιος από πλευράς ελληνικής παιδείας και το ρόλο που έπαιξαν στη Δύση οι Λόγιοι. Εννοώ τους ρόλους της παιδείας για τους Έλληνες Λόγιους που έγιναν πράγματι "των λαών το γεφύρι" για να ελευθερωθεί η πατρίδα μας!..


Νότα Κυμοθόη
"Των λαών το γεφύρι"
Ποίηση

Έρχομαι από την πρώτη χαραυγή 
μιλώντας στην καρδιά σου.
Δεν είμαι μια απλή του τοίχου εικόνα
που ξεθωριάζει στα μάτια σου,
ούτ΄ ένα φευγαλέο περπάτημα αγεριού,
που χάνεται μ΄ ένα χαιρέτισμα,
όπως η ώρα του δειλινού μέσα στη νύχτα.


Είμαι το φως του ολόλαμπρου ήλιου
που λέει καλημέρα στο κάθε αφτί
και σκορπίζει φιλιά και τραγούδια
σε όλους της γης τους ανθρώπους.

Είμαι του κεριού ατέλειωτο φυτίλι
που αργοκαίει στων καιρών τα γυρίσματα
γιομίζοντας θαλπωρή το σκοτάδι,
για να έχουν ελπίδες τα μάτια του κόσμου.

Ένα γεφύρι είναι η ψυχή μου
που από αιώνες ενώνει τους λαούς
και ο Λόγος ολόδροσο ποτάμι
που απλώνει τις όχθες του χέρια
οι άνθρωποι για να πιαστούν.

Θα πάω απόψε ως το τέρμα της δύσης
το μήνυμά σου ως εκεί να εξυψώσω
ώστε να πάψει ο χρόνος του σκότους
και ο φόβος της ελάχιστης έχθρας.
'Ετσι με τους στίχους μου για σένα εδώ
θα ενώνω τη γη μ΄ένα ολόφωτο γεφύρι
για να γίνουμε όλοι αδέλφια.

*(Ελληνική Ποίηση της Νότας Κυμοθόη, μεταφρασμένη από το Ιταλικό Ινστιτούτο της Αθήνας στην Ιταλική γλώσσα, από την μεταφράστρια Άννα Μαρία Benedini το 1992, απέσπασε το Πανευρωπαϊκό Όσκαρ Ποίησης:"Prima Classificata 1992 Oscar A Di Bari Bruno Euroconcorso". Περιλαμβάνεται σε Ανθολογία Ποίησης στην Ιταλία στην ιταλική γλώσσα και στο βιβλίο Νότα Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Δοκίμια, πριν τον πρόλογο με αφιέρωση στο Δημήτριο Μεντζικώφ Παπαδάκη. Ακούστηκε από την Ποιήτρια στην Ιταλία το 1992 στην πόλη Corato απονομής του βραβείου της και στις 20/3/2017 στην Ε.Ε.Λ. στην Αθήνα για τον εορτασμό σε εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης)

Χρόνια Πολλά σε όλους τους Έλληνες κι όλες τις Ελληνίδες Λογίους!!!
Χρόνια Πολλά σε όλους οπού τιμούν τους Ποιητές και τις Ποιήτριες που μαρτύρησαν, προετοιμάζοντας την επανάσταση!!!
Ιδιαίτερη αφιέρωση στον Ρήγα Φεραίο Βελεστινλή!!!

Σάββατο 18 Μαρτίου 2017

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 'Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Νότας Κυμοθόη

                                       ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
       "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" της Νότας Κυμοθόη

Με επιτυχία έγινε η παρουσίαση του βιβλίου με Δοκίμια της Νότας Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" στις 13 Μαρτίου 2017, στην Αθήνα.
Συγκεκριμένα στην αίθουσα Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "ο Απελλής", η Πρόεδρός του κα Καίτη Τύμη, ζωγράφος και ποιήτρια,  ως πρώτη ομιλήτρια παρουσίασε το λογοτεχνικό και εικαστικό έργο της συγγραφέως. Η ομιλία της είχε λογοτεχνικό ύφος και σαφήνεια. 

Στη συνέχεια, έδωσε το λόγο στην κα Λαϊνά Μαρία, εκδότρια και Πρόεδρο του Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου Υπαταίων "Οι Αινιάνες", η οποία τόνισε τους λόγους γνωριμίας της με τη συγγραφέα του βιβλίου, οι οποίοι προέρχονται από διαδρομές Πολιτισμού κι εκδηλώσεις, που έφεραν σε ίδιο τόπο τις δυο γυναίκες, το 1992 στην Ελάτεια Λοκρίδος κι από τότε συνδέονται με στενούς δεσμούς συγγένειας και φιλίας.
Η κα Λαϊνά Μαρία, μίλησε με λόγο απλό, μεστό και τόνισε πως "Οι Αινιάνες" συνδέουν τη συγγραφέα μαζί της από παλιά και αποφάσισαν να υποστηρίξουν το λογοτεχνικό έργο της Νότας Κυμοθόη, το οποίο τιμά την Ελάτεια αλλά και ολόκληρη τη Φθιώτιδα.

Στη συνέχεια η Πρόεδρος, έδωσε το λόγο στην συγγραφέα του βιβλίου Νότα Κυμοθόη, η οποία 
μίλησε επί μια σχεδόν ώρα, στους εκλεκτούς προσκεκλημένους, οι οποίοι παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον, τα όσα είπε, για τους λόγους που την οδήγησαν να γράψει αυτό το βιβλίο της, από 2006-2014.
Τόνισε ιδιαίτερα σημαντικά γεγονότα, ιστορικού και θρησκευτικού ενδιαφέροντος, με έμφαση στην ελληνική γλώσσα, τα οποία αφορούν την όλη αλήθεια για θέματα ελληνικής Παιδείας, αλλά και ελληνικής κυριαρχίας. 
Ρουμελιώτισσα στην καταγωγή της και με αφορμή τη Λοκρίδα, την Ελάτεια, τη Λιβαδειά, τη Λαμία και γεγονότα ιστορικά, ανέφερε θέματα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο της, αναλύοντας την όλη αλήθεια που έχει κρυφτεί μέσα σε σκόρπιους "κωδικούς" ελληνικής γραμματείας και λεξικών, που δεν λένε την όλη αλήθεια.

Ένα σπουδαίο κι ενδιαφέρον βιβλίο, το οποίο στη συνέχεια υπέγραψε για τους παρευρισκόμενους. Κι εδώ, συνομιλεί με την εκλεκτή δικηγόρο και φίλη Μαρίζα Φρυδά, που γνωρίζει καλά το λογοτεχνικό έργο της συγγραφέως...


Εκλεκτοί αναγνώστες, κάτοικοι Αθηνών αλλά κι άλλων πόλεων, ήρθαν για να τιμήσουν τη συγγραφέα, το έργο της οποίας παρακολουθούν και γνωρίζουν, από τα πρώτα της βιβλία (1990).

Η Ελάτεια Λοκρίδος, στην οποία έκανε τα πρώτα της βήματα, ενώνει τη συγγραφέα σαν κρίκος ισχυρός κι εδώ μια γειτονοπούλα, η Βαγγελίτσα Θεολόγου, από τότε, που ενώ έχουν περάσει τόσα χρόνια και τα μικρά κορίτσια που ήταν, έγιναν γυναίκες, τιμά η μια την άλλη... Κι ήταν η μεγάλη χαρά για η συγγραφέα, η παρουσία της, ανάμεσα στους εκλεκτούς παρευρισκόμενους...

Η δικηγόρος, φίλη και ζωγράφος Ρουμπίνη Παπαποστόλου, του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "ο Απελλής", μια σπουδαία κι εκλεκτή κυρία, της αθηναϊκής κοινωνίας
 και της τέχνης του χρωστήρα!!!

Η εκλεκτή φίλη Κατερίνα, από τα χέρια της οποίας πέρασαν εισιτήρια αμέτρητα στο γκισέ του πρακτορείου ΟΣΕ της Κ. Τιθορέας, για όσους, την γνώρισαν και τη γνωρίζουν, είναι μια πραγματική κυρία, της ελληνικής κοινωνίας, φιλότεχνη, που τίμησε με την παρουσία της την συγγραφέα.

Ο εκλεκτός Ρουμελιώτης φίλος, Βασίλης Τσακίρογλου και συγγραφέας του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων, τίμησε με την ευγενή του παρουσία, προκαλώντας συγκίνηση στη Νότα Κυμοθόη, γιατί τους συνδέει ειλικρινής φιλία ετών, μέσα από την λογοτεχνία και τους δρόμους πολιτισμού της Ρούμελης.

Ο ταλαντούχος χορογράφος Κωνσταντίνος Γαρούφαλης, τίμησε τη Νότα Κυμοθόη, με μουσική Μάνου Χατζιδάκι, που έπαιξε με το φλάουτό του, σφραγίζοντας με την ευγενή του παρουσία τη φιλία τους, μέσα από τους δρόμους πολιτισμού, εκτιμώντας την τέχνη του λόγου και του χρωστήρα της Λογοτέχνιδος και Εικαστικού Νότας Κυμοθόη, στην πόλη της Αθήνας και στο εξωτερικό...

Έχοντας πλάι της τον εκλεκτό κι αγαπητό φίλο Καθηγητή μουσικής, Στέφανο, γνωστό για την αγάπη του στην τέχνη του λόγου μέσα από πολλές ποιητικές βραδιές και μελοποίηση ποιημάτων και την καλή φίλη Καίτη Τύμη, ποιήτρια, ζωγράφο και Πρόεδρο των Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "ο Απελλής", μια κυρία της "υψηλής" κοινωνίας στο χώρο της τέχνης και του πολιτισμού σε Ελλάδα και εξωτερικό αλλά και τον εκλεκτό φίλο Γεράσιμο Βασιλείου, με το μοναδικό ταλέντο ψαλτικής βυζαντινών ύμνων, η συγγραφέας συγκινήθηκε κι εκτίμησε ιδιαίτερα τις παρουσίες τους, κοντά της.

Ο εκλεκτός φίλος και Πρόεδρος των Ολυμπίων Κώστας Βλάμης, τιμώντας με την παρουσία του τη συγγραφέα και ο ηθοποιός Αδριανός Γκιζέλης, οπού τίμησε με την ορθοφωνία και καλλιέπεια του λόγου του, αποδίδοντας μέρος από το βιβλίο, γνωρίζει πολύ καλά τη Νότα Κυμοθόη από τα πρώτα της βιβλία λογοτεχνίας (1990).

Η ποιήτρια και φίλη Αναστασία Πεπέ, με συγκίνηση για τη λογοτεχνία, καθώς οι δυο γυναίκες έχουν τόσα πολλά οπού τις συνδέουν μέσα από την Ποίηση, που θα μπορούσαν να μιλάνε χρόνια, πορευόμενες σε μονοπάτια και ρουμελιώτικους δρόμους αλλά και σε όλη την ελληνική επικράτεια και στο εξωτερικό...

Η Πρόεδρος Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "ο Απελλής", απένειμε στη Νότα Κυμοθόη, 
ΤΙΜΗΤΙΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ για την παρουσίαση του βιβλίου της "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" και για την πνευματική προσφορά της στην Ελλάδα και το εξωτερικό!.. Ήταν η έκπληξη της βραδιάς, από την Πρόεδρο Καίτη Τύμη προς την Νότα Κυμοθόη!!!

Στη συνέχεια οι παρευρισκόμενοι γεύτηκαν σπιτικά ρουμελιώτικα κεράσματα, που πρόσφερε ο Εκπολιτιστικός Επιμορφωτικός Σύλλογος "Οι Αινιάνες" και έδωσαν ευχές, στη Νότα Κυμοθόη, πίνοντας κρασί...
Η Νότα Κυμοθόη, ευχαριστεί από καρδιάς όλους όσους την τίμησαν με την παρουσία τους και ιδιαίτερα ευχαριστεί τους καλούς αναγνώστες της, δίχως τους οποίους δεν θα ήταν αυτή η ωραία εκδήλωση!..
Κρίμα που δεν είναι όλες και όλοι μέσα στις φωτογραφίες, είναι όμως μέσα στην καρδιά της...

Κυριακή 12 Μαρτίου 2017

"To Λ των λέξεων και του Λόγου" Νότα Κυμοθόη ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΒΙΒΛΙΟΥ


            "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Νότα Κυμοθόη
                   ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΒΙΒΛΙΟΥ
Δευτέρα 13 Μάρτη 2017, Αθήνα, πλατεία Καρύτση 3, αίθουσα Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος, 6.30 μ.μ.
ΟΜΙΛΗΤΕΣ:
* Καίτη Τύμη, Ζωγράφος, Ποιήτρια, Πρόεδρος του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος "ο Απελλής"
*Μαρία Λαϊνά, εκδότης, Πρόεδρος Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου Υπαταίων "Οι Αινιάνες"
* Νότα Κυμοθόη, Λογοτέχνης, Εικαστικός και συγγραφέας του βιβλίου
*Αδριανός Γκιζέλης, ηθοποιός

Η Νότα Κυμοθόη υπογράφει το νέο της βιβλίο
Ο χορογράφος Κωνσταντίνος Γαρούφαλης παίζει φλάουτο
Ο Εκπολιτιστικός Επιμορφωτικός Σύλλογος Υπαταίων "Οι Αινιάνες" προσφέρει κεράσματα

                                     Σας περιμένουμε!!!

Τρίτη 7 Μαρτίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Ευχαριστώ" Ποίηση για τη γυναίκα

Νότα Κυμοθόη "Ευχαριστώ"
(αφιέρωμα στην κοινωνία των ανθρώπων)

Γιορτάζει το σώμα οπού αγάπησες, 
το σώμα οπού φίλησες με πάθος
αυτό οπού έχεις στο νου σου τώρα,
ένα κορμί ερωτικό για σένα. Εμένα!..
Είπες, πως είμαι η χαρά σου πάντα
κι ήρθες στο πλάι μου να ζήσεις
στολίζοντας με όνειρα το μέλλον...
Λόγια, οπού πήρε ο άνεμος και φύγαν
Αλλά στο κορμί μου θ΄αναπνέουν πάντα 
όλες οι στιγμές που ήσουν μαζί μου
κι όπου κι αν είσαι, θα θυμάσαι το κορμί,
θα νοσταλγείς το φιλί μου το γλυκό
και το σώμα, οπού δέχτηκε τους πόθους σου
κι αν δεν πεις πάλι ποτέ σε άλλο σώμα σ΄ αγαπώ,
θα είναι γιατί οι σιωπές, ως οπές, σε πονάνε
κι όσα ρόδα κι αν προσφέρεις τρυφερά
μιλώντας για έρωτα με υποσχέσεις...
Θα μαδήσουν και θα μαραθούν γοργά,
δίχως άρωμα κανένα να θυμίζει
εκείνη την πρώτη μας φορά,
οπού μαζί σου έγινα γυναίκα!..

Κι αν πεις γονατιστός, με υποσχέσεις "ευχαριστώ"
τίποτα, μα τίποτα πίσω εκεί δεν επιστρέφει
όπως ήταν στην αρχή, η κόρη, οπού ήμουνα "αγνή".
Γυναίκα είμαι, αλλά δεν μ΄έκανες εσύ με το φιλί
παρά η φύση, οπού γύρεψε αθάνατη ζωή
κι η κόρη γίνηκε μάνα, γυναίκα με παιδί...
Αλλά, η θηλυκή ψυχή της θα παίζει πάντα σα παιδί
είτε είναι μάνα είτε όχι, εκείνη θα δημιουργεί
για την κοινωνία οπού είναι "γυναίκα" και αυτή!..

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ!!!
Επειδή ως γυναίκα γιορτάζω κάθε ημέρα και κάθε ημέρα είναι γιορτή, μέσα στα αμέτρητα κι άλυτα προβλήματα της κοινωνίας μας οπού είναι γυναίκα κι αυτή...
Ως Ποιήτρια, αυτό το Ποίημα το αφιερώνω στην Κοινωνία των ανθρώπων σήμερα, οπού βγήκε όλη από...γυναικείο κορμί!..
Κι εύχομαι καλύτερες ημέρες για όλους επάνω στη γη, μέσα από αξίες διαχρονικές: αγάπη, ειρήνη, ελευθερία, δικαιοσύνη, ήθος, αλήθεια, γνώση, όραμα, λογική, έρευνα, αναζήτηση, πρόοδο, ισότητα, αξιοκρατία, δημιουργία, έκφραση, γενναιότητα, θάρρος, αυταπάρνηση, φιλοπατρία, φιλανθρωπία, χαμόγελο, ευγένεια, καλοσύνη, προσφορά, φιλοξενία, αποδοχή, αλληλεγγύη, σεβασμό, μέτρον, κάλος, αρμονία με Φως αιώνιο κι αληθινό!!!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!..
Άδεια Creative Commons

Νότα Κυμοθόη "Ευχαριστώ" Ποίηση για τη γυναίκα© Nότα Κυμοθόη

Σάββατο 4 Μαρτίου 2017

Νότα Κυμοθόη "ΚΑΡΠΑΙΑ"

Νότα Κυμοθόη "ΚΑΡΠΑΙΑ"

Οι Αινιάνες, αρχαίοι κάτοικοι στην περιοχή της Φιώτιδας, στη σημερινή Υπάτη, χορεύουν τον αρχαίο χορό "καρπαία"( παράσταση από αρχαίο αγγείο)

Χορός της σποράς, που ή εποχή έχει περάσει, (αλλά είναι επίκαιρο το θέμα, γι΄αυτό και το αναρτώ).
Αυτός λοιπόν που σπέρνει, σύμφωνα με τον αρχαίο αυτόν χορό, αφήνει τα όπλα του κάτω στο χώμα, για να σπείρει τους σπόρους του στη γη και να κρατήσει τα χαλινάρια των βοδιών του...
Αλλά η σπορά γίνεται με συνοδό έναν μουσικό με λύρα...ή με αυλό...
Από πίσω του όμως, έρχεται ένας ληστής για να κλέψει τα όπλα του και φοβισμένος τον βλέπει ο σπορέας (στην παράσταση βλέπουμε να στρέφει το κεφάλι του προς τα πίσω) καθώς βλέπει το ληστή. Τότε συλλαμβάνει το ληστή, τον δένει και τον ζεύει μαζί με τα βόδια του στο χωράφι...

Αναφορά στο θέμα αυτό κάνει ο ΞΕΝΟΦΩΝ στο βιβλίο του "Κύρου Ανάβασις", το οποίο είχα τη χαρά να διδαχτώ ως μαθήτρια στο σχολείο και μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση...

Ως μέλος του Εκπολιτιστικού Επιμορφωτικού Συλλόγου Υπαταίων "Οι Αινιάνες", θάθελα να συμπληρώσω για όσους δεν γνωρίζουν τα εξής: Ιδρύθηκε το 1976 και έχει καταστεί φύλακας της πλούσιας λαϊκής παράδοσης και κληρονομιάς . Διαθέτει μεγάλη συλλογή από παραδοσιακές αυθεντικές ενδυμασίες της Υπάτης, χορευτικό συγκρότημα όπου διδάσκονται χοροί της Υπάτης και ολόκληρης της Ελλάδας και λειτουργεί δική του Τράπεζα Αίματος. Κάθε χρόνο αναβιώνει τα έθιμα της Πασχαλιάς, το έθιμο της Αποκριάς με την Καμήλα, συνδιοργανώνει τις εκδηλώσεις μνήμης του Ολοκαυτώματος της Υπάτης, οργανώνει Αυγουστιάτικες εκδηλώσεις και συμμετέχει σε πολιτιστικές ανταλλαγές σε Ελλάδα και εξωτερικό με πλήθος εκπολιτιστικών κι επιμορφωτικών δρώμενων. "Οι Αινιάνες" ζουν και υπάρχουν κι ας...έρχονται "ξοπίσω τους σύγχρονοι ληστές" κάθε φορά που προσπαθούν να κάνουν μια εργασία σποράς...

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Βιβλίο

Νότα Κυμοθόη "Το Λ των λέξεων και του Λόγου" Βιβλίο
Δοκίμια
Μόλις κυκλοφόρησε από τον Επιμορφωτικό- Εκπολιτιστικό Σύλλογο Υπαταίων "Οι Αινιάνες".



Νότα Κυμοθόη :Σύντομο Βιογραφικό
Λογοτέχνις και Ζωγράφος, μέλος του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων.
*Ζωγραφίζω από μαθήτρια στο Γυμνάσιο, φιλοτεχνώντας σκηνικά για τις θεατρικές παραστάσεις στα σχολεία της περιοχής.
Πήρα μαθήματα από τον Γ. Τσαρούχη, όπου διδάχτηκα "σκιά και φως" . Στην Ιταλία και στα Μεγάλα Μουσεία Ελλάδας, Ευρώπης και Αμερικής, έκανα μόνη μου μαθητεία και σπουδή. Παρακολούθησα 1 χρόνο το εργαστήρι του Δημήτρη Μυταρά στη Σχολή Καλών Τεχνών, με άδειά του. Από τον Παναγιώτη Τέτση διδάχτηκα σε ελάχιστα μαθήματα χρώμα καθώς κι από άλλους σπουδαίους ζωγράφους δέχτηκα συμβουλές.
*Έχω παρουσιάσει ατομικές κι ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό κι έργα μου κοσμούν τους χώρους πολλών φιλότεχνων. Οι εμπνεύσεις μου είναι από την Ποίηση.
* Επίβλεψη και συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πάτρας το 1995 ανοιχτό εργαστήρι ζωγραφικής για τα παιδιά, στην Πάτρα
*Ίδρυσα το Εργαστήρι Ζωγραφικής στον Υμηττό (2000-2010), όπου δίδαξα ζωγραφική σε παιδιά και ενήλικες.
*Έχω φιλοτεχνήσει εξώφυλλα για Λογοτεχνικά βιβλία πολλών Ποιητών.
*Τα έργα μου α) "Αστερόεντα δέντρα" αποτέλεσαν εξώφυλλο στο πρόγραμμα διακοπών (Χειμώνας ΄95 του ταξ. γραφείου Ακάδημος). β) "Ο Έφηβος" συμπεριλήφθηκε στο βιβλίο μελέτης του Γενικού Λυκείου Σπάρτης της Α΄ Λυκείου, με θέμα ΕΦΗΒΕΥΩ κι επίβλεψη της καθηγήτριας κ. Μαρίας Δεμοιράκου. γ) "Τα ηλιοτρόπια" περιλαμβάνονται στην μελέτη σχολείου στα Μελίσσια του νομού Αττικής.

Βιβλία:
1)"Φως και Σκοτάδι" Ποίηση εκδόσεις Διογένης 1990
2)"Οιμωγές" Ποίηση εκδόσεις Διογένης 1991
3) "Δίψα και Σιωπή" εκδόσεις Διογένης 1991
4) " Ιύζουσα νήσος" Ποίηση εκδόσεις ΑΘΗΝΑ 1995
5) "ΛΕΥΚΩΜΑ ΄95" Ζωγραφική Ν. Κυμοθόη, εκδόσεις Ακάδημος 1995
6) "Ερώ" Σύγχρονη Ελληνική Ποίηση, εκδόσεις Ιωλκός 1999
7) "Η Δρασκελιά του Ήλιου- Ο Επίγειος Θεός της Ινδίας 2002, εκδόσεις Χρήστος Ε.Δαρδανός
8) "Ελάτεια Λοκρίδος" Ιστορική Αναδρομή, ανάτυπα αριθμημένα το 2004
9) "Ελάτεια Λοκρίδος" Ιστορική Αναδρομή, έκδοση 2004
10) "Η Λύτρωση" Αληθινή Ιστορία, εκδόσεις Ίαμβος 2006
11) "Η Λύτρωση" Αληθινή Ιστορία, εκδόσεις Ίαμβος 2007 β΄ έκδοση
12) "Μάτια Χλόης" Ποίηση εκδόσεις ΑΘΗΝΑ, 2009
13) "Το Λ των λέξεων και του Λόγου (Δοκίμια) αυτοέκδοση αριθμημένη, 2009
14) "Το Ιερό Ποτάμι" Ποίηση, εκδόσεις ΑΘΗΝΑ, 2010
15)ΜΑΤΙΑ ΧΛΟΗΣ ΠΟΙΗΣΗ, ηλεκτρονική στο ιντερνέτ
16) "Το Λ των λέξεων και του Λόγου (Δοκίμια) εκδόσεις "Οι Αινιάνες", 2017

Εκθέσεις:
1) 1992: Ατομική, "Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ένα Ποίημα", από το Άξιον Εστί του Ελύτη, Αίθουσα Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός, Αθήνα
2) 1992: Ατομική, Αγ. Παρασκευή "Πνευματική Εστία Τ. Τρανούλη"
3) 1993: Ομαδική, Ελάτεια Λοκρίδος, Στα πλαίσια Ενός Συνεδρίου υπό την αιγίδα του ΥΠΟ
4) 1993: Ομαδική, Μουσείο Μπουζιάνη, Δάφνη
5) 1994: Ατομική,"Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ένα Ποίημα" από Ποίηση: Καβαδία, Σεφέρη, Ελύτη, Θεογονία Ησιόδου, στον "Παρνασσός", Αθήνα
6) 1994: Ατομική, "Θέμα Χριστούγεννα", Hotel Mare Nostrum, Βραυρώνα Αττικής
7) 1995: Ατομική, "Ζωγραφική Προσέγγιση σ΄ ένα Ποίημα" από τη Θεογονία Ησιόδου, Ρίτσος, Ελύτης,Μέγαρο Λόγου και Τέχνης, Αίθουσα Θωμόπουλου, Πάτρα
8) 1995: Ομαδική, Πύργος Δουκίσης Πλακεντίας, Πεντέλη Αττικής
9) 1995: Ομαδική,Λισαβώνα Πορτογαλία, θέμα "δέντρο ζωής"
10)1997: Ομαδική, Υμηττός (Πνευματικό Κέντρο Δημαρχείο Υμηττού) στα πλαίσια της γιορτής για την μητέρα
11) 1999: Ομαδική, Ζάππειο Μέγαρο 5η Πανελλήνια έκθεση Ζωγραφικής- Γλυπτικής
12) 1999: Ομαδική, 1ο Φεστιβάλ Αστρολογίας κι εναλλακτικών δρόμων (διοργάνωση απ΄το περιοδικό Astra και Όραμα), θέμα "Πλανήτες"
13) 2000 -2010: Μόνιμη έκθεση στο Εργαστήρι Ζωγραφικής, Υμηττός
14) 2000: Ομαδική, Κέντρο Τέχνης "Θάνος Τράγκας"
15) 2005: Ομαδική, "Παναιτώλιο Ν. Ιωνίας" Ιωνικές Μέρες 2005
16) 2006: Ομαδική, Ίδρυμα Πολιτισμού κι Εκπαίδευσης "Ανδρέας Λεντάκης", Αθήνα
17) 2008: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με θέμα " Περιβάλλον" υπό την αιγίδα της Unesco
18) 2009: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με θέμα " Ελιά", υπό της αιγίδα της Unesco
19) 2009: Ομαδική, Hotel Hilton, υπό την αιγίδα της Unesco
20) 2016: Ομαδική, Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας, Αίθουσα Αρχαίας Αγοράς, υπό την αιγίδα του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεγνών και Συγγραφέων (2ο Φεστιβάλ Λογοτεχνικού Βιβλίου)

Έχουν κυκλοφορήσει σειρά από καρτ ποστάλ έργων μου: α) ζωγραφικής και β) από εικόνες αγιογραφίας μου.
Το ΄95 κυκλοφόρησε το βιβλίο "ΛΕΥΚΩΜΑ ΄95 Ζωγραφική Ν. Κυμοθόη" με 12 έργα ζωγραφικής μου εντός, ένα για κάθε μήνα του έτους και 1 έργο μου στο εξώφυλλο, που ανήκει σε συλλέκτη στην Ιταλία, (σύνολο 13 έργα ζωγραφικής μου).
Υπάρχουν κριτικές από εφημερίδες και περιοδικά, πολύ καλές καθώς και μια συνέντευξη από την πρώτη μου έκθεση στην Ελλάδα το 1992.

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "Κραναία Αθηνά, νόμισμα"

Νότα Κυμοθόη "Κραναία Αθηνά, νόμισμα"

Οι Λοκροί γνωρίζουν πως στην αρχαία Ελάτεια, βρίσκεται ο περίφημος αρχαίος Ναός της Θεάς Αθηνάς, με το προσωνύμιο "Κραναία Αθηνά". Τα νομίσματα οπού η κάθε πόλη έκοβε, η αρχαία Ελάτεια ήταν μια ισχυρή πόλη στην αρχαιότητα και είχε δικό της νόμισμα, έφεραν το αρχικό γράμμα της πόλεως. 
Το εικονιζόμενο αρχαίο νόμισμα, με το Ε είναι της πόλεως των αρχαίων κατοίκων των Λοκρών, της αρχαίας Ελάτειας;
Απλά έπεσε στην αντίληψή μου, κάποια ανάρτηση στο διαδίκτυο, όπου είκαζαν θεωρίες αλλότροπες...
(εικόνα από το διαδίκτυο, ανήκει)

© Nότα Κυμοθόη

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2016

Νότα Κυμοθόη: "Περσεφόνη, από Ελάτεια Λοκρίδος"

                                                       φωτογραφία της Νότας Κυμοθόη

Νότα Κυμοθόη :"Περσεφόνη, από Ελάτεια Λοκρίδος"


Οι χωροταξικές αλλαγές, έχουν μπερδέψει την ιστορία. Η αρχαία Ελάτεια, ήταν μια αρχαία πόλη των Λοκρών, στις πλαγιές του ωραιότατου και σπουδαίου βουνού "Καλλίδρομο". Μια περιοχή που την έχουν κάνει φύλλο και φτερό οι αρχαιοκάπηλοι κι ακόμα δεν έχουν σταματήσει...Σήμερα ανήκει σε άλλο Δήμο, αλλά οι όσοι ξέρουμε, ήταν μια πόλη σπουδαία των αρχαίων Λοκρών με σπουδαίους αρχαίους ναούς και μεγάλη ακμή...πριν περιέλθει στην Φωκική Συμπολιτεία...
Εδώ εικονίζεται ένα πολύ όμορφο ανάγλυφο της Περσεφόνης, που είναι στις προθήκες του αρχαιολογικού Μουσείου της Λαμίας, στο οποίο Μουσείο, υπάρχουν κι άλλα αντικείμενα, από ανασκαφές στην περιοχή της Ελάτειας ( η Ελάτεια περιλαμβάνει μια μεγάλη έκταση  σπουδαίας αρχαιολογικής σημασίας και ιστορίας με αρχαία χωριά και πόλεις...Πριν ήταν Κοινότητα, μετά έγινε Δήμος και τώρα ανήκει στο Δήμο Αμφίκλεια Ελάτεια Τιθορέα)... Αρχαιολογικά ευρύματα από την περιοχή υπάρχουν στο αρχαιολογικό Μουσείο της Αταλάντης και της Χαιρώνειας (Βοιωτία).
Εύχομαι να συνειδητοποιήσουν όλοι οι κάτοικοι αυτής της περιοχής την ευθύνη οπού έχουν έναντι της ιστορίας για το καλό όλων μας...Διότι η γνώση αποτελεί πολιτισμό για όλους και δεν είναι για τα...παζάρια έναντι ελάχιστων αποδοχών από τις ...λαθρανασκαφές.
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Νότα Κυμοθόη


Κυριακή 14 Αυγούστου 2016

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ:"15ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ, ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ"

ΖΩΓΡΑΦΙΚΉ ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
"15ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ, ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλη τη γη τιμούν με λαμπρότητα τη Μητέρα του Θεού, τη Βασίλισσα των Ουρανών και ιδιαίτερα στην Ελλάδα και στην Κύπρο και όπου γης...
Λέγεται έτσι, γιατί συγκεντρώνεται όλη μαζί η οικογένεια και πανηγυρίζουν. Γιατί η Παναγία κοιμήθηκε. Δεν πέθανε. Είναι η μετάβασή της στον άυλο κόσμο, σε θέση πάνω από τους Ταξιάρχες Αρχαγέλλους και πάνω απ΄όλους τους Αγίους...


Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2016

Νότα Κυμοθόη "Μεταγείτνια" Δοκίμιο

Νότα Κυμοθόη
"Μεταγείτνια"
Δοκίμιο


Ο αρχαίος Έλλην Θεός Απόλλων του Φωτός, πολεμήθηκε με λύσσα, αλλά και μίσος, όσο τίποτ' άλλο από τους χριστιανούς, που προσπαθούσαν να στήσουν τη Νέα Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία της Ανατολής. Η αίγλη του Έλληνος Θεού Απόλλωνος έπρεπε να σβηστεί και γιαυτό κατέστρεψαν λυσσαλέα τους Ναούς του κι ότι είχε σχέση με αυτόν. Αλλά, τίποτα αληθινό δεν χάνεται μέσα στην πορεία. Κι ας έχουν καταστραφεί οι αρχαίες ελληνικές λατρείες, στο ανθρώπινο DNA υπάρχουν όλα εκείνα τα στοιχεία, που καταμαρτυρούν κι είναι σαν κλειδιά, που ανοίγουν πνευματικές πύλες...
Γιατί η ουράνια θεϊκή αλήθεια για να φανερωθεί δεν κάνει καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια...
Είναι δυνατόν να ισχυρίζεται κάποιος ή κάποια, πως είναι από την Ελλάδα, αλλά να μη έχει ιδέα τι ήταν και τι είναι αυτή η δύναμη που πλανιέται από θεϊκό χέρι αιώνες αθάνατη;
Στην εποχή μας έχει συμβεί μια "μετακίνηση" πληθυσμών και συμβαίνει συνεχώς, δίχως να μπορεί ο περισσότερος κόσμος να κατανοήσει το όλο νόημα, που ίσως θέλει να περάσει...Κι αυτό, διότι πρώτα ο φόβος κατακλύζει τον ανθρώπινο νου σαν σκέψη κι ύστερ καταλαμβάνει και το συναίσθημά του και δημιουργείται κάκητα...
Σε μια άλλη εποχή, τότε οπού οι άνθρωποι λάτρευαν το Θεό του Φωτός, Απόλλωνα, τον τιμούσαν τιμώντας μαζί και τον άνθρωπο της μετακίνησης, τον μέτοικο, αυτόν που άλλαζε γειτόνους, δηλαδή αυτόν που έφευγε από την πόλη που ζούσε και πήγαινε σε άλλη πόλη ή και άλλη χώρα. Έπρεπε εκεί να προσαρμοστεί και αυτό σήμαινε αγάπη με τους γύρω του...
Ο Απόλλων λοιπόν, Θεός του Φωτός, συνόδευε και προστάτευε τον μέτοικο μαζί με τον πατέρα του το Δία. 
Προς τιμήν λοιπόν της μεταγειτνίασης, οι Έλληνες στις νέες τους πατρίδες και κυρίως στην Ιωνία της Μικράς Ασίας, τελούσαν γιορτές, τιμώντας τον Απόλλωνα, τα "Μεταγείτνια", αλλά και σε άλλες περιοχές. Όπως στη Σάμο αλλά και σε όλες τις ελληνικές αποικίες. Με την εξάπλωση του χριστιανισμού, ξεχάστηκαν...
Η γιορτή αυτή ξεκινούσε από την Αττική την 7η ημέρα του 2ου Αττικού μήνα, του Μεταγειτνιών (23 Ιουλίου-22 Αυγούστου), δηλαδή σαν να λέμε στις 30 Ιουλίου.
Είχε μεγάλη σημασία για τους αρχαίους Έλληνες και κυρίως για τους Ίωνες της Εφέσου και Μιλήτου αυτή η γιορτή, αλλά και για τους Σάμιους, γιατί όπου κι αν βρίσκονταν, πήγαιναν στις γιορτές των Μεταγειτνιών για να τιμήσουν τον Απόλλωνα, να επικοινωνήσουν και να κρατήσουν τους ελληνικούς δεσμούς τους.
Ήταν μια γιορτή στην οποία συμμετείχαν οι άνθρωποι στις νέες τους γειτονιές προσπαθώντας να έχουν και να διατηρούν καλές σχέσεις με τους γείτονές τους . Ανοιχτές γιορτές επικοινωνίας για όλους!..
...(συνεχίζεται)
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Νότα Κυμοθόη 

Σάββατο 18 Ιουνίου 2016

Νότα Κυμοθόη: "Βολταίρος ο Μέγας Διαφωτιστής"Δοκίμιο

Νότα Κυμοθόη
"Βολταίρος ο Μέγας Διαφωτιστής"© Νότα Κυμοθόη

Βαδίζω στους δρόμους μεγάλων πόλεων αλλά και μικρών σε χώρες διάφορες και μένω έκπληκτη καθώς διαπιστώνω μια γηραιά γη, βυθισμένη στο σκοταδισμό της μισαλοδοξίας κι έρχονται στο νου μου γεγονότα, από του Βολταίρου την εποχή.
Αλλά τι να γράψω και τι να πω, για το ότι αυτός ο άνθρωπος διώχτηκε με τόσο μίσος, που είναι ανήκουστο, για όσους ασπάζονται τον χριστιανισμό εν ονόματι της Αγάπηε του Χριστού...
Στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού, βρίσκεται η καρδιά του, η οποία αφαιρέθηκε από τη σωρό του, τότε, οπού δεν βρισκόταν τόπος για την ταφή του, γιατί τα γραπτά του, είχαν αναστατώσει τη γηραιά Ευρώπη. Του είχε ζητήσει η καθολική εκκλησία να αποκηρύξει τα γραπτά του για να ταφεί χριστιανικά, επιμένοντας πάνω από το νεκροκρέβατό του. Αλλά δεν τα αποκήρυξε παρά δήλωσε στους εκπροσώπους του Πάπα: 
«Πεθαίνω λατρεύοντας τον Θεό, που αγαπά τους φίλους μου, που δεν μισεί τους εχθρούς μου  και που απεχθάνεται την καταπίεση».
Ο ηγούμενος που δέχτηκε την ταφή του στο προαύλιο του μοναστηριού του, καθερέθηκε από τον τότε Επίσκοπο του Παρισιού!..Μιλάμε για το 1778, εποχή οπού σηματοδοτείται η καταστροφή της Κύπρου. Εποχή, όπου το έργο του "Ειρήνη" ανέβαινε στο Παρίσι, για να ξυπνήσει ο κόσμος από το μίσος, τον φανατισμό της θρησκείας και τη μεγάλη μισαλοδοξία των τάξεων, που καθοδηγούσε η οργανωμένη πίστη. Ο Βολταίρος ήταν πάντα στο Παρίσι αλλά και γενικά στη Γαλλία, ανεπιθύμητος, γιατί το δαιμόνιο πνεύμα του, έβλεπε πολύ μακριά και ταρακουνούσε η γραφή του, τον σκοταδισμό της θρησκείας. Διωγμένος από τη χώρα του, βρήκε καταφύγιο στην Αγγλία, όπου έγραψε τα φιλοσοφικά του Δοκίμια, τα οποία η Γαλλία δεν δέχτηκε και τα είχε σε λίστα "απαγόρευσης" ως επικίνδυνα. Η Βικτωριανή Αγγλία αυτήν την εποχή, έχει φιλελεύθερο πνεύμα και ο Βολταίρος το εκμεταλλεύεται για να δημιουργήσει έργα μοναδικά, τα οποία αποτελούν τη βάση για τον Διαφωτισμό της Δύσης! Φιλόσοφος Συγγραφέας, Ποιητής, Θεατρικός Συγγραφέας και Μελετητής, μέχρι μέσα στις φυλακές της Βαστίλης το πνεύμα του δεν ησυχάζει.
Το 1764 έγραφε ένα σπουδαίο έργο το Dictionnaire philosophique, Φιλοσοφικό λεξικό,  με καθαρά διαφωτιστικούς κι εγκυκλοπαιδικούς όρους, το οποίο απορρίπτει ολοσχερώς τα όσα πιστεύει η ρωμαιοκαθολική εκκλησία. Αλλά και στο πόνημά του "Δοκίμιο περί των Ηθών" ταρακουνάει τα θεμέλια της θρησκευτικής καταπιεστικής πίστης της εποχής του και εδραιώνει τον Ορθολογισμό και τον Διαφωτισμό.

Τα περίφημα Διηγήματά του "Micromégas" το 1752, "Το όνειρο του Πλάτωνα " 1756 αλλά και το σατιρικό Μυθιστόρημα Candide 1759 όπου γράφει για τη διαφθορά και τα όσα γίνονταν...στην εκκλησία και στην πολιτική. Αλλά και οι περίφημες πραγματείες του στον Κάρολο ΙΒ΄ και τον Μέγα Πέτρο, Εποχή Λουδοβίκου ΙΔ΄ και Εποχή Λουδοβίκου ΙΕ΄, φανερώνουν τις μελέτες του ιστορικά αφ΄ ενός αλλ΄αφετέρου και την καταπληκτική του πέννα. Ιστοριογράφος πολύ καλός, όπου τοποθέτησε την εξέλιξη του ανθρώπου και του πολιτισμού με βάση τις τέχνες και την κοινωνική ιστορία κι όχι το σκοταδισμό της θρησκείας.
Αγαπούσε πολύ το Θέατρο κι έγραψε πάνω από 50 έργα Κωμωδίες, Δράματα και Τραγωδίες, από τα οποία δεν σώζονται τα περισσότερα, γιατί η καθολική εκκλησία τα κατέστρεψε με μίσος.
 Έγραψε Ποίηση και οι στίχοι του, έφεραν στη ζωή του πολλές ταραχές και διωγμούς, από τους σκοταδιστές της εποχής του. Με ανοιχτούς ορίζοντες για την ανθρωπότητα, δεχόταν την ελευθερία του ανθρώπου να λατρεύει το Θεό με όποιο τρόπο ήθελε, κάτι που τον έφερε σε κόντρες με το δόγμα του χριστιανισμού, μέχρι και μετά το θάνατό του. Εξαφάνισαν μέχρι και τη σωρό του...

Αλλά επειδή τίποτα δεν χάνεται, ήρθε εποχή οπού ο Βολταίρος δικαιώνεται. Η γηραιά Ήπειρος, ενώ έχει το δόγμα χριστιανισμός, φανερώνει το αληθινό της πρόσωπο. Ανοιχτά ήθη διαφοροποιημένα από το δόγμα χριστιανισμός και ελευθερία σε τρόπο λατρείας. Κι όσο κι αν επιμένουν κάποιοι σκοτεινοί Επίσκοποι αλλά και φανατισμένοι από μίσος για τον άνθρωπο και  άγνοια για τον αληθινό Λόγο του Χριστού, οι ανθρώπινες κοινωνίες δημιουργούν νέα ήθη και νέο Πολιτισμό μιας Νέας Εποχής η οποία έχει ήδη εδραιωθεί στην καρδιά της Ευρώπης, εκεί οπού χτυπάει ακόμα η καρδιά του κυνηγημένου τότε Βολταίρου!..  
...(Από την ημέρα οπού μίλησα γι΄αυτόν)
(...συνεχίζεται)
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

© Νότα Κυμοθόη 

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ "ΑΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΤΟΣ ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΗΣΜΟΣ"

ΝΟΤΑ ΚΥΜΟΘΟΗ
ΑΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΤΟΣ ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΗΣΜΟΣ

(Δημοσιεύτηκε στις 4 Αυγούστου 2015)


Ο Δίας είχε αφήσει δυο αετούς να πετάξουν προς τους Δελφούς από αντίθετη κατεύθυνση κι αυτοί οι δυο αετοί συναντήθηκαν στο ίδιο μέρος, στο σημείο Πυθώ, εκεί όπου οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως ήταν το κέντρο της γης, ο γνωστός "ομφαλός" της Γαίας. Και μετά από ένα χρόνο, ενώ βασανιζόταν για την τοποθεσία ο Επιμενίδης πήγε στο Μαντείο και ρώτησε την Πυθία να του πει, αν εκεί ήταν το κέντρο της γης. Και η Πυθία του έδωσε τον εξής χρησμό:

"Ούτε γαρ γαίης ομφαλός ουδέ θαλάσσης ει δε τις έστι, θεοί δήλος, θνητοίσι δ΄άφαντος" που ερμηνεύεται: "Δεν υπάρχει κέντρο γης μήτε κέντρο θαλάσσης, εάν αυτό υπάρχει, γνωρίζουν μόνον οι θεοί, οι θνητοί δεν το ξέρουν"



Κι επειδή ο Απόλλων θεός του φωτός γεννήθηκε στη Δήλο κι είχε πέσει λοιμός στο νησί, οι Δήλιοι κάτοικοι πήγαν στην Πυθία και τη ρώτησαν τι να κάνουν για να σταματήσει ο λοιμός που μάστιζε τους κατοίκους της Δήλου και η Πυθία απάντησε:

"Δηλίοις και τοις άλλοις Έλλησι παύλαν παρόντων κακών έπεσθαι, διπλασιάσασι τον εν Δήλω βωμόν" που ερμηνεύεται :" Οι κάτοικοι της Δήλου και οι άλλοι Έλληνες θα ελευθερωθούν από τα παρόντα κακά, όταν διπλασιάσουν το βωμό της Δήλου"

Αλλά οι κάτοικοι δεν κατάλαβαν το χρησμό και έχτισαν μεγαλύτερο βωμό...
Γελοιοποιήθηκαν στον γνωστό τότε κόσμο, γιατί ο μεν λοιμός συνεχιζόταν, αλλά εκείνοι έφτασαν να ρωτήσουν μέχρι και τον Πλάτωνα για να τους αναλύσει τα λόγια της Πυθίας...
Ο Πλάτων τους απάντησε με τα λόγια του Αιγύπτιου σοφού Χόνοφιν που τον θεωρούσαν οι συντοπίτες του μέγα προφήτη. Τους είπε λοιπόν: "σκώπτει ο θεός τους Έλληνας γιατί παραμελούν την παιδεία"...
Δηλαδή, με λίγα λόγια είχε πει η Πυθία αλληγορικά, να ασχολούνται πράγματι με τον διπλάσιο βωμό τους που είναι ιερός, εννοώντας την παιδεία τους και την δύναμη που είχαν κι όχι με τα υλικά έργα...
Κάτι που είναι και στις ημέρες μας κλασικό παράδειγμα...Δηλαδή ο κάθε ένας μιλάει για την κληρονομιά των αρχαίων Ελλήνων προγόνων, αλλά δεν έχει πάει μια φορά έστω σε έναν αρχαίο ελληνικό τόπο με ευλάβεια, δεν έχει μελετήσει με πραγματική αγάπη και ενδιαφέρον ένα αρχαίο σύγγραμμα για να κατανοήσει την ελληνική παιδεία και σοφία...
Πάμε στο πρακτικό του θέματος που έχει σχέση με το φως του Απόλλωνα και φυσικά με την Πνευματική ενέργεια που δεν έχει χαθεί...αλλά συμβαίνει στις ημέρες μας στο υλικό μέρος...ενώ στα πνευματικά ακόμα οι Έλληνες παραμένουν στον παλιό βωμό...δίχως να έχουν κατανοήσει τη δύναμη της αλήθειας οπού έχουν...
Πρακτικά λοιπόν, από μαθηματική πράξη ο τύπος που μας δίνει τον όγκο του κύβου είναι:
V=aXaXa. Εάν διπλασιάσουμε την κάθε πλευρά του κύβου, σύμφωνα με τον τύπο προκύπτει όγκος: 2aX2aX2a=8XaXaXa δηλαδή ο όγκος του βωμού όταν διπλασιαστεί η κάθε πλευρά του στην πραγματικότητα όταν είχε ακμή 4 μέτρα, γίνεται 8Χ8Χ8=512 κυβικά μέτρα, δηλαδή οχταπλάσιος του αρχικού που ήταν 4Χ4Χ4=64 κυβικά μέτρα. Δηλαδή σε διπλασιασμό της κάθε πλευράς του βωμού, δινόταν αυτό το αποτέλεσμα. Δηλαδή, εάν μεγάλωνε η κάθε του πλευρά κατά 0,25 θα έδινε πλευρά μήκους 4+1=5 και όγκο 5Χ5Χ5=125, δηλαδή διπλάσιο του αρχικού...
Κατά περίεργο τρόπο βγαίνει ένας αριθμός 8 που θέλει μεγάλη σκέψη πνευματική για να αναλυθεί η σημασία του και τι ακριβώς σημαίνει...Κάτι που δεν κατανόησαν ποτέ οι κάτοικοι της Δήλου, που είχαν τη δύναμη και την ενέργεια του Δήλιου Απόλλωνος Θεού του Φωτός. Με άλλα λόγια ο Απόλλων μέσω της Πυθίας τους είπε:
"Αυτή η περίοδος τελειώνει και προετοιμαστείτε ώστε να ολοκληρώσετε τους καρπούς όλους που σας έχουν δοθεί καθώς κι όλα τα δώρα για να τα ευχαριστηθείτε, μην αναβάλλετε. Κάνετε όλες τις κινήσεις που πρέπει για να έχετε τους καρπούς από τα όσα σας έχω δώσει στο διπλάσιο"...
Κι επειδή λοιπόν αυτή η μεγάλη ταλαιπωρία για τους Έλληνες έφτασε στο τέλος της, Έλληνες φωτισμένοι όπου γης, αναλάβετε δράση...

© Νότα Κυμοθόη